خبرگزاری کار ایران

براساس قانون احتمالات و آمار صندلی‌ها برآورد شد؛

احتمال درآمد یک میلیاردی جشنواره فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۵۲

میزان درآمد جشنواره از محل فروش بلیت فیلم‌ها در سینماهای مردمی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود. در پایان دوره ۱۰ روزه جشنواره کمتر از نصف این میزان محقق شد که نشان از ضریب اشغال حدود ۵۰ درصدی صندلی سالن‌های سینما در این ایام دارد.

براساس آمار صندلی‌ها و بهای بلیت‌های سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر؛ درآمد این جشنواره از محل فروش بلیت‌های فیلم در سینماهای مردمی بیش از یک میلیارد تومان باید بوده باشد که این میزان فروش می‌تواند برای مسئولان رضایت‌بخش بوده و گیشه‌ای پررونق را در سال ۹۴ نوید دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ برای نمایش عمومی فیلم‌های جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر؛ ۲۵ سالن و ۱۴ سینما در اختیار برگزارکننده‌گان جشنواره قرار گرفت و تعداد صندلی‌های مردمی اختصاص یافته برای این ایام ۷۹۰۰ عدد اعلام شد.

آخرین آمار ارائه شده از استقبال مردمی برای تماشای فیلم‌های جشنواره که در تاریخ ۲۰ بهمن ماه منتشر شده؛ بدون احتساب سانس‌های فوق‌العاده؛ ۱۵۹ هزار نفر است. باتوجه به اینکه قیمت بلیت در ۳ گروه سینمایی مردمی بین ۵ تا ۹ هزار تومان متغییر است. میانگین فروش سینماهای مردمی از نمایش فیلم‌های جشنواره سی و سوم در طول مدت برگزاری حدود یک میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان بوده است. به این رقم باید فروش سانس‌های فوق‌العاده و روزهای۲۱ و ۲۲ بهمن ماه را اضافه کرد که رقمی بیش از این می‌شود.

در گزارشی که ایلنا در روزهای اول جشنواره از میزان فروش بلیت سینماهای مردمی ارائه داد؛ میزان درآمدزایی جشنواره از این محل را با احتساب ۷۱۳۵ صندلی و در ۴ سانس نمایش برای ۳ گروه سینمایی با این پیش شرط که هیچ صندلی خالی از مخاطب نباشد حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرده بود. حال که کم‌تر از ۵۰ درصد این رقم محقق شده است. میانگین ضریب اشغال صندلی‌ سینماها در طول برگزاری جشنواره حدود ۵۰ درصد بوده که بالاترین آن مربوط به سینما آزادی با ضریب اشغال ۸۷ درصدی است.

اما این میزان ضریب اشغال، تشکیل صف‌های طولانی برای برخی فیلم‌ها و برگزاری سانس‌های فوق‌العاده برای فیلم‌های «رخ دیوانه»، «عصر یخبندان»، «کوچه بی‌نام»، «خانه دختر»، «من دیه گو مارادونا هستم» و «ایران برگر» مسئولان سینمایی را امیدوار کرده، تا آنجا که از روزهای پررونق گیشه سینما در سال ۹۴ خبر داده‌اند. با این وضع از آن‌جا که وزیر فرهنگ‌وارشاد میزان درآمد سینماهای کشور را در ۱۰ ماه اخیر ۵۲ میلیارد تومان اعلام کرده؛ سال آینده سینماهای کشور درآمدی بیش از این رقم خواهند داشت. حال باید دید ضریب اشغال ۵۰ درصدی صندلی‌های سینما در طول ایام جشنواره که موجب شعف مسئولان شده در طول سال نیز ادامه خواهد داشت و این خوش‌یمنی برای سینماهای کشور که در جشنواره به سانس‌های فوق‌العاده برای معدود فیلم‌ها انجامید تا پایان سال پایدار خواهد بود؛ یا استقبال مردم در روزهای جشنواره به دلیل تب‌وتاب روزهای جشنواره بوده و در طول سال فروکش می‌کند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز