خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم سینمایی روباه مطرح شد:

هیچ فیلمی از جشنواره فیلم فجر اعتبار نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۳۶

درجشنواره فیلم فجر فیلم‌ها براساس میل و سلیقه داوران قضاوت می‌شود و نه براساس شایستگی آن‌ها. هیچ نهاد امنیتی در ساخت فیلم «روباه» به صورت مستقیم سرمایه گذاری نکرده است.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «روباه» به کارگردان بهروز افخمی صبح امروز چهارشنبه - ۲۱ بهمن - در حالی در برج میلاد تهران برگزار شد که سازندگان فیلم تاکید داشتند هیچ نهاد امنیتی در ساخت این فیلم سرمایه گذاری نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،بهروزافخمیکارگردان فیلم سینمایی «روباه» با اشاره به داستان این فیلم و اینکه فیلم «روباه» به ترور شهدای هسته‌ای می‌پردازد گفت: ما در ساخت این فیلم تحقیقات فراوانی کردیم و به جزئیات زیادی رسیدیم مثلا اینکه برادران نتانیاهو هر سه در بخش‌های امنیتی اسرائیل فعال بودند و یکی از آن‌ها کشته شده و دیگری نیز هم اکنون فعال است و خود نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است؛ اما بردار چهارم که در فیلم می‌بینید ساخته خود ما بود.

بهروز افخمی درباره نامزد نشدن بخش‌های این فیلم از سوی هیات داوران گفت: جوایز جشنواره نماینده سلیقه چند داور است و شرکت کردن ما فقط برای حضور در یک جشن است.

وی درباره حذف از آرای مردمی گفت: همیشه در بخش آرای مردمی سابقه تقلب وجود داشته است و خانه سینما نیز همیشه تقلب کرده و می‌دانستیم که امسال نیز در آرای مردمی تقلب خواهد شد.

این کارگردان با اشاره به اینکه این فیلم بخشی از مسائل امنیتی کشور را بیان می‌کند گفت: ما در مسائل امنیتی از بسیاری از کشور‌ها جلو‌تر هستیم و بازداشت ریگی نشانه این مسئله است.

افخمی درباره حضور نیافتن تعداد از بازیگران در این فیلم گفت: برای من همیشه این مسئله وجود داشته زمانی که فیلم سینمایی «روز شیطان» را ساختم ابتدا بازیگران حضور در این فیلم را قبول کردند ولی بعد پشیمان شدند. این مسئله در فیلم «فرزند صبح» و سایر فیلم‌هایم نیز وجود داشت.

او با اشاره به اینکه کار کارگرادانی سینما بسیار سخت است گفت: کارگردانی در سینما بیشتر ورزشی است و یک کار مهارتی و حرکتی است تا یک کار فکری؛ کارگردانی که نتواند سر صحنه بدود نمی‌تواند کار کند.

افخمی با اشاره به اینکه این فیلم برای اکران عمومی شاید تغییراتی در آن لحاظ شود گفت: بعضی از صحنه‌ها ودیالوگ‌های فیلم برای اکران عمومی اصلاح می‌شود.

محمد پیرهادیتهیه کننده فیلم نیز گفت: زمانی که من طرح را به افخمی دادم ایشان طرح را قبول کرد ولی اصلاحاتی در آن انجام داد. بعد ما با کار‌شناسان انرژی اتمی و کسانی که در مباحثامنیتی فعال هستند مشورت کردیم و آنچه در فیلم می‌بینید کاملا با مشورت انجام شده است.

وی با اشاره اینکه سرمایه این فیلم توسط بنیاد سینمایی فارابی، سازمان انرژی اتمی و خود من تامین شده است گفت: هیچ نهاد امنیتی در ساخت فیلم «روباه» به صورت مستقیم سرمایه گذاری نکرده است.

پیرهادی درباره حذف فیلم از بخش آرای مردمی و همچنین نامزد نشدن در بخش مسابقه گفت: رضاداد به من اعلام کرد که از آیین نامه آرای مردمی در خانه سینما اطلاع نداشتم اما فیلم «روباه» آماده بود و قرار بود به جای فیلم محمد(ص) به عنوان فیلم افتتاحیه معرفی شود.

وی ادامه داد: این رفتار با فیلم «روباه» نشانه بی‌تدبیری بود. متاسفانه هر سال در جشنواره فیلم فجر بخش آرای مردمی با یک بی‌اخلاقی به حاشیه می‌رود.

این تهیه کننده سینما افزود: برای ما حضور در جشنواره فیلم فجر مهم است و هیچ فیلمی از جشنواره فیلم فجر اعتبار نمی‌گیرد و یا بی‌اعتبار نمی‌شود. در جشنواره فیلم فجر فیلم‌ها براساس میل و سلیقه داوران قضاوت می‌شوند نه براساس شایستگی.

پیرهادی در باره حضور نیافتن چند بازیگر در این فیلم گفت: محسن تنابنده آمد با ما قرار داد بست و حتی پول هم گرفت اما به دلیل اینکه مشغول بازی در فیلم آقای جوزانی بود و زمان فیلم برداری ما بیشتر از دو ماه طول می‌کشید عذر خواهی کرد. رامبد جوان نیز به دلیل اینکه مشغول ساخت خنداونه بود نتوانست در این فیلم حضور پیدا کند و با فریبرز عرب‌نیا نیز از نظر مالی به نتیجه نرسیدیم.

بابک حمیدیانبازیگر این فیلم نیز گفت: فیلم‌نامه را که خواندم دوست داشتم نقش دیگری را بازی کنم اما این نقش به من پیشنهاد شد و از آنجا که دوست داشتم با افخمی سینما را تجربه کنم و نقش متفاوتی را تجربه کنم حضور در این فیلم را پذیرفتم.

حمیدیان همچنین از اهالی رسانه و سینماگران تقاضا کرد تا به ملاقات ایرج کریمی که در بیبمارستان بستری است بروند و برای سلامتی او دعا کنند.

مرجان شیر محمدیهمسر بهروز افخمی و بازیگر فیلم نیز گفت: من در فیلمهای همسرم بازی می‌کنم اما دوست دارم در فیلمهای دیگر نیز حضور داشته باشم. سال قبل هیچ پیشنهادی از هیچ کارگردانی نداشتم و اگر پبشنهادی بوده خوب نبوده است.

جلالی فاطمی یکی از بازیگران فیلم گفت: وارد شدن در صنعت سینمای ایران خطرناک است اما من وارد شده‌ام و دود این سینما بسیار به چشم من رفته است و همیشه به من به عنوان یک بیگانه نگاه شده است.

ماکان عاشوری فیلمبردار فیلم نیز گفت: تلاش داشتیم این فیلم به مستند نزدیک شود زیرا این امر خواست کارگردان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز