خبرگزاری کار ایران

نظام الدین کیایی: جوانان درد را بیشتر حس می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۶۹

فکر و نگاه نو متعلق به نسل جوان است که با شرایط روز زندگی می‌کند. اگر رنج، درد، مشکل یا کمبودی وجود دارد جوان بیشتر آن را حس می‌کنند تا یک فرد میان سال که به سرانجامی در زندگی رسیده است.

نظام الدین کیایی معتقد است اگر قرار است سینما تغییر و تحولی داشته باشد، بهبودی در آن رخ دهد و حرف تازه برای گفتن داشته باشد، به حضور جوانان در این عرصه نیاز دارد.

به گزارش ایلنا نظام الدین کیایی صدابردار سینمای ایران درباره حضور پررنگ فیلمسازان جوان در این دوره از جشنواره گفت: تاکنون فیلمسازان باسابقه و نامدار حرف‌های خود را زده‌اند و بهترین فیلم‌های خود را ساخته‌اند. حالا ممکن است در شرایطی یک فیلم بهترهم بسازند اما سینما فقط با ساخت تعدادی فیلم توسط کارگردان‌های باتجربه که توان خود را ثابت کرده‌اند جلو نمی‌رود. اگر این جوانان را در قامت شاگردی در نظر بگیرم، آن‌ها نه تنها باید به استادان خود برسند بلکه باید از آن‌ها هم پیشی بگیرند. در این صورت است که فرهنگ رشد می‌کند.
کیایی با اشاره به اینکه سینما به فکر و نگاه نو نیاز دارد، افزود: فکر و نگاه نو متعلق به نسل جوان است که با شرایط روز زندگی می‌کند. اگر رنج، درد، مشکل یا کمبودی وجود دارد جوان بیشتر آن را حس می‌کنند تا یک فرد میان سال که به سرانجامی در زندگی رسیده است.
صدابردار فیلم‌های «رخ دیوانه» و «چه خوبه که برگشتی» ادامه داد: از ساخت فیلم توسط جوانان خوشحالم. در پرونده کاری‌ام طی چند سال گذشته، این علاقمندی کاملا مشخص است و می‌خواهم اگر تجربه‌ای دارم، آن را در اختیار جوانانی قرار دهم که خود نیز از آن‌ها می‌آموزم. ممکن است نسل جوان از فردی مانند من صدابرداری یاد بگیرد، اما من از یک فیلمساز جوان یاد می‌گیرم که چگونه به روز بیاندیشم.
وی با اشاره به اینکه نسل گذشته می‌تواند از جوانان بیاموزد، تصریح کرد: جوانان از شور و حالی برخوردارند که این حس فقط به دلیل شرایط سن و محیط پیرامون پدید می‌آید. درباره یک فرد میان سال مشخص است که جامعه چطور رفتار می‌کند اما درباره جوانان رفتار متفاوتی وجود دارد. به همین دلیل کار در کنار جوانان باعثمی‌شود که به عنوان فردی باتجربه، از جوانان یاد بگیرم.
نظام الدین کیایی افزود: این را هم فراموش نکنیم که یک مروارید به راحتی یافت نمی‌شود. در واقع اگر افرادِ باتجربه به جوانان اهمیت بدهند، سینمای ما به روز‌تر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز