خبرگزاری کار ایران

نشست خبری فیلم «تا آمدن احمد» برگزار شد؛

فیلمی برای رشادت‌های مردم خارک

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۶۲

ین فیلم مخصوص شهدای خارک است و ما در این فیلم مظلومیت شهدای خار را نشان دادیم. این جزیره ۲۸۰۰ بار مورد بمب‌باران قرار گرفت. آیا مردم ما نباید بدانند که خارک چه آسیب‌هایی دیده است؟

نشست خبری فیلم تا آمدن احمد با حضور صادق صادق‌دقیقی، افسر اسدی، پروانه مرزبان، ناصر فصیحی و فریدون شیردل چهارشنبه ۱۵ بهمن در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پروانه مرزبان(تهیه‌کننده) درباره ساخت فیلم گفت: این فیلم مخصوص شهدای خارک است و ما در این فیلم مظلومیت شهدای خارک را نشان دادیم. این جزیره ۲۸۰۰ بار مورد بمب‌باران قرار گرفت. آیا مردم ما نباید بدانند که خارک چه آسیب‌هایی دیده است؟ تا آمدن احمد ساخته شد تا مظلومیت مردم خارک نشان دهد. عجیب است که حتی شرکت نفت هم از رشادت‌های مردم خارک بی‌اطلاع بود و می‌گفتند که مگر خارک هم جنگیده است!؟

افسر اسدی(بازیگر) نیز درباره بازی‌اش در این فیلم گفت: من فرصت زیادی برای تمرین نقشم نداشتم و نمی‌توانستم گویش محلی‌ام را به راحتی بدست بیاورم اما با کمک مشاور این فیلم توانستیم به گویش مورد نظر برسیم.

صادق صادق‌دقیقی(کارگردان) درباره فیلمش اظهار داشت: دوست ندارم خیلی درباره شرایط فعلی گلایه کنم. در سینمای ایران فیلم‌های بسیاری ساخته شده اما بعد از ۷۰ سال که از جنگ جهانی دوم می‌گذرد، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فیلم‌هایی درباره این مسئله می‌سازند که بسیار هم مورد توجه قرار می‌گیرد اما چرا وقتی در ایران صحبت از فیلم جنگی یا مذهبی به میان می‌آید، درمقابلش گارد می‌گیرند؟

او ادامه داد: تا آمدن احمد شعار نداد. در زمان جنگ اگر جزیره خارک از بین می‌رفت قطعا چند روز بعد تهران هم اشغال می‌شد چراکه صادرات نفت از این جزیره بود. اگر جنگ با عراق نبود، هر کشوری جرئت حمله به ایران داشت. چرا وقتی فیلمی درباره رشادت‌های مردم ایران می‌سازیم درمقالش جبهه گرفته می‌شود؟ چرا انتظار دارید که فقط فیلم اجتماعی بسازیم؟ چرا فیلم‌ها را پیش از دیده شدن قضاوت می‌کنید؟

صادق‌ دقیقی با دعوت از علاقه‌مندان به فیلم‌های دفاع مقدس اظهار داشت: امیدوارم حداقل کسانی که سینمای جنگ را دوست دارند، پشت این فیلم بایستند. فیلمی ساختیم که با کمترین بودجه تهیه شد. از همه تقاضا دارم که باهم مهربان باشیم.

وی درباره فیلمنامه تا آمدن احمد بیان کرد: تا آمدن احمد فیلمی پدرانه و مادرانه و درباره انتظار است. ما در این فیلم تعلیق شخصیت‌ها را به وجود آوردیم و درنهایت تلاش‌ کردیم تا مفهوم انتظار به مخاطبان هم رسیده باشد.

فریدون شیردل درباره فیلمبرداری این فیلم گفت: حدود ۱ ماه و نیم شوتینگ این فیلم به طول انجامید و باتوجه به دغدغه‌های آقای صادق‌دقیقی فیملبرداری تا آمدن احمد با کمک ایشان انجام شد. در اواخر کار تصمیم گرفتیم تا فیلم با گذر زمان رنگ زدایی شود.

فردین ناصر فصیحی(مدیر جلوه‌های ویژه) درباره جلوه‌های ویژه فیلم گفت: خوشبختانه آقای صادق‌دقیقی از جلوه‌های ویژه کامپیوتری شناخت خوبی داشت که باعثشد کار من تا حد زیادی آسان‌تر و سریع‌تر پیش رود. سختی‌های فیلم تا آمدن احمد برای من بسیار شیرین بود.

ونوس حسنی کاملی(بازیگر) هم درباره ورودش به این فیلم گفت: خانم مرزبان من را به آقای صادق‌دقیقی معرفی کردند و وقتی فیلمنامه را خواندم بسیار کار را دوست داشتم و همچنین گویش جنوبی همیشه مورد علاقه‌ من بوده است. خوشحالم که آقای صادق دقیقی به من اعتماد کردن و من هم در این فیلم حضور داشتم.

آرش قاسمی(صدابردار) درباره نحوه‌ی حضورش در فیلم تا آمدن احمد گفت: به حضورم در این فیلم افتخار می‌کنم و در کنار تمام فیلم‌هایم این فیلم مورد علاقه‌ی من است. حمایت‌ آقای صادق دقیقی و شناخت ایشان از صدابرداری هم کمک زیادی به ما کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز