خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم عصر یخبندان مطرح شد:

مسئولین برای معضل اعتیاد چاره‌ای بیاندیشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۴۰

در ایران یک و نیم میلیون نفر اعتیاد دارند و این به معنای اعتیاد در یک و نیم میلیون خانواده از ۲۰ میلیون خانواده در کشور است.

نشست خبری فیلم عصر یخبندان با حضور، مهتاب کرامتی، بهرام رادان، آنا نعتی، فرهاد اصلانی، سحر دولتشاهی، مصطفی کیایی بازیگران فیلم مهدی جعفری، نیما جعفری جوزانی، تدوین‌گر آرمان موسی‌پور آهنگسازو محسن کیایی نویسنده و کارگردان ۱۵ بهمن در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مصطفی کیایی کار گردان فیلم با اششاره به روند ساخت این فیلم گفت در این فیلم می‌خواهمی نشان دهیم که آدم‌ها لغزش‌هایی دارند و جایی احساس پشیمانی می‌کنند..

وی ادامه داد: من فیلم تلخی ساختم اما عجیب است که همه در سالن می‌خندیدند. این مسئله کاملا به خاطر حضور محسن کیایی است. محسن کیایی همیشه خنده‌دار است.

کیایی درباره فرم ساخت فیلم نیز گفت: معتقد بودم که روایت ما باید به ابتدای داستان برگردد و سعی کردم تا وفادار به فیلم‌نامه باشم. تمامی این برگشت‌ها برای کمک به فیلمنامه بود.

این کارگردان درباره پایان فیلم بیان کرد: پایان فیلم‌‌ همان بود که در انت‌ها دیدیم و عجیب است که برخی می‌گویند فیلم ۱۲ پایان دارد.

کارگردان عصر یخبندان با اشاره به اینکه تدوین فیلم به بهترین شکل صورت گرفته؛ گفت: اگر در جایی از فیلم دیدید؛ که فیلم باید تدوین دوباره شود، به دلیل فیلمنامه است و به عقیده من این فیلم چنین تدوینی نیاز داشت.

وی افزود: به نظرم زندگی در هیچ گونه‌ای از سینما قرار نمی‌گیرد. ممکن است در سخت‌ترین لحظات اتفاقات طنزآمیزی بیافتد وبه نظر زندگی را در هیچ ژانری قرار نمی‌گیرد.

کیایی با تقدیر از بازی مهتاب کرامتی در این فیلم بیان کرد: نماینده‌ای از سازمان ملل برای تماشای این فیلم آمد و با تعجب به من می‌گفت که این یکی از بهترین بازی‌های یک شخصیت شیشه‌ای بود. بازی خانوم کرامتی در این فیلم ستودنی است.

او ادامه داد: فیلم در ۴۲ لوکیشن از شمالیترین تا جنوبی‌ترین نقطه تهران فیلمبرداری شد

فرهاد اصلانی درباره فیلم عصر یخبندان گفت: من فکر می‌کنم کارت برنده برای مصطفی کیایی است چراکه این فیلم دارای کارگردانی و فیلمنامه فوق‌العاده‌ای است. این فیلم برای ما یک دو امدادی بود که باید همواره در فیلم به هم کمک می‌کردیم و نقش‌ها به هم پاسکاری می‌کردیم و همه در اختیار کارگردان و فیلمنامه ‌می‌بودیم.

بهرام رادان نیز درباره حضورش در این فیلم گفت: وقتی در یک فیلم با حضور بهترین‌ها مشغول به کار هستی، مجبوری خوب بازی کنید و ما هم از ابتدا می‌دانستیم که فیلم مورد توجه قرار خواهد گرفت. و نتیجه کار ضایت‌بخش خواهد بود.

وی افزود: در ابتدا نقش سعید را برای این فیلم انتخاب کردم اما آقای کیایی نقش سعید را برای من در نظر گرفته بودند و من هم به او اعتماد کردم. اعتماد من به مصطفی کیایی آنقدر بود که اگر به من می‌گفت ماست سیاه است، می‌پذیرفتم.

مهتاب کرامتی نیز گفت: نکته‌ای که برای من مهم بود، استمرار فیلم و راکورد حسی کاملا رعایت شود. کار من و سحر دولتشاهی بسیار سخت بود، زیرا بادی نقش معتاد را بازی می‌کردیم وبسیار سخت بود.

سحر دولتشاهی نیز گفت: حضورم در عصر یخبندان تجربه‌ای فوق‌العاده‌ای بود. وقتی‌همه نکات بازی توسط کارگردان مورد بررسی قرار می‌گیرد، تجربه درخشانی است.

آنا نعمتی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: خوشحالم که تنها فیلم امسالم، عصر یخبندان در نقش مهتاب است و به جرات می‌توانم می‌گویم که یکی از بهترین فیلم‌های زندگی‌ام را کار کردم و تجربه‌های درخشان و ماندگاری در پشت صحنه داشتم.

محسن کیایی نیز گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم. وقتی برای فیلم خط ویژه در نشست خبری بودیم، به فکر فیلم بعدی بودم و الان هم به فکر فیلم آینده‌ام هستم.

وی به طنز گفت: من نقش‌هایم را مادرم انتخاب می‌کند و اگر مصطفی به من نقش ندهد؛ مادرم از او برای من نقش خواهد گرفت.

آرمان موسی‌پور آهنگساز فیلم نیز درباره ساخت موسیقی فیلم گفت: در این فیلم دو موتیف وجود دارد. موتیف اول یک موتیف تکرار شونده توصیفی درباره مواد مخدر بود و دیگری درباره یک عشق در حال نابودی بود. تکرار زیاد موتیف اول کاملا با آگاهی انجام شد.

منصور لشگری قوچانی تهیه کننده فیلم نیز گفت: زمانی که فیلم نامه را مطالعه کردم موضوع اعتیاد و خانواده برای من جذاب بود. نقطه نظرات آن‌ها را در مورد تاثیر مواد از ستاد مبارزه با مواد مخدر پرسیدم تا فیلمی بسازیم که اثرات مخرب اعتیاد در خانواده‌ها دیده شود در ایران یک و نیم میلیون نفر اعتیاد دارند و این به معنای اعتیاد در یک و نیم میلیون خانواده از ۲۰ میلیون خانواده در کشور است. امیدواریم برای این قصه چاره‌ای اندیشیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز