خبرگزاری کار ایران

ایوبی: سال ۹۴ سال ریاضت اقتصادی در سینماست

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۵۵

حتی اگر همه بودجه سینما در سال ۹۴ محقق شود باز هم کمبود بودجه در سینما وجود دارد هر چند امسال نیز همه بودجه محقق نشد.

حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی عصر امروز دوشنبه ۲۹ دی ماه در بازدید از پردیس سینمایی ملت و برنامه یک فیلم یک سلام، سال ۹۴ را سال ریاضت اقتصادی برای سینمای ایراو سینماگران ایرانی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی بعد از شرکت در برنامه یک فیلم یک سلام و معرفی فیلم طعم شیرین خیال درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته طرح اولیه برنامه «یک فیلم، یک سلام» مطرح شد و در سال‌های آینده شاهد این برنامه خواهیم بود؛ افزود: این ایده یک نظر جمعی از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی بود که به نظرم برنامه خوبی برای معرفی آثار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اجرای این برنامه برای نخستین بار، منتظر نظرات منتقدان، اهالی رسانه و فیلمسازان بودیم که واکنش خوبی تاکنون از سوی آن‌ها مشاهده شده است.

ایوبی یادآور شد: ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» به مخاطبان سینما کمک می‌کند تا در جشنواره فیلم‌های خود را به راحتی انتخاب و به تماشای آن بنشینند.

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: تاکنون «یک فیلم، یک سلام» بازتاب خوبی از سوی فیلمساران در پی داشته است و این ویژه برنامه پیشوازی برای جشنواره فیلم فجر بود و فضای آن را گرم‌تر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده نیز شاهد ثبات مدیریت در جشنواره خواهیم بود یا خیر؟ بیان کرد: در مدیریت فرهنگی معتقد به ثبات مدیر هستم و هر چه مدیران در یک جایگاه ثابت باشند قطعا به فرهنگ کشور کمک شایانی خواهد شد اما برخی اوقات بنا به اتفاقاتی که رخ می‌دهد مجبور به ایجاد تغییرات هستیم.

وی با بیان اینکه جشنواره این دوره بسیار متفاوت‌تر خواهد بود افزود: فیلمسازان جوانی که قابلیت‌های خود را در این عرصه نشان دادند به همراه تعداد فیلم‌های باکیفیت در این دوره نوید این امر را می‌دهد.

ایوبی تاکید کرد: آثاری که توسط هیات انتخاب دیده شد کیفیت متفاوتی با دوره‌های قبل داشت و معتقدم در جشنواره سی و سوم، سینما چند گام به جلو‌تر رفته است.

حجت‌الله ایوبی درباره وضعیت بودجه سینما در سال آینده گفت: سال آینده سال ریاضت اقتصادی در سینماست و حتی اگر همه بودجه سینما در سال ۹۴ محقق شود باز هم کمبود بودجه در سینما وجود دارد هر چند امسال نیز همه بودجه محقق نشد.

وی افزود: به هر حال ما مشکلات را درک می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با اتکا به هوش و ذکاوت ایرانی، فیلم‌های کم‌خرج اما پرمحتوا بسازیم.

ایوبی افزود: بدون بودجه نمی‌توان فیلم ساخت، بودجه‌ای که در حال حاضر ما برای ساخت فیلم‌ها به فارابی می‌دهیم اصلا جدی نیست بلکه به اندازه ساخت دو فیلم سینمایی است قطعا فیلم‌های پر زرق و برق سال آینده ساخته نمی شود.

وی همچنین درباره ژروانه نمایش فیلمها گفت: بعضی از فیلم‌ها قبلا دیده شده‌اند و مجوز اکران دارند. اما بعضی دیگر فقط مجوز اکران در جشنواره را دارند و باید برای گرفتن مجوز نمایش عمومی دوباره دیده شوند.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز