خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم چند متر مکعب عشق مطرح کرد:

هر تصوری از عشق داشته‌اید؛ کنار بگذارید

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۶۸

دو نفری که عاشق هم می‌شوند، اصلا به چیزی که ما فکر می‌کنیم؛ فکر نمی‌کنند و نباید به جای آن‌ها تصمیم بگیریم.

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» عصر روز گذشته ۱۴ دی ماه با حضور نوید محمودی تهیه کننده، جمشید محمودی نویسنده و کارگردان، مسعود میرطاهری بازیگر، سحر عصرآزاد منتقد سینما و محمدرضا مقدسیان مجری و کار‌شناس برگزار شد.

به گزارش ایلنا،جمشید محمودیکار گردان فیلم طی سخنانی با اشاره به اهمیت فیلمبرداری در این فیلم گف: غفوری مدیر فیلمبرداری فیلم استثنائی کار کرد و نامزد دریافت سیمرغ هم شد. ما قبل از اینکه مرتضی غفوری به گروه بپیوندد، مدتی کار فیلمبرداری را انجام داده بودیم که به دلایلی کار تعطیل شد و دوباره ساخت را آغاز کردیم. به همین دلیل غفوری وقتی سر صحنه امد در ابتدا راش‌هایی که از قبل گرفته بودیم را دید و برای او خط داستانی را تعریف کردم. ‌‌ همان زمان حس کردم که به دنبال یک موقعیت بوده تا آن چیزی که می‌خواسته را به نمایش بگذارد. به همین دلیل به شدت با کار همراه شد.

وی ادامه داد: ما خیلی تلاش کردیم در نیمه ابتدایی قصه قاب‌ها فیکس باشد و زیبا به نظر برسد. در حالی که می‌توانستیم از‌‌ همان ابتدا به دل سیاه و بدبختی برویم. به همین دلیل پس از آنکه بحران قصه آغاز می‌شود، گریم، رنگ‌ها، طراحی صحنه و لباس و… تغییر می‌کند. حتی دکوپاژ هم دچار تغییراتی می‌شود. اما در هر حال ما با یک کار یک دستی روبرو هستیم.

جمشید محمودی تاکید کرد: من و نوید کار تلویزیونی قبل از این فیلم انجام دادیم. اما حالا فکر می‌کنم که ما جواب کار‌ها و تجربه‌های قبلی خود را گرفته‌ایم.

جمشید محمودی درباره نقش غفور در این فیلم گفت: غفور نماینده کل ایرانی‌ها در این فیلم نیست. بلکه شاید نماینده برخی از آن‌ها است. از طرف دیگر ما در «چند متر مکعب عشق» با شخصیت‌هایی همچون صابر و یا صاحب کار روبرو هستیم که آن‌ها نیز ایرانی هستند ولی ارتباط خوبی با افغان‌ها دارند. فیلم به عقیده من نگاه منصفانه به دوطرف دارد.
جمشید محمودی درباره پایان فیلم افزود: فیلم ما نرسیدن و رسیدن دارد. ما تلاش نکردیم فیلم بی‌رحمی بسازیم. به همین دلیل در پایان رویا آن‌ها و حتی برف می‌بینیم.

وی همچنین در ارتباط با بازیگران فیلم افزود: من خیلی کار ویژه‌ای برای بازیگران انجام نمی‌دهم و سخت گیری هم ندارم. بیشتر سعی می‌کنم که صحنه را توضیح دهم.

جمشید محمودی در ادامه بیان کرد: اگر فیلم را دوست دارید به دیگران هم بگویید به دیدین آن بروند. این فیلم را معرفی کنید تا مسیر رو به رشد فروش «چند متر مکعب عشق» ادامه پیدا کند.

نوید محمودیتهیه کننده «چند متر مکعب عشق نیز گفت: نگاه به عشق در این فیلم بسیار اهمیت دارد. عشق جغرافیا نمی‌شناسد. دو نفر که عاشق هستند اینگونه چییز‌ها را متوجه نمی‌شوند و به هیچ کدام از این مسائل فکر نمی‌کنند. بهتر است کسانی که اطراف آن‌ها هستند از جمله والدین، برای آن‌ها چرتکه نندازند. بگذاریم ان‌ها عشق را برای خودشان نگه دارند.

نوید محمودی گفت: این قصه از سال ۸۳ با ما بود و در سال ۹۰ فیلم سینمایی شد. خدا را شاکرم که زود‌تر شرایط ساخت آن فراهم نشد. برا ی اینکه معتقدم برای کارهایی که دوسشان داریم نباید زیاد عجله کنیم.

تهیه کننده فیلم چند متر مکعب عشق با اشاره به اینکه این فیلم یک پیام مهم دارد، عنوان کرد: این فیلم قصد دارد بگوید تا به امروز هر تصوری از عشق داشته‌اید کنار بگذارید. ما می‌خواهیم بگوییم دو نفری که عاشق هم می‌شوند، اصلا به چیزی که ما فکر می‌کنیم فکر نمی‌کنند و نباید به جای آن‌ها تصمیم بگیریم.

یک مهاجر افغان که در این جلسه حضور داشت گفت: من آن چیزهایی که شما در این فیلم به نمایش گذاشتید را با استخوان خودم حس کردم. خوشحالم از اینکه بعد از سال‌ها دید خود را در به تصویر کشیدن این شرایط تغییر دادید. توهین و تحقیر نکردید و نگاه‌تان انسانی بوده است.

مسعود میرطاهریبازیگر نقش غفور هم درباره حضورش در این فیلم گفت: خیلی هادوست ندارند نقش منفی بازی کنند، ولی من حضور در چنین نقش‌هایی را جذاب می‌دانم. چرا که در قصه گره ایجاد می‌کنند. نقش غفور در «چند متر مکعب عشق» را دوست داشتم. خوشحالم شرایطی پیش امد تا در این فیلم حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: کارگردان چند متر مکعب عشق آگاهانه در فیلم نشانه‌هایی می‌گذارد تا در طول روند داستان اتفاقاتی شکل بگیرد.

سحرعصر آزادمنتقد جلسه نیز افزود: ما در این فیلم با یک اجتماعی روبرو هستیم. با اینکه شرایط آن‌ها انسانی نیست اماشان و شخصیت به این اجتماع در نگاه هر دو بردار دیده می‌شود. از طرفی با وجود اینکه ظاهر زندگی آن‌ها در فیلم زیبا نیست اما غرور و عزت نفس به خوبی بیان شده است. این فیلم تواست در جشن انجمن منتقدان نیز جایزه بگیرد. همکاران من در این انجمن نگاه تخصصی به اثار سینمایی دارند و سخت گیر هستند. خوشحالم که این اثر در میان انتخابهای آن‌ها نیز بوده است.

یک مهاجر افغان که در این جلسه حضور داشت گفت: من آن چیزهایی که شما در این فیلم به نمایش گذاشتید را با استخوان خودم حس کردم. خوشحالم از اینکه بعد از سال‌ها دید خود را در به تصویر کشیدن این شرایط تغییر دادید. توهین و تحقیر نکردید و نگاه‌تان انسانی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز