خبرگزاری کار ایران

فعالیت رسمی ستاد اکران‌های جنبی سینما آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۷۶

سالن‌هایی که در کشور خاموش هستند؛ راه‌اندازی می‌شوند. همچنین سالن‌هایی که در شهرهای فاقد سینما وجود دارند؛ زیرنظر کانون و سازمان سینمایی احیا شده و فیلم‌های روز سینمایی را برای مردم نمایش می‌دهند.

نشست خبری تشکیل ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران با حضور محمدرضا نجفی‌زاده(رئیس ستاد)، مرتضی شایسته(مدیر کانون پخش‌کنندگان) و داریوش باباییان(سخنگوی کانون) ظهر امروز چهارشنبه ۱۰ دی ما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مرتضی شایستهبا اشاره به عملکرد کانون پخش‌کنندگان گفت: این کانون به‌صورت قانونی ثبت شده و همچنین قرار است عضو خانه سینما شود. تقاضای عضویت را داده و در ثبت شرکت‌ها نیز به ثبت رسیده است. هم‌اکنون من به همراه بیژن امکانیان، داریوش باباییان، محمد درمنش، ‌سیروس تسلیمی، ‌سعید سعدی، ‌مسافرچی وسید محمد قاضی عضو شورای مرکزی هستیم و روزهای یکشنبه جلسات ما در خانه سینمای شماره ۲ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با ایوبی رئیس سازمان سینمایی مذاکره کردیم تا علاوه بر حضور نماینده کانون در شورای صنفی، ‌نماینده‌ای نیز در پروانه ساخت، ‌شورای تسهیلات، ‌کمیسیون تبلیغات و بخش ویدیو داشته باشیم.

مرتضی شایسته با اشاره به اهمیت اکران فیلم‌ها در مراکز فرهنگی گفت: ستاد اکران‌های جنبی اهدافی همچون پیگیری اکران‌های اختصاصی و عمومی در دانشگاه‌ها، ‌اکران‌های اختصاصی برای نهاد‌ها، راه‌اندازی و مدیریت سالن‌های خاموش کشور، را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اکران در نهادهای فاقد سینما، مدارس کشور و سایر اکران‌هایی که در مکان‌هایی غیر از سالن سینما‌ها برگزار می‌شود توسط این ستاد انجام شده و مدیریت آن را محمدرضا نجفی‌زاده برعهده دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های درست در امسال و سال آینده اکران با نظم وخوبی داشته باشیم.

شایسته با اشاره به اینکه سالن‌های زیادی در کشور وجود دارد که سالن سینما نیست اما قابلیت نمایش فیلم برای آن‌ها وجود دارد؛ گفت: حدود ۵۰ هزار سالن در کشور وجود دارد که مربوط به نهاد‌ها دستگاههای مختلف وزارت خانه‌هاست که می‌توان در آن‌ها فیلم نمایش داد. این سالن‌ها در بسیاری از شهرهای کشور که فاقد سالن سینما هستند مانند ساوه، ‌ اندیمشک، ‌زاهدان و حتی شهرهایی همچون تهران قرار دارند.

وی ادامه داد: مثلا در تهران وزارت کار یا وزارت نفت سالنهای بزرگ خوبی در اختیار دارند که می‌توان در آن‌ها فیلم نمایش داد و ستاد اکران‌های جنبی مثلا فیلمی مانند چ را تاکنون بیش از ۲۰۰ بار در همین سالن‌ها اکران کرده است.

شایسته افزود: باید نمایندگان مجلس، فرمانداران و مدیران استان‌ها اعم از مسئولان سپاه، بسیج، ارتش و شوراهای شهر و شهرداری و جاهای دیگر به دنبال سالن‌سازی و آماده کردن یک سالن نمایش ابتدا برای نیروهای خود و سپس برای مردم باشند با این طرح می‌توان به گونه‌ای جریان‌سازی که هم از سالنهایی که خالی است و از آن‌ها استفاده نمی‌شده برای نمایش فیلم و بهره‌برداری سینمایی استفاده کرد و هم‌اینکه جریان‌سازی برای ساخت سالن‌های سینمایی در شهرهای مختلف به وجود آورد.

شایسته افزود: د ر این طرح فیلم‌ها برای مردم در مناطق محروم که فاقد سالن هستندبه نمایش درمی‌آید اما قیمت بلیت با قیمت بلیت‌های سالن تفاوت دارد و ارزان‌تر است.

وی با تشکراز گروه هنر وتجربه گفت: این طرح می‌تواند کمک زیادی به نمایش فیلم‌هایی که در گروه هنر وتجربه قرار دارند بکند و این فیلم‌ها در سالنهای بیشتری به نمایش درآیند.

محمدنجفی‌زادهمدیر ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران نیز با اعلام آغاز به کار این طرح گفت: کانون پخش‌کنندگان برای سینما اهداف بلندی دارد که یکی از آن‌ها مدیریت اکران‌های جنبی است ما با این طرح به دنبال آن هستیم که شرایط دیده شدن تمامی فیلم‌ها را در تمام نقاط کشور ایجاد کنیم تا فیلمی پشت خط اکران نماند هدف اصلی ما کمک به اقتصاد سینما است.

وی ادامه داد: با این طرح سالن‌هایی که در کشور خاموش هستند؛ راه‌اندازی می‌شوند و همچنین سالن‌هایی که در شهرهای فاقد سینما وجود دارند زیر نظر کانون و سازمان سینمایی احیا شده وفیلم‌های روز سینمایی ایران را برای مردم نمایش می‌دهد.

نجفی‌زاده افزود: شورایی در این ستاد و با همکاری کانون پخش کنندگان تشکیل شده و فیلم‌هایی را که قرار است اکران شوند؛ بررسی می‌کند و اگر قابلیت اکران داشته باشد را اکران می‌کند. سیروس تسلیمی، ‌محمد درمنش و ‌سعید سعدی عضو این شورا هستند.

وی با اشاره به روند اجرایی این طرح گفت: دانشگاه‌ها و مراکزی که تقاضای اکران اختصاصی فیلمی را دارند تقاضای خود را به این ستاد می‌دهند و ستاد نیز تقاضای آن‌ها را بررسی می‌کند همچنین ستاد قصد دارد با گرفتن حمایت و تجهیزات سالن‌های شهرهای فاقد سینما را احیا کند.

نجفی‌زاده افزود: سایت این ستاد و کانون پخش‌کنندگان به آدرس WWW. FILMEKRAN. COM اخبار فعالیتهای ستاد را منتشر می‌کند و همچنین متقاضیان اکران اختصاصی می‌توانند به این سالن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف طرح توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی است که این طرح با برنامه‌ریزی که دارد به دنبال اجرای عدالت برای نمایش فیلم‌هاست و کمک می‌کند تا اقتصاد سینما رشد کند.

داریوش باباییانسخنگوی کانون پخش‌کنندگان نیز گفت: بعداز شکل‌گیری کانون برنامه‌ریزی برای نمایش فیلم آغاز شد و قرار شد ستاد اکران‌های جنبی با یک کار کار‌شناسی تشکیل و به صورت مستقل فعالیت کند مراحل اولیه این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده و اجرای طرح به صورت رسمی از ۱۵ دی ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این ستاد به دنبال یک سامانه در پخش فیلم‌ها در اکران‌های جنبی است زیرا امروز بسیاری از شهر‌ها سالن سینما ندارد اما تعداد سالن‌های غیرسینمایی آن‌ها بسیار بیشتر از سالنهای سینما است مثلا زاهدان سالن سینما ندارد اما ۶ سالن خوب برای نمایش فیلم دارد.

باباییان افزود: این طرح می‌تواند درآمدزایی خوبی برای فیلم‌ها باشد و مسئولان استان‌ها نیز اگر به دلیل کمبود بودجه و یا مشکلات دیگر امکان سالن‌سازی ندارند از این طرح حمایت کنند زیرا ساخت سالن سینما حداقل ۷ میلیارد هزینه دارد اما با هزینه کمتر می‌توان سالن‌های موجود نهاد‌ها و دستگاه‌ها را به سرورهای دیجیتال مجهز کرد.

وی ادامه داد: در اجرای آزمایشی این طرح در بعضی از سالن‌ها فیلم به صورت DVD نمایش داده شد اما در طرح جدید و با گرفتن حمایت سالن‌ها به سیستم دیجیتال DCP مجهز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز