خبرگزاری کار ایران

اکران مستند «از ایران یک جدایی» آغاز شد

کد خبر : ۲۳۶۳۰۹

جمعه شب ۵ دی ماه دیدار مردمی عوامل فیلم «از ایران یک جدایی» در موزه سینما برگزار شد.

جمعه شب ۵ دی ماه دیدار مردمی عوامل فیلم «از ایران یک جدایی» در موزه سینما برگزار شد. مهمان مخصوص این فیلم سینمایی اصغر فرهادی بود که به همراه همسرش پریسا بخت‌آور برای دیدن فیلم به موزه سینما آمدند.

به گزارش ایلنا؛ آزاده موسوی(کارگردان فیلم) با خیرمقدم به مهمانان، اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور گفت: زمانی که در حال ساخت این فیلم بودیم، فکر نمی‌کردیم فیلم ما به اکران عمومی برسد و چنین مجلسی برای آن گرفته شود و میزبان استادان این عرصه باشیم. باید از گروه هنر و تجربه بابت چنین اتفاقی تشکر کنم که این امکان را برای ما بوجود آورند. از همه عوامل فیلم سپاسگزارم اما یک تشکر ویژه از خانم صفی یاری دارم چراکه یکسال فایل ما روی کامپیوترشان باز بود و او به ما درس صبوری دادند و مهربانا نه تجربه گرایی ما را تحمل کردند.

کوروش عطایی دیگر کارگردان این فیلم مستند نیز گفت: این فیلم یک پایان نامه دانشجویی بود که با ایده ثبت شب اسکار شروع شد و هر چقدر که جلو‌تر رفتیم فهمیدیم، مهم‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کردیم. با مردم مصاحبه کردیم و کار برای ما خیلی جدی‌تر شد. به سراغ کسانی رفتیم که به ان‌ها اطمینان داشتیم. برایمان الگو بودند و از آن‌ها کمک خواستیم. آدم‌ها باتجربه بودند و خواستیم این تجربه‌ها را در اختیار ما بگذارند و این فیلم با یک ترکیب حرفه‌ای –دانشجویی ساخته شد.

هایده صفی یاری تدوینگر این فیلم مستند، چند دقیقه‌ای صحبت کرد و گفت: خوشحالم که در ساخت این فیلم مشارکت داشتم و به نظرم گرفتن اسکار اتفاق نبود. اما قطعا دیدن احساسات مردم در این فیلم برایم جذاب بود.

محمد رضا دلپاک صداگذار نیزگفت: ا اصغر فرهادی عزیز تشکر می‌کنم که اجازه دادند من فیلمشان را صداگذاری کنم.

ستار اورکی اهنگساز فیلم نیز گفت: از اینکه در کناراساتید بزرگی، در فیلم «جدایی» کار کردم خوشحالم و از همه مهم‌تر این است که عاشقانه اصغر فرهادی و کار‌هایش را دوست دارم و حضور در این فیلم اتفاق خوشایندی بود.

مصطفی مصطفوی یکی ازصدابرداران این فیلم نیز گفت: فکر می‌کنم مهم‌ترین ویژگی این فیلم مستند این است که کارگردان‌ها از این مستند به عنوان تریبون استفاده نکردند تمام کنجکاوی و کشف کردن در تمام مدت فیلم بود و
به مرور زمان ساخته شد و کنجکاوی جواب داده شد و فکر می‌کنم همین قصه است که باعثشد فیلم، دوست داشتنی شود.

اصغر فرهادی، پریسا بخت‌آور، محمود دولت‌آبادی، بابک کریمی، لوون هفتوان، مهرزاد دانش، رضا درستکار، کیومرث‌پوراحمد، حبیب مجیدی، تینا پاکروان، امیر عابدی، علی مردانه، ستار اورکی، محسن خانجهانی، مجتبی میرطهماسب، علیرضا علویان، هایده صفی‌یاری، محمدرضا دلپاک، فریدون عمو‌زاده خلیلی، عباس عبدی، علیرضا شجاع نوری، اسماعیل میهندوست، مونا زندی، خسرو دهقان، انتونیا شرکا، محسن بیگ‌آقا، کاوه ابراهیم‌پور، حنیف سرودی، ستار اورکی، امیر مهران، مجیدیزدانی، مصطفی مصطفوی، هاشم رمضانی ازجمله مهمانان این مراسم بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز