خبرگزاری کار ایران

امیرحسین شریفی:

فیلم‌های شهری باید مورد بازنگری قرار گیرند

کد خبر : ۲۳۶۲۳۳

جشنواره فیلم شهر باید باز‌تر عمل کند یعنی اگر در استان‌ها هم فیلمی درباره شهر ساخته می‌شود باید در این جشنواره شرکت داده شود.

امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما معتقد است که شهرداری می‌تواند با مکانسیم‌های تبلیغی و فرهنگی و تدارک دیدن بیلبوردهای مورد نیاز برای این نوع فیلم‌ها در سطح شهر کمک زیادی به فیلمسازان این حوزه کند.
به گزارش ایلنا، امیرحسین شریفی درباره جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت: جشنواره فیلم شهر یکی از بهترین و ارزشمند‌ترین جشنواره‌های سینمایی کشور است که به سیمای شهر و ارتباطات شهری می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: این جشنواره در دوره‌های قبل برگزاری‌های خوبی داشته و موفق عمل کرده است اما متاسفانه به یکباره در برگزاری آن وقفه‌ای ایجاد شد و با از سرگیری مجدد آن قطعا، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

تهیه کننده «اشک سرما» همچنین گفت: جشنواره فیلم شهر باید باز‌تر عمل کند یعنی اگر در استان‌ها هم فیلمی درباره شهر ساخته می‌شود باید در این جشنواره شرکت داده شود. این جشنواره باید به نوعی نگاهش به کل کشور باشد و با وسعت بیشتری به این موضوع بپردازد.
شریفی در ادامه افزود: جشنواره فیلم شهر نکته بسیار مثبتش این است که در آن فیلم‌های شهری به خوبی دیده می‌شوند ضمن اینکه همه طیف‌های سینمایی هم در این جشنواره حضور دارند.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها هم باید در ساخت فیلم‌های شهری نقش حمایتی داشته باشند، گفت: شهرداری باید خودش فیلم تولید کند و در تولید این فیلم‌ها با تهیه کننده‌های بخش خصوصی مشارکت داشته باشد.
تهیه کننده «آوازهای سرزمین من» خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند با تدارک دیدن بیلبوردهای مورد نیاز برای این نوع فیلم‌ها در سطح شهر کمک زیادی به فیلمسازان این حوزه کند.
شریفی همچنین گفت: با توجه به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره فیلم شهر را برگزار می‌کند اگر می‌خواهند این جشنواره بدرخشد و به صورت حرکتی جریان ساز در آید باید مشارکت خود را در ساخت فیلم‌ها و حمایت از فیلم‌ها گسترش دهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته این نکته را هم باید به آن توجه داشت که فیلم‌های شهری باید مورد بازنگری قرار گیرند و فیلم‌هایی درباره فضای شهر‌ها از جمله تهران باشد.
شریفی با بیان اینکه آینده خوبی در انتظار جشنواره فیلم شهراست گفت: بعد از یک دوره وقفه مشخص شد که برگزاری چنین جشنواره‌ای با توجه به رویکرد و اهدافی که دنبال می‌کند برای سینمای ایران ضروری است.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهار ۹۴ برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز