خبرگزاری کار ایران

سرانجام اصلاح آیین‌نامه‌های سازمان سینمایی چه شد؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۶۵

باوجود کارکار‌شناسی بسیاری که صرف تهیه و اصلاح این آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها شده اما آن‌ها کنار گذاشته شده و دوباره‌‌ همان آیین‌نامه‌های مصوب سال ۷۲ و قبل‌تر درحال اجراست.

گروهی متشکل از سینماگران و مدیران سازمان سینمایی به مدت ۵ ماه با صرف زمان زیاد روی آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های سازمان سینمایی مطالعه و آن‌ها را روزآمد و بازنویسی کردند اما به‌نظر می‌رسد نتیجه کوشش و زحمات آنان بنا نیست در تبیین آیین‌نامه‌ها اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محسن هاشمی(مشاور مدیرعامل خانه‌سینما) در صفحه فیس‌بوک خود پس از خبر برکناری کامبیز نوروزی از مشاوره حقوقی سازمان سینمایی در یادداشتی اعلام کرد: من پیشتر کامبیز نوروزی را از رسانه‌ها می‌شناختم اما در ۲۱ جلسه‌ای که در هرکدام بین ۳ تا ۵ ساعت درکنار هم همنشین و همکلام بودیم؛ به شخصیتش پی بردم که چه انسان مثبت و نیک اخلاقی است. ما در این جلسات برای اصلاح و بازنگری مجموعه آیین‌نامه‌ها، مقررات و بخشنامه‌های سینمایی با هم گفت‌و‌گو می‌کردیم و آنچه در او یافتم؛ چیزی جز رعایت حقوق شهروندی و تسلط بر موازین حقوقی نبود.

هاشمی در این یادداشت اشاره کرده است؛ این جلسات به‌عنوان کارگروه اصلاح و بازنگری مقررات و ضوابط سینمایی و به دعوت محمد احسانی(معاون نظارت و ارزشیابی) از اسفند ماه سال ۹۲ تا مرداد ماه سال ۹۳ به طول انجامیده است. در این کارگروه مرتضی شایسته و منوچهر شاهسواری از صنف تهیه‌کنندگان، امیرحسین علم‌الهدی به‌عنوان کار‌شناس پخش و نمایش فیلم، سیدمحسن هاشمی کار‌شناس سینما(شاید هم از سوی خانه سینما)، محمدرضا فرجی، بهمن حبشی و محمد احسانی از طرف سازمان سینمایی حضور داشتند.

در این جلسات ۷بخشنامه وزارتی و دو آیین‌نامه هیات وزیران مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته که یکی از آن‌ها آیین‌نامه صدور پروانه ساخت و نمایش بود. همچنین بخشنامه‌های نمایش و ساخت فیلم و تولید آن مورد بازنگری قرار گرفت و قرار بود باتوجه به نوع این مقررات و آیین‌نامه‌ها تعدادی از آن‌ها با امضای وزیر و این دو دیگر در هیات دولت مطرح و تصویب و ابلاغ شود. اما شنیده می‌شود که با وجود کارکار‌شناسی بسیاری که صرف تهیه و اصلاح این آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها شده اما آن‌ها کنار گذاشته شده و دوباره‌‌ همان آیین‌نامه‌های مصوب سال ۷۲ و قبل‌تر درحال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز