خبرگزاری کار ایران

بیتا بادران:

بازیگری شغل نیست، سلوک است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۶۱

بازیگری نباید شغل کسی باشد زیرا اگر بازیگری شغل شد مانند یک کارعادی می‌شود درحالیکه بازیگری یک هنر است که باید بازیگر را به تعالی برساند.

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «دلشکسته» به کارگردانی علی روئین تن با حضور بیتا بادران یکی از بازیگران اصلی فیلم پنجشنبه ۱۳ آذر در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، بیتا بادران با اشاره به حضور خود در این فیلم گفت: بازیگران اصلی این فیلم نماد دو تفکر در این فیلم هستند و هرچند هردو از یک نگاه ایدئولوژیک بهرمند هستند اما در پایان فیلم متوجه می‌شویم که برای رشد یک جامعه باید صاحبان هردو نگاه بنشینند و باهم گفتگو کنند.

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با روئین تن افزود: من قبل از این فیلم در تئا‌تر پشت شمشاد‌ها به کارگردانی علی روئین تن حضور داشتم بعد از این تئا‌تر روئین تن پیشنهاد بازی در این فیلم را به من داد و من موقعی که فیلمنامه را خواندم قبول کردم.

بازیگر فیلم آژانس شیشه‌ای گفت: این فیلم ۴ سال توقیف بود و تصور می‌کنم دلیل توقیف این فیلم این بود که حرفی می‌زد که جلو‌تر از زمان خودش بود و درک این حرف برای بسیاری از مدیران سخت بود.

وی ادامه داد: هرچند بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقیه از فیلم به خاطر مسائل ممیزی حذف شد اما زمانیکه فیلم به نمایش درآمد و بعد به شبکه نمایش خانگی آمد مورد استقبال قرار گرفت.

بادران حضور شکیبایی را در این فیلم بسیار پرمعنا دانست و افزود: شکیبایی با وجود آنکه به خاطر بیماری در بیمارستان بستری بود اما بر سر فیلم حاضر می‌شد و علاقه بسیار زیادی به کربلا و حضرت امام حسین داشت.

بازیگر فیلم زمهریر گفت: روزی مادر علی روئین تن که از کربلا تازه برگشته بود خاک کربلا را به خسرو شکیبایی داد و او خاک را به روی دست گرفته بود اشک می‌ریخت و گریه می‌کرد.

وی ادامه داد: روئین تن نظرات ما را در طول ساخت فیلم می‌پذیرفت اما فیلمنامه آنقدر قوی و محکم بود که نیازی به تغییر نداشت.

بادران با اشاره به پیام فیلم دلشکسته گفت: اینکه می‌گویند این فیلم شعاری است درست نیست زیرا این فیلم درباره قضاوت کردن است و اینکه ما از ظاهر هم درباره اعتقادات هم قضاوت می‌کنیم. دلشکسته می‌خواهد بگوید به جای اینکه یکدیگر را قضاوت کنیم باید باهم گفتگو کنیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون کم کار شدنش در دنیای بازیگری گفت: من دلشکسته را بازی کردم و این فیلم ۴ سال توقیف شد و بعد زمهریر را بازی کردم و آن فیلم هم توقیف شد به همین دلیل تصمیم گرفتم کار نکنم و به دلمشغولی‌های دیگرم بپردازم و هرچند امروز از سینما شاید دور باشم اما در حوزه‌های دیگر همچون شعر، طراحی لبای و فیلمنامه فعالیت‌های خوبی دارم.

بازیگر فیلم «دنده معکوس» افزود: بازیگری نباید شغل کسی باشد زیرا اگر بازیگری شغل شد مانند یک کارعادی می‌شود درحالیکه بازیگری یک هنر است که باید بازیگر را به تعالی برساند.

بادران با اشاره به شرایط امروز جامعه ایران گفت: امروز جامعه دیگر مانند سابق نیست و به سمت گفتمان حرکت کرده است و درباره دیدگاه‌های مختلف باهم گفتگو می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز