خبرگزاری کار ایران

حسین پاکدل:

یاد بگیریم که برای هنر باید هزینه کینم

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۰۰

از ابتدا با طرح رایگان نشان دادن فیلم در سینما‌ها مخالف بودم زیرا باید مردم و همه عادت کنیم که برای هنر باید هزینه کنیم.

حسین پاکدل معتقد است؛ نباید هنر و سینما نذری و رایگان باشد و برای دیدن آثار هنری باید هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این بازیگر سینما و تئا‌تر با اشاره به اهمیت سینما گفت: سینما تنها هنری است که دربرگیرندگی زیادی دارد و می‌تواند مشکلاتش را خودش حل کند. مخاطبان سینما کسانی هستند که پول می‌دهند تا پیام سینماگران را گوش دهند.

وی ادامه داد: هیچ پدیده‌ای در جهان بدون لباس هنر جاودانه نمی‌شود و چه بخواهیم قبول کنیم یا نه هنر سینما در ایران از سایر هنر‌ها مردمی‌تر و جلو‌تر است و مدیریت کردن برای جمعی که مدعی هستند و مخاطب دارند؛ بسیار سخت است.

وی بااشاره به سیستم مدیریتی سینما در سالهای گذشته گفت: هرگز خاطرم نمی‌رود که زمانی در فارابی مدیری آمده بود که برای کمک به سینماگران مرغ زنده می‌داد. ما سالهای بسیار سختی را در گذشته تحمل کردیم.

پاکدل افزود: اگر ما نظامند عمل کنیم و اگر بتوانیم به محل‌هایی همچون خانه سینما که نماد صنف است؛ توجه جدی کنیم دیگر برای کار‌هایمان نیاز به التماس کردن نیست و نیاز نداریم تا به هنر نگاه نذری داشته باشیم زیرا نگاه نذری به هنر غلط است.

پاکدل تصویب قانون کپی رایت را بسیار مهم دانست و افزود: امروز وقت آن است که بعداز ۵۰سال دولتمردان ما حداقل به قانون کپی رایت و ضرر‌ها و زیان‌های آن حداقل فکر کنند زیرا اگر قانون کپی رایت به رسمیت شناخته شود؛ هنرمندان می‌توانند به راحتی زندگی کنند و از راه هنر خود امرار معاش کنند.

پاکدل لزوم توجه دولتمردان را به هنر بسیار مهم دانست و افزود: در دروهای قبل به یکی از روسای مجلس گفتم که فقط دو نماینده مجلس هستند که به دیدن تا‌تر می‌آیند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر گز عادت نکردند بیایند و در صف تا‌تر بایستند و بلیط بخرند و تا‌تر یا فیلم ببینند.

وی بااشاره به اینکه هنر نباید مجانی باشد؛ افزود: من از ابتدا با طرح رایگان نشان دادن فیلم در سینما‌ها مخالف بودم زیرا باید مردم و همه عادت کنیم که برای هنر باید هزینه کنیم.

پاکدل با شاره به مشکلات موجود در جامعه گفت: در همه جای دنیا همه تصادفی می‌میرند اما ما تصادفی زنده هستیم.

وی با اشاره به سخنانی که گروهی علیه سینما می‌کنند؛ افزود: ‌ ای کاش می‌شد به راحتی از احترام شغلی سخن گفت زیرا گاهی سکوت دربرابر بی‌احترامی به خانواده سینما خوب نیست و باید به کسانی که به اهالی سینما توهین می‌کنند؛ تودهنی زد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز