خبرگزاری کار ایران

در نخستین روز فیلم‌های مستند جشنواره تجسمی فجر،

۷ فیلم مستند نمایش داده می شود

کد خبر : ۱۴۵۵۲۹

بخش فیلم‌های مستند جشنواره تجسمی فجر از ۲۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و در نخستین روز هفت فیلم مستند تجسمی از ساعت ۱۵ تا ۱۹(۳ تا ۷ عصر) به نمایش در می‌آید.

ایلنا: هفت فیلم مستند در نخستین روز نمایش فیلم‌های مستند ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شنبه ۲۶ بهمن ماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود.
به گزارش ایلنا، بخش فیلم‌های مستند جشنواره تجسمی فجر از ۲۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و در نخستین روز هفت فیلم مستند تجسمی از ساعت ۱۵ تا ۱۹(۳ تا ۷ عصر) به نمایش در می‌آید.
فیلم‌های «بر بالای بوم»(محمود کریمی)، «پسرک چشم آبی»(حسن لطفی)، «کلکسیونرهای ایرانی»(احمد ظریف رفتار)، «فصلی دیگر»(آزاده بی‌زار گیتی)، «مرکب»(زین العابدین نصیری)، «از رویا تا رویا»(ایمان رحیم‌پور) و «حرف و نی»(حسن عطار‌ها) فیلم‌های روز نخست بخش فیلم‌های مستند ششمین جشنواره تجسمی فجر هستند که ساعت ۱۵ تا ۱۹ روز شنبه ۲۶ بهمن ماه روی پرده سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران می‌رود.
«بر بالای بوم» یک روز با علی اکبر صادقی؛ نقاش، مجسمه ساز، انیماتور و گرافیست را روایت می‌کند و «پسرک چشم آبی» روایتی از دغدغه‌ها، عقاید و زندگی «جواد مجابی»؛ نقاش، شاعر و نویسنده است.
«فصلی دیگر» مروری بر جوایز بین المللی هنرمندان عکاس، نقاش و گرافیست ایران با صدای فرشته صدر عرفایی در گفتار متن فیلم است و «از رویا تا رویا» مستندی درباره «رویا می‌ربُد»؛ مینیاتوریست معلول است.
«حرف و نی» مستندی درباره خط نستعلیق و کاربرد آن در کتیبه نویسی ابنیه تاریخی مربوط به دوران صفویه و قاجاریه است و «کلکسیونرهای ایرانی» درباره یک استاد هنرهای تجسمی است که به طبیعت پناه می‌برد تا آثاری خلق کند و این آثار نشانگر حمایت از محیط زیست است.
مستند «مرکب» هم مروری بر تولید مرکب سنتی استاد «جواد رضایی زنجانی» معروف به مرکب رضایی است.
فیلم‌های مستند ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ۲۶ تا ۳۰ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۹(۳تا ۷ عصر) در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز