خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده پایان خدمت:

دولت دهم بجای حمایت از فیلمسازان فیلم اول، پول سینما را دور ریخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۲۲

دولت دهم به اسم فاخرسازی بودجه‌هایی کلان در اختیار فیلم‌هایی قرار داد که برای پرده سینما کوچک بودند و در بازگرداندن پولی که برای تولیدشان هزینه شده بود؛ ناموفق عمل کردند اما دولت بازهم از حمایت کارگردانان فیلم اول دریغ کرد.

ایلنا: علیرضا جلالی از تهیه‌کنندگان باسابقه سینما و تلویزیون است که فیلم روز سوم را در دهه ۸۰ تولید کرده است و مجموعه دولت مخفی را نیز در مرحله تولید دارد. وی با فیلم پایان خدمت در جشنواره حاضر است.

جلالی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به این سوال که به عنوان یک تهیه‌کننده باسابقه چه شد به سراغ کارگردانی فیلم اولی آمدید، گفت: قبل از هرچیز به آقای زرگرنژاد بابت ساخت این فیلم تبریک می‌گویم و اعتقاد دارم که وی ظرفیت بالایی دارد اما به دلیل نداشتن پول و رابطه پشت چراغ قرمز تولید فیلم مانده بود. زرگرنژاد کارگردانی صادق و متعهد است و برای ساخت پایان خدمت زحمت زیادی کشید و با وجود آنکه طرح فیلم برای دریافت مجوز ساخت به مشکل خورد و پشت درب‌های بسته معاونت سینمایی دولت دهم ماند اما پا پس نکشید و همین ایستادگی به ساخت فیلم شریف پایان خدمت انجامید. اثری که به دلیل ماهیت روایتش نیازمند بودجه بود اما از سوی هیچ ارگانی حمایت نشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در روند ساخت پایان خدمت به مشکلی در تامین هزینه‌های تولید برخوردید یا خیر گفت:
در پاسخ به این سوال؛ سوالی مطرح می‌کنم. چرا دولت دهم به اسم فاخرسازی بودجه‌هایی کلان در اختیار فیلم‌هایی قرار داد که برای پرده سینما کوچک بودند و در بازگرداندن پولی که برای تولیدشان هزینه شده بود؛ ناموفق عمل کردند اما از حمایت کارگردانان فیلم اول دریغ کرد؟

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که ایرانی‌ها فرق فیلم خوب و بد را تشخیص می‌دهند اما از سوی سیاستگذاران فرهنگی چندان جدی گرفته نشده‌اند و اگر برخی ممیزی‌های سلیقه‌ای و عرفی(نقد سنت‌های اجتماعی و نقد مشاغل) کنار گذاشته شود و دست سازندگان برای تولید فیلم خوب باز باشد، می‌توان سینما را به مردم نزدیک‌تر کرد. به واقع وضعیت کنونی به گونه‌ای است که فیلمنامه نویس بخشی از داده‌های ذهنی خود را به دلیل‌‌ همان ممیزی‌ها قبل از آنکه روی کاغذ بیاید از صفحه ذهنی‌اش پاک می‌کند و به همین علت بسیاری از فیلم‌ها در‌‌ همان ایده تک خطی جذاب محصور می‌مانند.

وی ادامه داد: انتظار استقبالی معقول و فروشی قابل قبول را دارم و استنباطم این است که فضای بصری کار، ظرفیت‌های سوژه و ماهیت روایت مخاطبان را پای فیلم خواهد کشاند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز