خبرگزاری کار ایران

غلامرضا موسوی رئیس شورایعالی تهیه کنندگان شد

کد خبر : ۱۳۴۸۹۳

در نشست شورایعالی تهیه کنندگان، سید غلامرضا موسوی به عنوان رئیس شورایعالی، علی ژکان به عنوان نایب رئیس شورایعالی و مجتبی فراورده به عنوا ن سخنگوی شورایعالی برگزیده شدند.

ایلنا: نخستین جلسه شورایعالی تهیه کنندگان سینما ی ایران پس ازمعرفی نمایندگان جدید تشکل - ‌های تهیه کنندگی تشکیل و هیات رئیسه صنف انتخا ب شدند.

به گزارش ایلنا، در این نشست؛ مهدی فخیم‌زاده، علیرضا داود‌نژاد، مجید قاری‌زاده و علی ژکان به عنوان نمایندگان مجمع فیلمسازان سینمای ایران، منوچهر شاهسواری، مجتبی فراورده، علی آشتیانی‌پور و تقی علیقلی‌زاده به عنوان نمایندگان کانون تهیه کنندگان سینمای ایران و خانم منیژه حکمت و امیر حسین شریفی، غلامرضا ازادی و سید غلامرضا موسوی بنما یندگی از سوی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران حضور یافتند.

دراین نشست ابتدا عبدالله اسفندیاری بازرس شورایعالی گزارشی از برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های تهیه کنندگی ارائه داد و گفت که هرسه تشکل براساس اساسنامه‌های خود مجامع عمومی خود را انجام دادند.

وی گفت: نکته اساسی این بود که هر سه تشکل تهیه کنندگی بابیش از سه چهارم اعضا و درنخستین مجمع عمومی تشکیل شد که این حضور چشمگیر در مجا مع عمومی نشانه اهمیتی است که تهیه کنندگان سینمای ایران برای تشکیلات صنفی قائل هستند.

وی اظهارامیدواری کرد که باتوجه به اعتماد اعضای مجامع عمومی تشکلهای تشکیل دهنده شورایعالی تهیه کنندگان، منتخبان انان در این تشکل ها و شورایعالی فعالیت ثمر بخشی برای تسهیل این حرفه باتوجه به مشکلات متعدد فرا رو داشته باشند.

در ادامه جلسه انتخابات هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان برگزار شد. درنتیجه به اتفاق آرا سیدغلامرضا موسوی به عنوان رئیس شورایعالی، علی ژکان به عنوان نایب رئیس شورایعالی و مجتبی فراورده به عنوان سخنگوی شورایعالی برگزیده شدند. همچنین عبدالله اسفندیاری به اتفاق ارا به عنوان بازرس شورایعالی تهیه کنندگان برگزیده شد.

تعداد نمایش هرفیلم درجشنواره فیلم فجر و لزوم محدودیت تعداد نمایش‌ها از جمله مسائل دیگری بو د که در این نشست شورایعالی مورد بحثو بررسی قرارگرفت. شورایعالی مقرر داشت که باتوجه به مذاکرات انجام شده با اقای علیرضا رضاداد دبیر جشنواره تعداد نمایش هرفیلم ازتعداد مجاز صندلی پیش بینی شده بیشتر نشود.

آیینامه شورای صنفی نمایش و تغییرات ان به اطلاع شورایعالی رسید و نظرات نمایندگان تشکیلات مورد بررسی قرارگرفت.

شورا پیشنهاد کرد که دراین زمینه نشستی بانمایندگان کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شود تا جمع بندی ان در آیینامه شورای صنفی نمایش لحاظ شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز