خبرگزاری کار ایران

مستند «سعدی کارنو» در ایوان شمس به نمایش درمی‌آید

کد خبر : ۱۳۰۹۲۹

فیلم مستند «سعدی کارنو» ساخته فرشاد اکتسابی به انقلاب کبیر فرانسه و سقوط لویی شانزدهم می‌پردازد.

ایلنا: فیلم مستند «سعدی کارنو» ساخته فرشاد اکتسابی به همت محفل ادبی دایره دیدار و تالار ایوان شمس سه شنبه(۳ دی ماه) ساعت ۱۷ در تالار ایوان شمس و در جمع شاعران به نمایش و نقد وبررسی گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور کارگردان و تهیه‌کننده فیلم و عباس کریمی(منتقد سینما و دبیر دایره دیدار) برگزار می‌شود.

این مستند به انقلاب کبیر فرانسه و سقوط لویی شانزدهم می‌پردازد. یکی از ۲ سرکرده انقلاب فرانسه شخصی به نام «لازار کارنو» بود که دیدگاهی فرهنگی به انقلاب داشت و به اشعار سعدی هم علاقمند بود. او به خاطر عشق به سعدی وصیت می‌کند تمام بچه‌ها و نوادگانش نام سعدی را برای خود برگزینند. نوه او فردی به نام سعدی کارنو است که در زمان ناصرالدین شاه رییس جمهور فرانسه می‌شود. وی به خاطر علاقه فراوانی که به اشعار سعدی داشت از گلستان و بوستان سعدی تاثیر‌ گرفته است. هم‌اکنون خیابانی در فرانسه به نام سعدی کارنو وجود دارد و نوادگان او هم خانواده بزرگی در فرانسه را تشکیل می‌دهند که پسوند نام تمام آن‌ها سعدی است.

فرشاد اکتسابی(کارگردان، تصویربردار و تدوین‌گر) و عبدالحمید ارجمند(نویسنده، پژوهش‌گر و تهیه‌کننده)، علیرضا علیمردانی(مدیر تولید)، مولود شاه‌کرمی(ترجمه) و نصرالله مثقالچی(گفتار متن) این مستند ۵۵ دقیقه‌ای را برعهده دارند.

این فیلم مستند به همت محفل ادبی دایره دیدار، گروه سینما فیروزه و تالار ایوان شمس به نمایش در خواهد آمد و ورود برای عموم علاقمندان آزاد خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز