خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری کنگره شهدای جهاد علمی کشور مطرح شد:

جشنواره فیلم فجر باید بخشی را به شهدای جهاد علمی اختصاص دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۷

در مراسم کنگره شهدای جهاد علمی کشور نفرات بر‌تر در بخش‌های فیلم، عکس، فیلمنامه، مقاله معرفی می‌شوند و دو رسانه بر‌تر نیز تجلیل می‌شود.

ایلنا: از فیلمسازان، عکاسان و شعرای بر‌تر در جشنواره و کنگره شهدای جهاد علمی تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد(دبیر اولین کنگره و جشنواره شهدای جهاد علمی کشور) در نشست خبری این کنگره با اعلام این مطلب افزود: از ۲ سال پیش کار برگزاری این کنگره آغاز شد و امسال ۲۱ آذر ۹۲ اولین کنگره برگزار می‌شود. هدف این کنگره پاسداشت شهدای شاخص جهاد علمی، تبیین مقام علمی و معنوی آن‌ها و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین انسجام‌بخشی به آثار فرهنگی هنری باتوجه به زندگینامه و فعالیت‌های شهدای علمی کشور است.

وی ادامه داد: سرلوحه کار ما در این کنگره توجه به شهید علی‌محمدی، شهید شهریاری، تهرانی‌مقدم، داریوش رضایی‌نژاد و احمدی روشن است و در همین راستا جشنواره‌های مختلفی را طراحی کرده‌ایم.

نصیری‌فرد ادامه داد: برگزاری جشنواره شعر، فیلم، عکس، فیلمنامه، مقالات علمی، آثار خبرنگاران برنامه‌ریزی و طراحی شد. بر این اساس دبیرخانه جشنواره از آذر ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد و نسبت به جمع‌آوری آثار اقدام کرد. در بخش شعر ۱۱۵۰ قطعه شعر از ۶۵۰ شاعر رسیده است که ده شاعر بر‌تر انتخاب و معرفی می‌شوند. در بخش فیلم ۸۳ فیلم به جشنواره رسیده که ۴۳ فیلم از آن‌ها انتخاب شده. در بخش عکس ۱۰۷ قطعه عکس به جشنواره رسیده که ۵۷ قطعه انتخاب شده و در بخش فیلمنامه ۳۷ فیلمنامه به جشنواره رسیده که ۱۳ فیلمنامه انتخاب شده است.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با اشاره به کمبود فعالیت‌های فرهنگی درباره شهدای علمی گفت: باید از فعالان عرصه فرهنگ و هنر گله کرد که آنگونه که باید به این شهدا توجه نکرده‌اند درحالیکه جا دارد جشنواره‌های مهم این کشور همچون فیلم فجر یک بخش جداگانه را به شهدای جهاد علمی اختصاص دهند و فیلم‌هایی که درباره این شهدا ساخته شده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلمسازان حاضرند برای این شهدا فیلم بسازند اما انتظار دارند که سرمایه آن از طرف نهادهای مربوطه تهیه شود. در این میان فعالیت‌های صدا و سیما خوب بوده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به سایر بخش‌های کنگره شهدای جهاد علمی گفت: در این کنگره از ۵ کتاب کم نظیر که باتوجه به زندگی شهید علیمحمدی، شهید تهرانی‌مقدم، شهید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد، شهید احمدی روشن منتشر شده است؛ رونمایی می‌شود. همچنین نفرات بر‌تر در بخش‌های فیلم، عکس، فیلمنامه، مقاله معرفی می‌شوند و دو رسانه بر‌تر نیز که بهترین پوشش را از این کنگره داشته‌اند تجلیل می‌شود. از دو فیلمساز برتر و دو فیلمنامه نویس برتر نیز به صورت ویژه تقدیر می‌شود.

وی درباره سخنرانان این کنگره گفت: از سردار جعفری فرمانده سپاه، سردار نقدی، صالحی رئیس انرژی اتمی برای سخنرانی دعوت شده است. به برگزیدگان تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

نصیری‌فرد افزود: دبیرخانه کنگره از این پس به صورت دائم فعال است و اگر فیلمنامه خوبی به دبیرخانه برسد بررسی و امکان حمایت وجود دارد.

سهراب صلاحی(رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها) نیز با اشاره به نقش مهم شهدای جهاد علمی در رشد و ارتقای کشور گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتدار علمی به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شده است و علت اصلی دشمنی آمریکا کشورهای دیگر با جمهوری اسلامی ایران همین اقتدار علمی است. زیرا آن‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با خودکفایی ما و رشد علمی ما مشکل داشتند.

وی ادامه داد: متأسفانه مراکزی همچون آژانس انرژی هسته‌ای اسامی دانشمندان هسته‌ای ما را منتشر می‌کنند و همین امر باعثشد تا اتحادیه اروپا اسامی آن‌ها را در لیست تحریم قرار دهد. کاری که مورد انتقاد بیش از ۱۰۰ کشور از کشورهای عضو آژانس قرار گرفت.

صلاحی افزود: مشکل اصلی کشورهای غربی انرژی هسته‌ای نیست بلکه مشکل اصلی آن‌ها اقتدار علمی است که ایران به دست آورده و یکی از آن‌ها قدرت غنی‌سازی در داخل است.

صلاحی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: هرچند آن‌ها دانشمندان ما را به شهادت رساندند اما بعد از شهادت این عزیزان تعداد زیادی از دانشجویان با تغییر رشته خود به سمت رشته‌های هسته‌ای و دیگر رشته‌ها رفتند تا نشان دهند که این راه همچنان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز