خبرگزاری کار ایران

درمراسم تودیع معارفه مدیران سازمان سینمای مطرح شد:

سالهای ۷۶ تا۸۰ انرژی بسیار مثبتی در سینماگران وجود داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۲۰

با حمایت‌هایی که از سوی مدیریت سینمای کشور درسالهای ۷۶ الی ۸۰ صورت گرفت، نسل جدیدی از فیلمسازان تحصیل کرده، با تجربه و دنیادیده وارد سینمای حرفه‌ای کشور شدند.

ایلنا: مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید انجمن سینمای جوان درحالی عصر امروز(۱۰ آذر) برگزار شد که همزمان با آن و بدون اعلام قبلی مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید موسسه رسانه‌های تصویری نیز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) با اشاره به اهمیت دو نهاد انجمن سینمای جوان و موسسه رسانه‌های تصویری گفت: انجمن سینمای جوان یک نهاد مهم است و مدرسه سینمای ایران است و کسانی که خود را عضو این مجموعه می‌دانند همیشه خود را جوان می‌دانند زیرا سینمای جوان حلقه وصل سازمان سینمایی با استان‌ها و جوانان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیریت قبلی انجمن سینمای جوان توانسته است گام‌های بزرگی را بردارد و انجمن را به یک جایگاه بزرگی برساند. ما نیز قصد نداریم دوباره کاری را از نو آغاز کنیم و تلاش داریم میراثی را که به ما رسیده است را حفظ کنیم و آن را روشن نگه داریم.

وی همچنین درباره موسسه رسانه‌های تصویری نیز گفت: موسسه رسانه‌های تصویری موسسه خوبی است و تلاش دارد تا به سینما کمک کند و قرار نیست رقیب بخش خصوصی باشد بلکه باید یار و همراه بخش خصوصی باشد.

حسین مسافرآستانه(مدیرعامل جدید موسسه رسانه‌های تصویری) گفت: از زمانی که درسال ۷۱ این موسسه تشکیل شد خدمات شایسته‌ای به سینما کرده است. البته درسالهای گذشته قرار بوده این موسسه دست سینما را بگیرد. اما گاهی پای سینما را گرفته است.

وی ادامه داد: ما تلاش داریم که هیچ نگاه خط کشی شده‌ای نداشته باشیم بلکه نگاه ما منافع عمومی را دنبال می‌کند زیرا معتقدیم رشد کردن در گرو توجه به منافع عمومی است و توجه به منافع شخصی باعثضرر می‌شود و از ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌کاهد.

حبیب ایل بیگی(مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران) نیز گفت: سینمای ما در سالهای اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده و انجمن سینمای جوانان ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. اینجانب خوشبختانه دوره‌ای در انجمن مسئولیت داشتم که به زعم اکثر کار‌شناسان و سینماگران و علاقه مندان به این هنر جزو پرافتخار‌ترین دوره‌های سینمای جوان کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سالهای ۷۶ تا۸۰ انرژی بسیار مثبتی در سینماگران جوان کشورمان وجود داشت که با حمایت‌هایی که از سوی مدیریت سینمای کشور در آن دوران صورت گرفت، نسل جدیدی از فیلمسازان تحصیل کرده، با تجربه و دنیادیده وارد سینمای حرفه‌ای کشور شدند.

ایل بیگی افزود: من همین جا لازم می‌دانم از پایه گذاران انجمن سینمای جوانان کشور در دهه شصت تشکر کرده و از تلاش همه مدیران ادوار گذشته که برای سربلندی انجمن تلاش کردند سپاسگذاری کنم.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: تردیدی نیست که انجمن سینمای جوان با دارا بودن ۶۰ دفتر در اقصی نقاط کشور به عنوان بزرگ‌ترین نهاد آموزشی تولیدی سینمایی کشور نقش پررنگی در آینده سینمای کشور ایفا خواهد کرد. من عمیقا اعتقاد دارم سینما زبان گفتگو با دنیاست. به ویژه در دولت تدبیر و امید که تأکید ویژه بر دیپلماسی فعال فرهنگی دارد فیلم کوتاه می‌تواند پیشقراول این تعامل جهانی باشد. بیشتر گفتگو می‌کنیم قبل از آنکه به این موضوع فکر کنیم که چه کاری برای آینده انجام دهیم به این سوال بیاندیشیم که چه کارهایی نکنیم؟ راه‌های به بیراه رسیده را دیگر نپیمائیم؟ کدام تصمیم‌های بی‌تدبیر را دیگر اتخاذ نکنیم؟

هاشم میرزاخانی مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان نیز گفت: خوشبختانه اهدافی که در هیات مدیره این انجمن تعریف کرده بودیم و بالا بردن سطح دفا‌تر و سطح آموزش اتفاق افتاد. بنده معتقدم ابتدا باید چالش‌های این انجمن را دید تا عملکرد‌ها بهتر صورت گیرد. از همه عزیزان امروز قدردان هستم و مهم‌ترین زمان رفتن هر مدیر باید گزارش عملکردی از خود باقی بگذارد تا مشخص شود هر مدیر در زمان مدیریتش چه کارهایی انجام داده است.

امیرشهاب رضویان نیز گفت: بنده ۳۰ سال پیش وارد انجمن سینمای جوانان شدم و مدیر زیاد دیدم و امروز جای فخرالدین انوار و محمد آفریده که برای این انجمن بسیار زحمت کشیده‌اند خالی است. امیدوارم حبیب ایل بیگی فعالیت‌های چند ساله این انجمن را نقض نکند به عنوان یک عضو انجمن سینمای جوانان باید نسبت به این انجمن منتقد باشم تا عملکرد این مرکز در آینده بهتر شود.

وی در ادامه افزود: نباید از یاد ببریم که اصغر فرهادی، مجید برزگر، بیژن میرباقری، بهرام توکلی، مهرداد اسکویی از انجمن سینمای جوانان برخواسته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز