خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کانون پخش‌کنندگان سینما در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

در صورت آسیب دیدن دفاتر پخش، کل سینمای ایران آسیب می بیند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۰۸

امروز بسیاری از دفا‌تر پخش فیلم‌های پرفروشی برای اکران ندارند و همین مسئله باعثبسته شدن و تعطیلی آن‌ها شده است و از طرف دیگر بسیاری از فیلم‌های فرهنگی که شاید قابلیت فروش بالایی را ندارند امکان اکران ندارند و هیچ دفتر پخشی، پخش و نمایش آن‌ها را قبول نمی‌کند.

ایلنا: کانون پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمای ایران به تازگی مصوب کرده است که هر دفتر پخش در طول سال فقط می‌تواند ۴ فیلم پرفروش را اکران کند. این مصوبه با اعتراض بعضی دفا‌تر بخش همراه بوده است.
سیروس تسلیمی(سخنگوی کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با رد اعتراض دفا‌تر پخش به این مصوبه گفت: تنها دفتری که به این مصوبه اعتراض داشته؛ موسسه فیلم ایران است. البته بحثاستعفا و خروج آن‌ها از کانون به صورت مکتوب به هیئت مدیره کانون پخش‌کنندگان نرسیده است و بلکه فقط در رسانه‌ها منتشر شده است. لذا ما در حال رایزنی با دوستانمان در فیلم ایران هستیم تا به کانون بازگردند.
وی با پیچیده خواندن سیستم پخش در سینمای ایران گفت: در سیستم پخش فیلم‌های سینمایی در سینماهای ایران توسط دفا‌تر پخش دو مشکل عمده وجود دارد از یک سو بسیاری از دفا‌تر پخش فیلم‌های پرفروشی برای اکران ندارند و همین مسئله باعثبسته شدن و تعطیلی آن‌ها شده است و از طرف دیگر بسیاری از فیلم‌های فرهنگی که شاید قابلیت فروش بالایی را ندارند امکان اکران ندارند و هیچ دفتر پخشی، پخش و نمایش آن‌ها را قبول نمی‌کند.
تسلیمی ادامه داد: در این سیستم از آنجا که هر دفتر پخش با یک گروه سینمایی کار می‌کند زمانی که یک فیلم پرفروش در شهرستان‌ها اکران می‌شود فقط یک گروه سینمایی از این امر منتفع می‌شود و سایر سینما‌ها متضرر می‌شود. این روند باعثورشکستگی و تعطیلی بسیاری از سالنهای سینمایی می‌شود. به طور مثال سینمای میرزا کوچک خان در رشت رسماً اعلام کرده که در آستانه تعطیلی است و یا از ۴ سالن سینمایی در اصفهان دو سالن سینما که متعلق به بنیاد شهید هستند اعلام کردند که دیگر نمی‌توانند این روند را ادامه دهند و درحال تعطیلی هستند. و اگر این روند برای دفاتر پخش و سالنهای سینما ادامه پیدا کند کل سینمای ایران آسیب می‌بیند.
وی ادامه داد: برای حل این مسئله ما جلسات بسیاری در کانون پخش برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تعداد فیلم‌های پرفروش که توسط هر دفتر پخش می‌تواند اکران شود را از ۸ فیلم به ۴ فیلم کاهش دهیم تا فرصت برای فعالیت دفا‌تر دیگر وجود داشته باشد.
تسلیمی افزود: بر این اساس ما این سهمیه‌بندی را برای دفا‌تر اختصاص دادیم تا بتوانند حضور داشته باشند هرچند این سهمیه‌بندی بیشتر به نفع تهیه‌کنندگان و بخصوص تهیه‌کنندگان مستقل است. البته در این میان استثناهایی نیز قائل شده‌ایم به طور مثال دو فیلمی که از یک سال پیش با بعضی دفا‌تر قرارداد بسته بودند و هنوز نتوانسته بودند اکران شوند را اجازه دادیم که علاوه بر سقف تعیین شده اکران شود. همچنین برای اکران فیلم‌های فرهنگی سقفی تعیین نشده است.
تسلیمی با اشاره به اینکه امیدوارم فیلم ایران دوباره به کانون پخش بازگردد، گفت: از ۲۹ دفتر پخش مجوزدار در سینمای ایران دو دفتر بسیار فعال هستند ۵ دفتر فعال هستند اما با این مصوبه همه دفا‌تر می‌توانند فعال شوند. به همین دلیل آن‌ها در هنگام مطرح شدن این مسئله در کانون به آن رأی مثبت دادند.
وی ادامه داد: ما هرگز قصد لجبازی و یا تضعیف یک دفتر پخش را نداریم. بلکه می‌خواهیم به سمتی حرکت کنیم که هم دفا‌تر پخش فعال و زنده بمانند و هم اینکه فیلم‌هایی که تاکنون کسی برای اکران آن‌ها اقدام نمی‌کرده بتوانند اکران شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز