خبرگزاری کار ایران

در نشست انجمن روان‌شناسان اجتماعی ایران مطرح شد:

اکبر عالمی: «پل چوبی» مرا یاد «سینما پارادیزو» انداخت

کد خبر : ۱۰۶۰۹۳

پل چوبی فیلمی برای اندیشیدن است و نه سرگرمی صرف. این فیلمی است که بدون شعارزدگی، درس زندگی می‌دهد.

ایلنا: جلسه نمایش، بررسی و تحلیل ابعاد روانی اجتماعی فیلم «پل چوبی» چهارشنبه شب باسخنرانی اساتید روان‌شناسی کشور و حضور روان‌شناسان، جامعه‌شناسان واساتید دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که به دعوت انجمن روان‌شناسان اجتماعی ایران برپا شده بود، اکبر عالمی به عنوان کار‌شناس سینمایی درباره تازه‌ترین فیلم مهدی کرم‌پور گفت: پل چوبی فیلمی برای اندیشیدن است و نه سرگرمی صرف. این فیلمی است که بدون شعارزدگی، درس زندگی می‌دهد.

عالمی با تحسین روند قصه گویی فیلمنامه و تأکید بر ویژگی‌های ساختاری آن هم تراز با فیلم‌های بزرگ تاری سینما گفت: «این فیلم مرا به سال‌ها پیش برد. روزگاری که در نخستین نمایش «سینما پارادیزو» احساساتی شدم و حس کردم قصه زندگی خودم را روی پرده سینما می‌بینم.

وی ادامه داد: «پل چوبی» مرا یاد «سینما پاردیزو» انداخت، آن اندازه که در تمام دقایق فیلم درگیر داستان بودم و در پایان آن در تاریکی گریستم.»

عیسی جلالی روان‌شناس در بخش دیگری از این جلسه مانند اکبر عالمی با مثال‌هایی از اشعار مولانا و مقایسه اهداف داستانی «پل چوبی» با اشعار شاعر بزرگ ایرانی، مهم‌ترین پیام فیلم «پل چوبی» را‌ ه‌مان دیالوگ کلیدی آن یعنی «عشق یعنی حالت خوب باشه…» عنوان کرد و گفت: «فیلم کرم‌پور به انسان امروز مهارت زندگی می‌آموزد.»

جلالی همچنین تم اصلی داستان «پل چوبی» را «قضاوت» و «تصمیم گیری» دانست و گفت که این فیلم در این دو زمینه مخاطبش را به تفکر وامی‌دارد.

مجید صفاری نیا، رئیس هیئت مدیره انجمن روان‌شناسی اجتماعی ایران دیگر سخنران این برنامه جسارت سازندگان فیلم در خلق اثری درباره وقایع اجتماعی معاصر و نزدیک به نسل‌های مختلف جامعه امروز ایران را ستود و گفت: «پل چوبی هم راجع به سلامت اجتماعی است و هم پذیرش اجتماعی.

وی ادامه داد: پل چوبی فیلمی است درباره امید به زندگی و در پاسداشت خانواده. این فیلم دارای دو بعد است: یک بعد اجتماعی و یک بعد عاطفی که در هر دو بعد پیامش را به مخاطب درست و دقیق منتقل می‌کند.»

در این جلسه که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برپا شده بود، مهدی کرم‌پور وخسرو نقیبی(کارگردان و نویسندگان «پل چوبی») هم دقایقی به سؤالات جامعه روان‌شناسی درباره ابعاد مختلف فیلم پاسخ دادند.

ازجمله چهره‌های مطرح حاضردر این نشست می‌توان به اساتیدی چون شاه محمدپور، مقدم‌زاده، دلیر، رحیمی، کمرزرین، فاتحی، داداش‌زاده و عماری اشاره کرد.

در حاشیه این برنامه و هنگام نمایش فیلم، موتورسواران نا‌شناس در بیرون سالن برگزاری به مهدی کرم‌پور کارگردان فیلم «پل چوبی» حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز