خبرگزاری کار ایران

در ادامه پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید؛

مرحله نخست طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور به دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۲۹۴

بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور و سه طرح مرتبط با آن توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در سی و یکمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدئوکنفرانس فاز اول طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، بخشی از سایت شیرین‌سازی فاز اول این طرح، طرح تامین برق و انرژی و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن تعادلی و ضربه‌گیر فاز اول طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و مخزن ۴۵هزار مترمکعبی و سامانه بهره‌برداری از آب صنایع گل‌گهر سیرجان را افتتاح کرد.

برای افتتاح این طرح‌ها ۱۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ظرفیت اشتغالزایی آن برای دوران ساخت ۱۶هزار نفر و برای دوران بهره‌برداری ۱۲۰۰ نفر می‌باشد.

طرح بزرگ شیرین‌سازی و خط انتقال آب توسط مهندسین ممتاز کشور و با استفاده از تجارب شرکت‌های مجرب حاشیه خلیج فارس و همچنین بهره‌برداری از بهترین گزینه‌های فنی و تکنولوژی روز دنیا طراحی و اجرا شده است.

طراحی این پروژه با نگاه توسعه‌ای و به منظور تولید یک و نیم میلیون مترمکعب آب شیرین در سایت شیرین‌سازی بوده و با سه خط انتقال نیازهای آبی شرب، صنعتی و معدنی چند استان همجوار در مسیر خط انتقال و در سه فاز انجام خواهد شد و امروز فاز اول آن با یک خط انتقال طراحی و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز