خبرگزاری کار ایران

سردار کارگر:

جعبه سیاه جنگ تحمیلی تا سال ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۰۷۴

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برنامه «دست‌خط» گفت: «جعبه سیاه» جنگ تحمیلی تا سال ۱۴۰۰ در اختیار مردم، پژوهشگران، اساتید و سینماگران قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، سردار «بهمن کارگر» در این برنامه با اشاره به برگزاری مراسم گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت که برنامه‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس بعد از ماه مبارک رمضان، از سوم خرداد آغاز شد و این برنامه‌ها را تنها به هفته دفاع مقدس محدود نکردیم، بلکه برای اجرا در ۴۳ هفته و تا پایان سال در نظر گرفته شده است. همه سازمان‌های کشوری و لشکری در آن مشارکت کردند و ۵۰۵ ستاد در کشور تشکیل و بیش از ۲۶ هزار برنامه تعریف شده است و امیدواریم که توفیق داشته باشیم.

وی گفت: یکی از کار‌هایی که امسال صورت می‌گیرد، تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت است که به همین مناسبت، در هفته دفاع مقدس در محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) بودیم. در هفته دفاع مقدس، در خدمت ریاست مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر «قالیباف» بودیم که هشت موزه دفاع مقدس در سراسر کشور، با حضور ایشان افتتاح شد و همچنین نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس در تهران و نمایشگاه‌های دستاورد‌های دفاع مقدس در هر استان، برگزار شد.

کارگر تصریح کرد:طبق اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا، مسئولیت جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است؛ البته یک اشتباه در برداشت برخی از دوستان از این موضوع پیش آمده بود که مثلاً ما داریم این موضوع را برای نویسندگان کتاب‌ها می‌گوییم؛ نه، ما برای آن کسانی که قرار بود بر کتاب‌ها نظارت کنند، این ضوابط را گذاشتیم؛ وگرنه برای این‌که کتاب‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیایند و بررسی شده و بر روی آن‌ها نظارت شود، سال‌هاست که این اتفاق می‌افتد؛ ولی ما این موضوع را ضابطه‌مند کردیم. بالاخره کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، در آن انتقاد نیز وجود دارد و ما نیز این انتقاد‌ها را می‌پذیریم؛ ممکن است این آیین‌نامه‌ای که ما نوشته‌ایم، بعضاً اشکلاتی نیز داشته باشد؛ اما اصل این‌که یک آیین‌نامه باشد و ما بدانیم که چه‌کار کنیم.

وی درباره محرمانگی سند‌ها نیز گفت: اصل ما بر این است که اسناد دفاع مقدس محرمانگی ندارند، مگر این‌که استثنایی وجود داشته باشد؛ ممکن است الان پنج درصد یا کمتر از آن، اسنادی داشته باشیم که فعلاً وقت آن نیست که منتشر شوند؛ و گرنه در انتشار بقیه آن‌ها مشکلی نداریم.

وی افزود: یک کار خوبی هم که در سال‌های گذشته انجام و بعد به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار شد؛ ۶۸ پروژه کلان یا «کلان‌پروژه» است که تمام ابعاد جنگ تحمیلی در آن دیده شده است. جنگ چگونه آغاز شده، عملیات‌ها چگونه بوده، مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چه بوده است؛ البته از جنگ‌های قبل از دفاع مقدس و از انقلاب اسلامی شروع شده است؛ در مسئله کردستان چه اتفاقاتی رخ داده است، مسئله ضد انقلاب چه وضعیتی داشته و بسیج چطور به‌وجود آمده است؛ در واقع می‌توانم بگویم که این «جعبه سیاه» جنگ است و ما ان‌شاءالله تا سال ۱۴۰۰ می‌توانیم، این را در اختیار مردم، پژوهشگران، اساتید و سینماگران قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز