خبرگزاری کار ایران

سرتیپ دوم شیخ:

درخواست‌های زیادی برای آموزش نظامی از کشورهای دیگر داریم

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۰۹

معاون تربیت و آموزش با بیان اینکه ارتش توانست عزیزان ما در سپاه، ناجا و حتی نیروهای مردمی را آموزش دهد، گفت: امروز دارای نظام تربیتی و آموزشی مستقل هستیم. کشورهای دیگر به دنبال این هستند که آموزه های ما را از جنگ و دفاع یاد بگیرند و در حوزه خود به کار بگیرند و از پنج کشور دانشجو داریم.

به گزارش ایلنا، سرتیپ دوم "علیرضا شیخ" معاون تربیت و آموزش ارتش صبح پنجشنبه دهم مهرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت گفت: تا زمانی که ارتشی وارد جنگ نشود آموزه‌های آن در قالب تئوری، تمرین و رزمایش‌ انجام می‌شود. زمانی که وارد جنگ شویم از حالت گلخانه‌ای خارج می‌شویم و تجربه‌ها و آموزهای خود را در صحنه رزم به کار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در ابتدای جنگ با توجه به این که دانشِ آموزش در اختیار ارتش بود، متولی کار آموزش حوزه دفاع شد. یکی از فعالیت های چشم گیر ارتش گره خوردن بخش آموزش‌ها و دانش‌ها با مردمی بود که از لحاظ انگیزش بسیار بالا بودند اما از لحاظ دانش، آمادگی ورود به عرصه را نداشتند.
معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: ارتش توانست عزیزان ما در سپاه، ناجا و حتی نیروهای مردمی را آموزش دهد و آنها را به بدنه دفاع مقدس وصل کند. در هشت سال جنگ تحمیلی ذره‌ای از خاک وطن را به دشمن ندادیم؛ این نتیجه مطلوب آموزشی است که داده شد.
سرتیپ شیخ افزود: با تکمیل این فرایند امروز در عرصه‌ بین المللی در موضوع آموزش‌های نظامی حرف برای گفتن داریم. آموخته‌هایی داریم که بعد از ۴۰ سال آن را به دانش، کتاب و به مدل‌های آموزشی مختلف تبدیل کرده ایم. بنابراین در نظام تربیتی که مهترین کار است، فرایند تربیت یک رزمنده ترسیم شده است؛ فرآیند مطمئنی که بتواند ما را به هدف برساند.


وی تاکید کرد: امروز دارای نظام تربیتی و آموزشی مستقل هستیم. کشورهای دیگر به دنبال این هستند که آموزه های ما را از جنگ و دفاع یاد بگیرند و در حوزه خود به کار بگیرند. درخواست‌های زیادی برای آموزش در کشورهای دیگر داریم.


معاون تربیت و آموزش ارتش در پایان با بیان این که در حال حاضر از ۵ کشور در ایران در سطح کارشناسی ارشد دانشجو داریم و این تَهاتُر آموزش را انجام می دهیم، گفت: آموزش از ابتدای دفاع مقدس تا الان یک پوست اندازی بزرگی انجام داده و توانسته در حوزه های مختلف مستقل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز