خبرگزاری کار ایران

باقرزاده زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

۲۲ میلیون یورویی که برای واردات واکسن آنفولانزا اختصاص دادند، هنوز در ترکیه مانده است/ تا یکی، دو هفته دیگر واکسن تزریق نشود، کارآیی لازم را نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۱۷۷

نماینده بابلسر در مجلس خاطرنشان کرد: دوستان ما در سازمان غذا و دارو عنوان کردند بانک مرکزی پول واردات واکسن آنفولانزا را واریز و ارز هم تامین کرده و در حال حاضر هم در حسابی در ترکیه است تا تحویل شرکت تولیدکننده دارو شود اما به خاطر تحریم‌ها هنوز در ترکیه مانده است.

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره واردات واکسن آنفولانزا که گفته می‌شود با توجه به شیوع بیماری امسال ضروری است افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند آن را استفاده کنند و اینکه آیا این واکسن وارد کشور شده است، گفت: جلسه‌ای در کمیسیون بهداشت و درمان درباره واردات واکسن کرونا داشتیم در آنجا مطرح شد ۲۲ میلیون یورو برای واردات واکسن آنفولانزا اختصاص داده شده است اما هنوز به دست ما نرسیده است. 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچه زودتر باید افرادی که در گروه‌های پرخطر تلقی می‌شوند، این واکسن را بزنند، عنوان کرد: از نظر پزشکی در حال حاضر هم زدن واکسن دیر است و باید زودتر وارد کشور شده و در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها توزیع می‌شد تا کادر درمان، بیماران سرطانی و دیابتی، سالمندان و اشخاصی که در معرض هستند، طبق پروتکل‌ها از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق علم پزشکی، بهترین زمان تزیق واکسن مهرماه است، زیرا دو هفته هم طول می‌کشد تا آنتی‌بادی در بدن تولید و سطح ایمنی ایجاد شود اما متاسفانه به علت مشکلاتی که وجود دارد این اتفاق نیفتاده است.

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوستان ما در سازمان غذا و دارو عنوان کردند که  بانک مرکزی پول را واریز و ارز را هم تامین کرده و در حال حاضر در حسابی در ترکیه است تا تحویل شرکت تولیدکننده دارو شود اما به خاطر تحریم‌ها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. 

وی ادامه داد: امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود و واکسن آنفولانزا به موقع به مردم و نیازمندان، گروه‌های پرخطر و کادر درمان ظرف یکی الی دوهفته آینده برسد، در غیراینصورت آن اثری که باید را نخواهد داشت. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته واکسن آنفولانزا را در طول ماه‌های بعد هم می‌توان تزریق کرد، اما بهترین زمان تاثیرگذاری طی هفته‌های آینده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دارو و غذا نیاز یک کشور و مردمش است اما چرا امروز در قبال ایران این‌گونه رفتار می‌شود، گفت: دشمنان ما این حرف‌ها سرشان نمی‌شود؛ آنان نمی‌دانند کمک‌های انسان‌دوستانه چیست، می‌گویند با دولت و حکومت مشکل دارند اما شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم به کار می‌گیرند.

باقرزاده ادامه داد: رفتارهای این روزهای دشمنان نشان می‌دهد ادعایی که می‌کنند دروغ است و این نشان‌دهنده مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است. این‌که نمی‌گذارند دارو به دست افرادی به آن نیاز دارند برسد، دشمنی با مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز