خبرگزاری کار ایران

فارن پالیسی:

ممکن است به دلیل مخالفت اعضای شورای امنیت با قطعنامه آمریکا، نیازی به وتوی روسیه و چین نباشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۳۳

فارین پالیسی در گزارشی به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌ها تسلیحاتی علیه ایران پرداخت

به گزارش ایلنا به نقل از فارن پلیسی، چین و روسیه در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی با آمریکا همراه نیستند. آن‌ها احتمالا چنین قطعنامه‌ای را وتو می‌کنند. مسکو و پکن روابط طولانی با تهران دارند، روابطی که شامل ابتکار عمل‌های مشترک نظامی و انتقال فناوری می‌شود.

در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین آمریکا و جمهوری اسلامی، اواخر سال ۲۰۱۹، چین، ایران و روسیه تمرین‌های مشترک نظامی در خلیج فارس برگزار کردند. در اوایل ماه ژوئیه، تهران اعلام کرد که در حال مذاکره برای یک شراکت و توافق ۲۵ ساله با پکن است که این توافق شامل سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت چین به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. از سوی دیگر ایرانی‌ها و روس‌ها نیز در تلاش برای دستیابی به سازوکاری برای تسهیل انتقال تسلیحات و کالا‌های دیگر روسی به ایران طی سال‌های آتی هستند.

این در حالی است که ممکن است نیازی نباشد روسیه و چین بخواهند این قطعنامه را وتو کنند، زیرا تاکنون این قطعنامه از حمایت اکثریت ۹ عضو اعضای شورای امنیت برخوردار نشده است. فرانسه، آلمان و انگلیس نیز مخالف این اقدام آمریکا هستند، آن‌ها همچنین نگران نقض برجام از سوی ایران و همچنین اجرای پادمان‌های هسته‌ای هستند که این کشور با آن موافقت کرده است، اما از تلاش‌های آمریکا برای از بین بردن این توافق نیز خشمگین و ناراحتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز