خبرگزاری کار ایران

جمیری در تذکری به هیأت رئیسه مجلس:

فرصتی برای شناخت کاندیداهای ناظر در شوراها تعیین کنید

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۴۸۵

یک نماینده خطاب به هیأت رئیسه عنوان کرد: شناخت نمایندگان از کاندیداهای کمیسیون‌ها برای انتخاب به عنوان ناظران مجلس در شوراها و مجامع مختلف به انتخاب شایسته‌تر نمایندگان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالکریم جمیری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ تیر) مجلس شورای اسلامی درتذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر حفظ شأن و جایگاه نمایندگان و مجلس خطاب به رئیس جلسه گفت: روز یکشنبه چندین بار برای ارائه تذکر ثبت نام کردم، اما اجازه بیان داده نشد، بنابراین عنایت فرمایید تا تذکرات در دستور، در همان زمان ارائه شود، زیرا خاصیت خود را بعد از آن از دست میدهد.  

نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه امروز هم دستور کار جلسه علنی مشابه دستور کار روز یکشنبه است، جا دارد تا این تذکر گفته شود. انتخاب ناظران در شوراها و مجامع دستور کار امروز و روز یکشنبه بود و در این موضوع مجلس نماینده خود را برای حضور در یک شورا به عنوان ناظر انتخاب می کند، اما باید کاندیداهای معرفی شده مورد شناخت کامل مجلس و نمایندگان باشند.

وی افزود: براساس آیین نامه داخلی مجلس اعلام شده که این افراد باید از سوی کمیسیون به مجلس معرفی شوند و بعد نمایندگان در صحن به آنها رأی دهند، اما اگر نمایندگان در صحن آنها را نشناسند، چگونه باید آنها را انتخاب کنند، بنابراین هیچ استنادی در آیین نامه وجود ندارد که حداقل یک هفته قبل این کاندیداها از سوی کمیسیون ها معرفی شوند تا ما بتوانیم آنها را شناخته و اینگونه جایگاه آنها به عنوان ناظر در شوراها حفظ و شأن مجلس نیز حفظ شود. هیات رئیسه باید سازوکاری بیاندیشد تا این کار به درستی انجام شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده دارد گفت: براساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی، سیر رسیدگی به انتخاب اعضا در شوراها در صحن علنی از کمیسیون ها آغاز می شود. تذکر شما درست است اما باید زمینه آن در کمیسیون ها تعریف شود.

وی ادامه داد: برخی قوانین ناظر به انتخاب افراد از سوی کمیسیون و برخی دیگر از میان نمایندگان در صحن علنی است، اما هیات رئیسه موظف به اجرای آیین نامه داخلی مجلس است، بنابراین شما می توانید این مسئله را با کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی درمیان بگذارید تا بعد از اصلاح آیین نامه ما بتوانیم آن را اجرا کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز