خبرگزاری کار ایران

فتاح:

۵۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۷۱۷

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در دومین مرحله پویش ایران همدل از امروز توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شروع شد.

به گزارش ایلنا، «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای حمایت از نیازمندان گفت: در این مرحله یک و نیم میلیون بسته معیشتی به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان طی سه ماه توزیع می‌کنیم که امروز توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی آغاز شده است.ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان است که به صورت کالای ضروری یا کارت هدیه در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول شهرستان‌های غرب و جنوب تهران و استان البرز مدنظر است، اظهار داشت: در این مرحله ۲۵۰ هزار بسته و کارت هدیه در اطراف تهران هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود و برنامه ریزی شده است به صورت نقد به حساب ۱۰۰ هزار نفر از مدجویان کمیته امداد و بهزیستی تا آخر هفته به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان واریز شود. همچنین ۱۵۰ هزار بسته تا هفته آینده در همین شهرستان‌ها و استان البرز با همراهی مسئولان محلی توزیع می‌شود.

وی افزود: : بقیه بسته‌ها نیز در ۱۵ منطقه هدف بنیاد مستضعفان در سراسر کشور و از طریق گروه‌های جهادی و مساجد توزیع خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به این که در این مرحله برای بسته‌های معیشتی برنج ایرانی نیز خریداری و در بسته‌ها قرار داده شده است گفت: در این طرح میدان دار اصلی مردم هستند و ما در کنار آن‌ها قرار داریم. ۳۰۰ هزار تومان با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت کرونا رقم بالایی نیست، اما ۶ برابر یارانه یک نفر است.

وی با بیان اینکه اطمینان می‌دهم در شرایط سخت اقتصادی و تورمی و فشاری که به مردم وارد می‌شود در کنار مردم بایستیم، گفت: در مرحله اول که طرح مومنانه اجرا شد بنیاد مستضعفان ۵۰۰ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی تعهد کرد، ولی عملا بیش از ۶۰۰ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع کردیم و ۷۰۰ هزار بسته هم برای افطاری ساده بین مردم توزیع شد.

همچنین «محسن منصوری» معاون بنیاد مستضعفان نیز اظهار داشت: بسته‌های معیشتی به دو شیوه نقدی و کالایی به دست افراد نیازمند می‌رسد که در بسته‌های معیشتی ۱۱ نوع کالای ضروری گنجانده شده است در صورتی که جامعه هدف مایل باشند خودشان خرید کنند این بسته به صورت کارت هدیه پرداخت می‌شود.

وی افزود: در این طرح بنیاد مستضعفان جایگزین مردم و دولت نیست بلکه در کنار آن هاست و جامعه مخاطب ما کل کشور است و اولویت ما مناطق محروم و شهرستان‌های مرزی هستند. امروز مرحله اول توزیع بسته‌های معیشتی انجام می‌شود مرحله دوم و سوم این طرح در نیمه اول محرم و اواخر صفر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز