خبرگزاری کار ایران

تحلیل‌گر اسپانیایی در گفت‌وگو با ایلنا:

توافق ایران و چین فرصتی برای بهبود موقعیت هر دو طرف است/ با آمدن بایدن تفاوت چشمگیری در سیاست آمریکا نسبت به ایران ایجاد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۲۵۷

اقتصاددان اسپانیایی توافق ایران و چین را فرصتی مناسب برای بهبود موقعیت اقتصادی هر دو طرف دانست و گفت: این توافق فرصتی مناسب برای هر دو طرف است تا موقعیت اقتصادی خود را بهبود بخشند.

دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرد:

توافق ایران و چین فرصتی برای بهبود موقعیت هر دو طرف است

تهران باید مراقب باشد که بیش از حد به پکن وابسته نشود

دانیل لاکاله در ابتدا در مورد توافق ایران و چین گفت: هنوز جزییات این توافق منتشر نشده است و ما چیز زیادی از این توافق نمی‌دانیم و اطلاعات ما محدود است اما چیزی که مشخص است این است که این توافق فرصتی مناسب برای هر دو طرف است تا موقعیت اقتصادی خود را بهبود بخشند. این فرصت برای ایران که تحت فشار تحریم‌هاست آشکار است اما چالش مهم برای ایران باید این باشد که بیش از حد به چین وابسته نشود.

وی هم چنین تاکید کرد: این توافق می‌تواند تا حدی ایران را از انزوای اقتصادی خارج کند و موقعیت ایران را بهبود بخشد. اما به نظر می‌رسد که کماکن به کاهش تنش‌ها با آمریکا به دلیل سلطه دلار نیاز داریم.

تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش فشار بر ایران باید ادامه یابد

این تحلیل‌گر اسپانیایی در ادامه در مورد تداوم سیاست فشار بر ایران گفت: معتقدم فشار بر ایران ادامه ادارد و آمریکا و دولت ترامپ دست از سیاست اعمال فشار و تحریم‌ها بر نمی‌دارد. باید تلاش‌های دیپلماتیک همواره ادامه یابد تا تنش‌ها کم شود به دنبال آن آمریکا فشار بر ایران را کنار بگذارد.

اوضاع شیوع کرونا در ایتالیا و اسپانیا بدتر از ایران بود

این استاد دانشگاه در مورد تاثیر تحریم‌ها بر شیوع مجدد کرونا در ایران گفت: نمی‌توانیم کرونا را صرفا نتیجه مستقیم تحریم‌ها بدانیم هر چند که آن هم موثر است اما کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا با شیوع بیشتر کرونا نسبت به ایران و شرایط بدتری مواجه بودند در حالی که تحت تاثیر هیچ تحریمی هم نبودند.

زنده ماندن برجام سخت و پیچیده شده است

با آمدن بایدن هم تفاوتی در سیاست آمریکا نسبت به ایران ایجاد نمی‌شود

وی در سالگرد امضای توافق هسته‌ای در مورد آینده برجام ابراز نگرانی کرد و گفت: اکنون نمی‌شود زنده ماندن برجام را پیش‌بینی کرد. به نظر من اینکه برجام دوام بیاورد، خیلی سخت و دشوار و پیچیده شده است؛ چرا که معتقدم در صورتی که ترامپ کاخ سفید را ترک کند و بایدن نماینده دموکرات‌ها روی کار بیاید، تفاوتی در سیاست آمریکا نسبت به ایران به صورت چشمگیر ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز