خبرگزاری کار ایران

محمدیاری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

استیضاح رئیس‌جمهور در شرایط کنونی ضرورتی ندارد/ مناقشات و تنازعات به اعتماد عمومی ضربه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۲۵

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی استیضاح هیچگونه ضرورتی ندارد و می‌شود با مطرح کردن سوال مسائلی که ایجاد پرسش کرده است را شفاف کرد.

حسن محمد‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرمایشات مقام معظم مبنی بر تعامل بین قوا و پرهیز از حاشیه توسط وکلای ملت، گفت: مقام معظم رهبری توصیه فرمودند نمایندگان هیجانی و احساسی موضع‌گیری نکنند و  وارد حاشیه نشوند و تاکید کردند باید دولت تا پایان کار با قدرت و قوت کارش را ادامه دهد؛ به نظر می‌رسد هرچقدر تعامل بین سه قوه با حفظ اختیارات و ظرفیت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است بیشتر باشد، مشکلات زودتر پایان یابد.

نماینده تالش و رضوانشهر تاکید کرد: درست است که تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص از اختیارات و ظرفیت‌های نمایندگان مجلس است اما آنان باید هنگام مطرح کردن مطالبات‌شان همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند چارچوب‌های ادبی و اخلاقی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مناقشات و تنازعات به اعتماد عمومی ضربه می‌زند و قطعاً مردم راضی به این منازعات در سطح کلان نیستند لذا هرچقدر تعامل و حفظ حرمت‌ها صورت گیرد، به نظر می‌رسد خروجی‌اش به نفع مردم باشد.

محمدیاری درپاسخ به سوالی مبنی بر این‌که باتوجه به فرمایشات رهبری چقدر ضرورت دارد که نمایندگان در چارچوب وظایف قانونی خود مطالبات مردمی را پیگیری کنند در این شرایط بحث‌هایی مانند استیضاح رئیس‌جمهور مطرح نشود، عنوان کرد: معتقدم یکی از شاخص‌های انقلابی بودن این است که در این گونه موارد فصل الخطاب باید توصیه‌های مقام معظم رهبری باشد یعنی اگر ما داعیه انقلابی‌گری و اطلاعات از رهبری و فرامین ایشان را داریم باید دقیقا منطبق با خواسته‌ها و منویات ایشان که در واقع مصحلت جمعی را لحاظ می‌کنند، باشد 

نماینده تالش و رضوانشهر تاکید کرد: اعتقادم بر این است اگر با جان و دل دوستان و همکاران ما به پیام و توصیه‌های رهبری توجه کرده باشند در این مقطع حساس که مجموعه نظام مورد هجمه استکبار جهانی است باید یک مقدار تنش‌ها را کم کرد و به سوی راهکارهایی رفت که معضلات و مشکلات معیشتی مردم حل شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است در وضعیت کنونی استیضاح هیچ‌گونه ضرورتی ندارد و می‌شود با مطرح کردن سوال، مسائلی که ایجاد پرسش کرده است را شفاف کرد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و رئیس‌جمهور می‌توانند با یکدیگر بنشینند و درباره  مسائلی که نیاز است، روشنگری کنند و مشکلات را حل کنند تا دیگر نیازی نباشد استیضاح و مباحثی از این دست مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز