خبرگزاری کار ایران

گودرزی در گفت‌وگو با ایلنا:

رأی صادر شده در پرونده شکایت قالیباف از نجفی قطعی نیست/ اعتراض می‌کنیم/ احتمالا رأی بدوی نقض خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۱۰۲

وکیل مدافع نجفی در خصوص شکایت الیاس قالیباف از نجفی گفت: موکلم به اتهام افترا به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است که رأی صادر شده غیرقطعی است و به این رأی اعتراض خواهیم کرد.

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص شکایت الیاس قالیباف از نجفی و رأی صادر شده از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت، اظهار کرد: شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت موکلم را به اتهام افترا به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرده و درباره اتهامات دیگر موکلم یعنی نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع، حکم برائت صادر کرده است. وقتی بحث افترا مطرح می‌شود، یعنی ما جرمی را به کسی نسبت دهیم و نتوانیم در مراجع قضایی آن را اثبات کنیم، در حالی که گزارشی که از شهرداری تهران خطاب به دادستان تهران ارجاع شده است، هنوز در مرحله رسیدگی است یعنی ممکن است در آینده کسی مجرم شناخته نشود.

وی افزود: ‌اگر آقای نجفی به ۴ ماه حبس محکوم شود و پس از آن نتیجه کارشناسی مشخص شود، چه کسی باید پاسخگوی این رأی باشد؟

به گفته گودرزی رأی صادر شده غیرقطعی است و به این رأی اعتراض خواهند کرد.

وکیل مدافع نجفی ادامه داد:‌ گزارش مربوطه را شهرداری منطقه ۲ خطاب به آقای نجفی به عنوان شهردار تهران ارسال کرده و ایشان طبق قانون آن را به دادستان تهران ارجاع داده است که در این رأی، شهردار منطقه ۲ تبرئه شده و آقای نجفی محکوم شده است؛ بنابراین این رأی تضاد دارد.

وی اضافه کرد: چون مسئولان اجرایی اجازه رسیدگی به جرائم را ندارند، باید گزارشات فساد و جرائم را به دادستان ارجاع کنند و اگر از این کار خودداری کنند، طبق ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی، مسئولان اجرایی به حبس و انفصال از خدمت محکوم خواهند شد. یعنی آقای نجفی وظیفه قانونی خود را انجام داده است و این روش باعث می‌شود مسئولان اجرایی دچار واهمه شوند و جرائم و مفاسد را اعلام نکنند، بنابراین ما به این رأی اعتراض خواهیم کرد و امیدواریم دادگاه تجدیدنظر نیز رأی را نقض کند.

گودرزی بیان کرد: به احتمال زیاد دادگاه تجدید نظر رأی را نقض خواهد کرد و حکم برائت صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز