خبرگزاری کار ایران

د نشنال؛

ایران با یک فهرست «طولانی» از خریدهای نظامی، منتظر پایان تحریم‌های تسلیحاتی است/ تهران تا پایان انتخابات آمریکا صبر خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۶۲۸

د نشنال در گزارشی به فشار آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و اتفاقات پیش رو قبل از انتخابات آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از د نشنال، تلاش‌های  دولت ترامپ برای حفظ تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران هفته گذشته قوی‌تر شد، چراکه هفته گذشته گزارشی از سوی سازمان ملل متحد مدعی شد که ایران نقشی در حمله به تاسیسات عربستان داشته است.

با این حال، سازمان ملل متحد در تلاش است تا روسیه، چین و اروپا را متقاعد کند که با اعمال مجدد تحریم‌ها در ماه اکتبر، خرید سلاح‌های مورد انتظار ایران را محدود کند. 

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که آشفتگی در سازمان ملل در ماه‌های آینده، شیوع کرونا، مشکلات اقتصادی، گسترش دامنه‌های ژئوپلیتیک و مبارزات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مهم‌ترین اتفاقات در ماه‌های پیش رو باشد. 

جاناتان کریستول‌، عضو پژوهش در دانشگاه  نیویورک، گفت : تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران سخت  خواهد بود؛ زیرا اروپایی‌ها می‌خواهند به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند باشند، در حالی که مسکو و پکن علاقه دارند پس از اتمام تحریم‌ها سلاح به ایران بفروشند.

کریستول گفت: اما ادعای جدید سازمان ملل در مورد فعالیت‌های موشکی ایران نشان می دهد که فضا برای نوعی سازش بین ایالات متحده و سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز وجود دارد.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران قرار است در ماه اکتبر منقضی شود.

برایان هوک، نماینده ویژه‌آمریکا در امور ایران، هفته گذشته در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده بود که تهران بدون محدودیت بر سیستم‌های جدید تسلیحاتی، منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

رابرت تسولدا ، استاد علوم سیاسی دانشگاه لودز در لهستان، گفت که ایران پس از سال‌ها تحریم، یک لیست خرید نظامی «طولانی» دارد. هدف ایران خریداری سیستم‌های کنترل و یا سیستم‌های هدایت موشکی است که باعث تقویت سیستم‌های تسلیحاتی در ایران می‌شوند.

باربارا اسلاوین ، مدیر برنامه ایران در شورای آتلانتیک گفت: موضع ضعیف ترامپ در برابر جو بایدن، به این معنی است که ممکن است حضور بایدن در کاخ سفید به نفع ایران باشد.

وی گفت: ایران سعی خواهد کرد تا بعد از انتخابات ایالات متحده حرکتی نکند و ساکت بماند. 

مدیر برنامه ایران در شورای آتلانتیک مدعی شد:‌ سران ایران نظرسنجی‌ها را دیده‌اند و می‌دانند که رئیس‌جمهور ترامپ دچار مشکل است. آنها دیده‌اند که ایالات متحده نیروهای خود را از عراق و افغانستان بیرون می‌کشد و احساس می‌کنند که پیشرفت‌ها در حال انجام است. بنابراین فعلا ایران تا پایان انتخابات صبر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز