خبرگزاری کار ایران

سرمدی در صحن مجلس:

حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۵۳

نماینده مردم اسدآباد تاکید کرد: حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید انجام شود.

به گزارش ایلنا، کیومرث سرمدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اکنون در یک پیچ حساس قرار گرفته و فرصت آزمون و خطا در هیچ حوزه‌ای را نداریم، گفت: مقام معظم رهبری برای مجلس دو بحث اقتصاد و فرهنگ را در اولویت قرار داده که این موضوع آموزش و پرورش را هم شامل می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ما باید به جامعه معلمان و آموزش و پرورش تغییر کند، اظهار کرد: امروز دغدغه‌های موجود در آموزش و پرورش مهم و بنیادی هستند و در صورت اجرای دقیق سند تحول بنیادین در این وزارتخانه، همه دغدغه‌ها و مشکلات حل خواهد شد.

سرمدی تصریح کرد: بحث رتبه‌بندی معلمان و قانونمند شدن این نظام، خواسته همه معلمان است، همچنین یکسان‌سازی حقوق و تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها، پیش دبستانی‌ها، خریدخدمتی‌ها، سرباز معلم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نهضتی‌ها و حق التدریسی‌هایی که سال‌ها کار کرده و تجاربی دارند، باید آزمون دهند که این موضوع توانایی این افراد را زیر سوال می‌برد و ما خواستار حذف آزمون هستیم تا آن‌ها با خیال راحت تجارب خود را ارائه کنند.

سرمدی تاکید کرد: بحث افزایش حقوق سالیانه معلمان باید مدنظر قرار گرفته و درصدی که هرساله به کارمندان اضافه می‌شود به حقوق آن‌ها نیز تعلق بگیرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید انجام شود، همچنین پرداخت حقوق پاداش این بازنشستگان به تعویق افتاده که با توجه به کاهش ارزش پولی دیگر این مبلغ گرفتاری آن‌ها را حل نمی کند.

وی در پایان بر لزوم رفع مشکلات تامین امکانات درس ورزش در مدارس، تربیت و پرورش، رفع مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان و اعمال مدرک دوم آن‌ها تاکید کرد و گفت: بیمه طلایی و تکمیلی فرهنگیان به خاکستری و بلااستفاده تبدیل شده بنابراین انتظار توجه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز