خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه:

آقایان هیات مدیره کانون وکلا فکر می‌کنند کرونا مجوزی برای فعالیت آنهاست

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۱۵۱

سخنگوی قوه قضائیه با انتقاد از مخالفت هیات مدیره کانون وکلا با اصلاح آئین‌نامه این نهاد گفت: آقایان هیات مدیره کانون وکلا فکر می‌کنند کرونا مجوزی برای فعالیت آنها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری صبح امروز خود در خصوص اعتراضات صورت گرفته در رابطه با پیش‌نویس آئین نامه استقلال کانون وکلا گفت: آقای مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه در این حوزه توضیح داند؛ آئین نامه مربوط به ۷۰ سال قبل است و در این مدت که قوانین جدیدی در کشور وضع شده هیچ تغییری نکرده است و همچنین براساس حکم دیوان عدالت اداری این آئین‌نامه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: با این حال آقایان هیات مدیره کانون بیشتر در تهران و برخی وکلا آن هم هیئت‌مدیره‌ای که خودش غیرقانونی است فعالیت می‌کنند که مهلت دوره آنها پایان یافته و شانس آوردند به وضعیت کرونا خوردند و فکر می‌کنند صرف کرونا مجوزی است برای فعالیت آنها تحت عنوان هیات مدیره و همین آئین‌نامه تکلیف وضعیت‌های اینچنینی را مشخص نکرده است. خود همین بهترین دلیل است که آئین‌نامه با نواقصی مواجه است و به روز و بهنگام نیست. ما هم گفتیم مرجع پیشنهاد شما و مرجع تصویب نیز رئیس قوه قضائیه است؛ یک عده پیشنهاد دادند اما بخش کانون می‌گوید نه آئین نامه بنویسید و نه می‌نویسیم و با همین آئین نامه دوران سلطنت می‌خواهیم کار وکالت دادگستری جمهوری اسلامی ایران را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز