خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در فرانسه:

وجدان‌های بیدار در جهت رفع تحریم‌های آمریکا اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۹۷۰

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه تاکید کرد: لازم است «وجدان‌های بیدار» به هر شکل ممکن در جهت تلاش برای شکستن و رفع تحریم‌های آمریکا در این برهه و زمان حساس از تاریخ بشری اقدامی شایسته و انسانی به عمل آورند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با ارسال نامه‌هایی جداگانه به شمار زیادی از مقامات ارشد و شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و رسانه‌ای فرانسه، با اشاره به تهدیدی که اپیدمی کرونا برای همه ابنای بشر ایجاد کرده است، نوشت: کرونا ویروس نشان داده مرز، جغرافیا، شرق و غرب، جهان پیشرفته و در حال توسعه نمی‌شناسد و مشکلی «جهانی» در جهان به‌ هم پیوسته کنونی است.

وی در این پیام‌ها اظهار داشته است: ایران، این سرزمین بزرگ و تاریخی با فرهنگی غنی، سال‌هاست تحت تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی ایالات متحده آمریکا و به خصوص ترامپ قرار گرفته است و این مسئله باعث گردیده امکان صادرات اقلام پزشکی، بهداشتی، دارو و تجهیزات درمانی و هر گونه نقل و انتقال مالی با ایران توسط بسیاری از کشورهای جهان متوقف شود.

سفیر ایران در پاریس ادامه داده است: ایرانیان و کادرهای پزشکی و پیراپزشکی متعهد آن با تمام توان در یک بسیج همگانی به تنهایی و با امکانات و داشته ‌ای محدود خود مبارزه‌ای بی امان را با این ویروس کشنده آغاز کرده‌اند، اما لازم است «وجدان‌های بیدار» به هر شکل ممکن در جهت تلاش برای شکستن و رفع تحریم‌های آمریکا در این برهه و زمان حساس از تاریخ بشری اقدامی شایسته و انسانی به عمل آورند. جهان نباید تا این حد تحت تاثیر یکجانبه‌گرایی آمریکا، جان آدمی را نادیده انگارد.  

قاسمی درخواست کرد: شخصیت‌های برجسته فرانسوی با نگاه انسانی و بشردوستانه خود چه در ظرفیت شخصی، چه از طریق دولت متبوع خود و چه از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و بین‌المللی و رسانه‌ها در جهت توقف و رفع این تحریم‌ها تلاش کنند، چراکه در شرایط کنونی، این تحریم‌ها صرفا جان انسان‌های بی‌گناه در ایران، منطقه و حتی جهان را نشانه رفته است.  


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز