خبرگزاری کار ایران

قربانی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیمارستان‌های لنگرود و لاهیجان طی دو روز آینده تجهیز می‌شوند/ قادر به اثبات فوت ۲۰۰ گیلانی در اثر کرونا نیستیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۰۴۲

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، گفت: به دلیل ضعف امکانات فوت ۲۰۰ نفر در اثر کرونا قابل اثبات نیست، اما در مدت شیوع کرونا همین تعداد کشته داشتیم.

به گزارش ایلنا، محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت در گفتگو با خبرنگار ایلنا درخصوص مطلب نقل شده از سوی او که تعداد درگذشتگان در اثر کرونا در گیلان را ۲۰۰ نفر عنوان کرده بود، گفت: تعداد کشته‌های ما بیش از ۲۰۰ نفر است اما قادر به این نیستیم که از کسانی که اکنون فوت شده‌اند تست کرونا گرفته و بگوییم این‌ها کرونا مثبت بوده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: امکانات ما در آن حد نیست که بتوانیم از همه درگذشتگان تست بگیریم، از طرفی بسیاری از این‌ها با علائم بیماری‌های آنفولانزا یا علائم تنفسی و بیماری‌های زمینه‌ای در بیمارستان بستری شدند و اینکه با قاطعیت بگوییم همه‌ این‌ها به علت کرونا فوت کرده‌اند قابل اثبات نیست، اما درگذشتگان ما در طول این مدت ۱۵-۱۶ روز پس از شیوع کرونا ۲۰۰ نفر است.

قربانی که به تازگی جایگزین شادنوش نماینده پیشین وزیر بهداشت در گیلان شده است، درخصوص اعتراض برخی نمایندگان نسبت به انتصاب نماینده از سوی وزیر و عدم تخصیص امکانات مورد نیاز به گیلان، ابراز داشت: برخی آقایان بر موضوعات اشرافیت ندارند اما از طرفی درخصوص مسائل دغدغه دارند و این دغدغه هم درست و به حق است، اما نکته‌ای که اهمیت دارد، حضور یک آلترناتیو قوی برای گرفتن امکانات از تهران است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی همه‌ استان‌ها درگیر این مشکلات هستند و مسئولان هر استان در تلاش هستند تا به تناسب پیگیری‌ها از طریق ارتباطات و پیگیری امکانات مورد نیاز استان خود را از تهران تامین کنند، من علرغم این‌که دکتر شادنوش زحمات بسیاری کشید، اما خوشحال هستم که اعلام کنم با پیگیری‌هایی که همکاران ما در ستاد دانشگاه علوم پزشکی داشتند و ما هم به عنوان یک پشتیبان قوی در کنار آن‌ها بودیم، طی دو روز گذشته شاید به اندازه ۱۰ روز امکانات به گیلان آمد و این بر کسی پوشیده نیست و این یک ظرفیت خوب برای استان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در ادامه با تاکید بر لزوم جلب هرگونه کمک به رفع بحران کنونی، تصریح کرد: برخی حرف‌هایی که مطرح می‌شود از جنس حرف‌های دور ماندن و تماشا کردن است و امروز زمان این حرف‌ها نیست، امروز اگر کسی می‌تواند کمکی کند لطفا قدم جلو بگذارد و ما دست او را می‌بوسیم.

وی افزود: هر عزیزی که می‌تواند امروز برای مردم گیلان که واقعا مظلوم واقع شدند، حتی یک عدد ماسک تهیه کند، من زیر پای او فرش قرمز پهن می‌کنم و دست او را می‌بوسم، باید از همه ظرفیت‌های ملی و حتی ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد و گِله کردن‌ها را برای فرصت‌های دیگری بگذارند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در پاسخ به سوالی درباره کمبود امکانات در لنگرود و روند توزیع امکاناتی که به گیلان ارسال شده است، بیان داشت: یکی از مباحثی که به طور جد پیگیر آن هستم نظارت بر توزیع عادلانه و براساس نیاز است، ان‌شاءالله طی یک یا دو روز آینده هم بیمارستان سیدالشهدای لاهیجان تجهیز می‌شود و هم بیمارستان نوساز لنگرود، که می‌تواند پشتیبانی بسیار خوبی را در حوزه شرق گیلان ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز