خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا در سخنرانی پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن:

نباید ایمان و شرف خود را به هیچ شخص و گروهی بفروشیم/ به ملتی تاثیرگذار در معادلات جهانی تبدیل شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۸۹۸

فرماندار آستار گفت: از کشوری به‌عنوان ژاندارم و حافظ منافع آمریکا در منطقه به ملتی تاثیرگذار در معادلات جهانی تبدیل شده‌ایم.

به گزارش ایلنا، حسن رستم زاد فرماندار آستار به عنوان سخنران مراسم یوم الله22 بهمن این شهرستان در میان خیل عظیم راهپیمان حضور یافت و پا به پای مردم، مسیر راهپیمایی را از مقابل سپاه ناحیه آستارا به طرف چهار راه مصلی شهر پیمود و با فریاد های مردم شهید پرور، با شعارهای  مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آنان همنوا شد.

پس از خاتمه راهپیمایی حسن رستم زاد به ایراد سخنرانی در اجتماع باشکوه مردم پرداخت. وی سخنانش را با سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و به یاد بیانگزار و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و عرض تبریک به رهبر فرزانه نظام آغاز نمود و خاطره شهیدان وطن علی الخصوص شهیدان گلگون کفن این شهرستان و شهید گمنامی که اخیرا در شهرمان بندر مرزی آستارا آرام گرفته است را گرامی داشت،  سپس با سلام بر مردم شریف، بزرگوار و همیشه در صحنه شهرستان آستارا ادامه داد:

بار دیگر خجسته ایام چهل و یکمین بهار آزادی را جشن گرفتیم و اکنون در اوج این سرور ملی، به 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب رسیده ایم. جایی که بار دیگر دنیا به تماشای خروش بی همتای شما مردم بزرگ در راهپیمایی شکوهمند این روز عزیز نشست و تجدید پیمانتان با آرمانهای نظام اسلامی، چهارگوشه کاخ استبداد را به لرزه انداخت تا ندای مظلومیت و حق طلبی این قوم، با اصالتی اسلامی ایرانی، به عالم و عالمیان مخابره گردد.

حسن رستم زاد با نگاهی به علل وقوع انقلاب اسلامی گفت: وابستگی همه جانبه کشور به قدرت‌های سلطه‌گر زمان، مانند آمریکا و شوروی و خودکامگی رژیم شاه در برخورد با اقشار فرودست جامعه، ترویج اشرافی‌گری، رواج طاغوت و کاخ نشینی همچنین چشم‌اندازی هر دو بلوک شرق و غرب به غارت منابع نفتی، معادن، منابع انسانی کشور و تبدیل شدن شاه به ژاندارم منطقه و ارتش ایران به سربازانی که می‌بایست در خدمت تامین امنیت رژیم صهیونستی و منافع آمریکا در برابر شوروی می بودند از جمله دلایل وقوع انقلاب اسلامی ایران بود.

سخنران مراسم اشاره نمود:  این موارد سبب شد امام خمینی (ره) با بسیج همه اقشار جامعه و استفاده از تمام ظرفیت فرهنگی و اعتقادی مردم و تاصی از قیام سرو و سالار شهیدان امام حسین(ع) که ریشه در اعتقادات مردم این سرزمین داشته و دارد، انقلاب اسلامی ایران را پایه ریزی نماید، در امتداد پیروزی آن را راهبری کند، پس از پیروزی نیز در مسیر بلوغ قرار دهد و با کمک مردم و یاری خون شهیدان وطن، نهضت را از گزند دشمنانش در امان نگه دارد.

رستم زاد در بخش دیگر سخنرانی خود به مسیر پر پیچ و خم انقلاب پرداخت و ادامه داد: وقوع جنگ تحمیلی از سوی حزب بعث عراق علیه مردم مظلوم ایران که با حمایت آمریکا، شوروی و دیگر قدرت های جهان خسارات فراوانی به این مرز پرگهر وارد آورد. ترورهای ناجوانمردانه و یا شهادت ذخایرانسانی نظام مانند آیت الله شهید بهشتی،شهید مطهری، شهادت سردار شهید همت، سردار شهید صیاد شیرازی، ترور دانشمندان هسته ای و هزاران تن دیگراز فرزندان رشید این آب و خاک از آن جمله اند.

دستاوردهای انقلاب و بررسی وضعیت موجود بخش دیگری از سخنان فرماندار بود که وی اشاره نمود: نیل به استقلال سیاسی کشور و تحقق شعار نه شرقی و نه غربی که مهمترین آرمان مردم ایران در همه ی ادوار این سرزمین بوده است.پیروزی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بر دشمنان تا دندان مسلح، توسعه سیاسی و ظلم ستیزی علیه رژیم صهیونستی با تقویت خط مقاومت و تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه ای و از قدرت های موثر بین المللی، خودکفایی کامل در صنایع دفاعی کشور مانند موشک های بالستیک توسط جوانان و بومی کردن دانش هسته ای، نانوتکنولوژی،پهبادها، صنایع هوافضا، ماهواره ها و ... رشد کشور در مسائل عمرانی خصوصا درمناطق کمتر توسعه یافته مانند برخورداری از آب آشامیدنی، برق، گاز، شبکه مخابرات و اینترنت در همه ی شهرها و نزدیک به کل روستاهای کشور، غلبه بر عقب ماندگی علمی، پیشرفت های پزشکی مانند سلول های بنیادی، تولید داروهای ضد سرطان، ریشه کنی فلج اطفال و ارتقای سن امید به زندگی از 57 سال در قبل از انقلاب به 75 کنونی و ... از جمله این موارد دانست.

فرماندار در بخشی دیگر از سخنانش به امور عمرانی یک سال اخیر دولت خدمت گذار در شهرستان آستارا پرداخت: دریافت اعتبار63میلیارد تومانی پروژهای آب و فاظلاب در پی سفر بهاری ریاست محترم جمهوری به استان گیلان و نماینده ویژه ایشان به شهرستان آستارا، پیگیری ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان، غنای کتابخانه های عمومی شهرستان از حیث افزایش عناوین کتب، برقراری حق نوار مرزی برای کارکنان شاغل در شهرستان مرزی آستارا، در بخش بهداشت و درمان دریافت دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهر به همراه اضافه شدن 7نفر پزشک متخصص به کادر درمانی بیمارستان، راه اندازی اروژانس هوایی به عنوان اولین شهر در استان گیلان، افتتاح زمین ورزشی فوتبال آستارا مجهز به چمن مصنوعی و پیست سلامت، انجام امور زیباسازی تالاب استیل جهت برخورداری مردم عزیز و گردشگران محترم و احداث سایت پرنده نگاری در این تالاب، ادامه احداث سد لاستیکی با پیشرفت 30 درصد، تعریض محور آستارا – اردبیل (فاز نخست تا پل بهارستان)اجرای 14پروژه در حوزه برق شهرستان با اعتباری بالغ بر 5/2میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 65درصدی - پست تقویت برق آستارا با اعتباری بالغ بر 30میلیارد تومان.هزینه 5/4میلیارد تومانی در بخش گازروستایی که در خاتمه ی این بخش گفت 100%جمعیت شهری و 93%جمعیت روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

رستم زاد چشم انداز آینده کشور درگام دوم انقلاب را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه پایدار خشم قدرت های بزرگ را بر انگیخته و سالیان اخیر ظالمانه ترین تحریم ها را علیه کشورمان اعمال نموده اند.پیدایش افق جدیدی از انقلاب اسلامی پس از پایه ریزی های علمی همه جانبه که در افق 1404 با توجه به مجموع جهات، ایران اسلامی می بایست به کشور اول منطقه در همه ی زمینه های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و ... تبدیل گردد.صفحه جدید پسا "شهادت سردار سلیمانی" و حضور میلیونی مردم در سراسر کشور و طرفداران نظام اسلامی در سراسر جهان که نشانگر اوج اقتدار نظام اسلامی در سراسر عالم است و مواردی از این دست را چشم انداز امیدوار کننده کشور در گام دوم انقلاب دانست.

فرماندار در بخش پایانی سخنان خود گریزی به انتخابات پیش رو زد و افزود: در مجموع جهات آینده برای ملت ایران روشن است و این مستلزم تلاش مضاعف در ادامه راهی است که در پیش گرفته ایم. راهی که این روزها از گردنه انتخابات پیش رو می گذرد و همه ما موظفیم در مسیر اقتدار کشور در این انتخابات مشارکت حداکثری نمائیم.

وی بخش نخست انتخابات را کاندیداهایی دانست که می‌بایست برابر قانون رفتار نمایند. بخش دوم، مردم این کشورند که می‌بایست با عقل و درایت خود و یا استعلام از معتمدین خویش، به انتخاب اصلح برسند و ادامه داد بخش سوم، ما متولیان انتخابات شهرستان و این جانب به عنوان نماینده دولت و رئیس هیئت اجرایی انتخاب این قول را به شما مردم عزیز می دهیم با همه ی توان و نیرو و بالاترین استانداردها از رای و نظر شما صیانت نمائیم و همه ما واقفیم و ایمان داریم که رای مردم حق‌الناس است و ایمان و شرف خود را به هیچ شخص و گروهی نمی‌فروشیم که در غیر اینصورت علاوه بر اخلاق و قانون، باید در روز جزا و پیشگاه پروردگار نیز پاسخگوی اعمال خود باشیم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در خاتمه با آرزوی موفقیت برای ملت بزرگ ایران و مردم شریف شهرستان آستارا به جهت حضور مردم در سرما و برف روزهای اخیر، بار دیگر از مردم شهرستان به مناسبت شرکت در این نمایش اقتدار نظام تشکر و قدر دانی نمود.

متن سخنرانی فرماندار آستارا در جمع راهپیمایان شهرستان به مناسبت ۲۲ بهمن :

۴۱ سال دشمنی ، دسیسه چینی و فتنه انگیزی غرب و ۴۱ سال عزت و افتخارآفرینی و پیشرفت ملت بزرگ ایران

به نام خدا

سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)

به یاد بیانگزار و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه نظام

و خاطره شهیدان وطن علی الخصوص شهیدان گلگون کفن این شهرستان و شهید گمنامی که اخیرا در شهرمان بندر مرزی بندر آستارا آرام گرفته است.

سلام بر مردم شریف، بزرگوار و همیشه در صحنه شهرستان آستارا:

بار دیگر خجسته ایام چهل و یکمین بهار آزادی را جشن گرفتیم و اکنون در اوج این سرور ملی، به 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب رسیده ایم. جایی که بار دیگر دنیا به تماشای خروش بی همتای شما مردم بزرگ در راهپیمایی شکوهمند این روزعزیز نشست و تجدید پیمانتان با آرمانهای نظام اسلامی، چهارگوشه کاخ استبداد را به لرزه انداخت تا ندای مظلومیت و حق طلبی این قوم، با اصالتی اسلامی ایرانی، به عالم و عالمیان مخابره گردد.

مردم شریف، صاحبان خرد و اندیشه:

با کسب اجازه از خانواده شهیدان و ایثارگران نجیب، بار دیگر به اختصار آنچه در این سالها بر ماگذشت را مروری می نمائیم تا تجدید خاطره ای برای ادامه راه سخت رسیدن به قله های افتخار باشد و نسل امروز نیز بداند، هزینه نیل به این استقلال چه بوده است.

بخش اول:

علل وقوع انقلاب اسلامی

1- وابستگی همه جانبه کشور به قدرت های سلطه گر زمان، مانند نظام امپریالیسمی آمریکا و شوروی کمونیستی در آن طرف مرزهای جغرافیایی و قوانینی مانند کاپیتولاسیون که مایه ننگ مردم این سرزمین به شمار می رفت.

2- خودکامگی رژیم شاه در برخورد با اقشار فرودست جامعه، ترویج اشرافی گری، رواج طاغوت و کاخ نشینی که نقطه مقابل آن، یعنی مسئله کوخ نشینی اقشار ضعیف مملکت، برای حکومت شاهنشاهی عادی شده بود.

3- چشم اندازی هر دو بلوک شرق و غرب به غارت منابع نفتی، معادن، منابع انسانی کشور

4- تعدی به اصالت فرهنگی مردم ایران با مسائلی مانند اجباری کردن برداشتن حجاب از سر زنان، گسترش انواع مفسده های اخلاقی - اجتماعی و شیوع فساد همه جانبه در بخش های فرهنگی مانند سینما، هنر، رواج قمارخانه ها و مشروب فروشی ها و ... که از مهمترین دلایل امام راحل و مردم جهت آغاز انقلاب اسلامی ایران بود.

5- تبدیل شدن شاه به ژاندارم منطقه و تبدیل شدن ارتش ایران به سربازانی که می بایست در خدمت تامین امنیت رژیم صهیونستی و منافع آمریکا در برابر شوروی می بودند.

6- گسترش فقر عمومی در بین مردم، صنایع وابسته به خارجی ها، اخذ تصمیمات راهبردی توسط دول سلطه گر مانند انگلیس،آمریکا و شوروی که مردم از این اوضاع احساس خفت و خواری می نمودند.

که همه این موارد سبب شد امام خمینی (ره) با بسیج همه اقشار جامعه و استفاده از تمام ظرفیت فرهنگی و اعتقادی مردم و تاصی از قیام سرو و سالار شهیدان امام حسین(ع) که ریشه در اعتقادات مردم این سرزمین داشته و دارد، انقلاب اسلامی ایران را پایه ریزی نماید، در امتداد پیروزی آن را راهبری کند، پس از پیروزی نیز در مسیر بلوغ قرار دهد و با کمک مردم و یاری خون شهیدان وطن، نهضت را از گزند دشمنانش در امان نگه دارد.

بخش دوم:

مسیر پرپیچ و خم انقلاب

1- وقوع جنگ تحمیلی از سوی حزب بعث عراق علیه مردم مظلوم ایران که با حمایت آمریکا، شوروی و دیگر قدرت های جهان خسارات فراوانی به این مرز پرگهر وارد آمد.

2- ترورهای ناجوانمردانه ذخایرانسانی نظام مانند آیت الله شهید بهشتی،شهید مطهری، شهادت سردارشهید آبشناسان، سردار شهید همت، سردار شهید صیاد شیرازی، ترور دانشمندان هسته ای و هزاران تن دیگراز فرزندان رشید این آب و خاک

3- وقوع کودتای 28 مرداد، کوتای نوژه، حمله نافرجام به صحرای طبس، حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و... که همگی در حافظه تاریخی مردم سرزمینمان ثبت و ضبط شده است.

4- برپایی اختلافات قومی در کشور و منطقه با تقویت گروههای تکفیری و ظهور و بروز طالبان، داعش و ... افروختن آتش تحرکات داخلی که منجر به شهادت گروه زیادی از هموطنانمان گردیدند.

5- عهد شکنی غرب و آمریکا پس از پیمان بستن با مردم و دولت ایران در برجام و شکستن معاهدات خود، و در پی آن انعقاد ظالمانه ترین تحریم های اقتصادی علیه نظام اسلامی

بخش سوم:

دستاوردهای انقلاب و وضعیت موجود

1- اثبات جمهوریت انقلاب اسلامی ایران در روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب با برگزاری انتخابات آزاد و رای 2/98درصدی مردم به این نظام و تصویب قانون اساسی کشور مطابق با شریعت مقدس اسلام که از آرزوهای امام و امت اسلامی ایران بوده است.

2- نیل به استقلال سیاسی کشور و تحقق شعار نه شرقی و نه غربی که مهمترین آرمان مردم ایران در همه ی ادوار این سرزمین بوده است.

3- پیروزی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بر دشمنان تا دندان مسلح

4- اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و اثبات این سخن تاریخی امام که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

4- صدور اندیشه های امام راحل و دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی به سراسر جهان و سرآغاز تشکیل حکومتی جهان شمول  با محوریت  بیداری اسلامی

5- توسعه سیاسی و ظلم ستیزی علیه رژیم صهیونستی با تقویت خط مقاومت و تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه ای و از قدرت های موثر بین المللی

6- خودکفایی کامل در صنایع دفاعی کشور مانند موشک های بالستیک توسط جوانان و بومی کردن دانش هسته ای، نانوتکنولوژی،پهبادها، صنایع هوافضا، ماهواره ها و ... با علم به آنکه روزگاری توان تولید سیم خاردار را هم نداشتیم.

7- انقلاب اسلامی و تبدیل شدن ایران به الگوی ملل ستمدیده اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان و گروههای آزادیخواه جهان در کشورهایی مانند عراق، یمن، فلسطین، سوریه، افغانستان و گسترش اسلام درشرق آسیا مانند اندونزی و مالزی و پیروزی انتخاباتی گروههای اسلام گرا در ترکیه، آسیای میانه و قفقاز و ... که متاثر از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

8- رشد بی‌سابقه کشور در المپیادهای جهانی علمی و ورزشی

9- رشد کشور در مسائل عمرانی خصوصا درمناطق کمتر توسعه یافته مانند برخورداری از آب آشامیدنی، برق، گاز، شبکه مخابرات و اینترنت در همه ی شهرها و نزدیک به کل روستاهای کشور

10- غلبه بر عقب ماندگی علمی کشور به ویژه در بخش‌های پیشرفت‌های علمی که میزان رشد آن 11 برابر متوسط سرعت جهانی است.

11- پیشرفت‌های پزشکی مانند سلول‌های بنیادی، تولید داروهای ضد سرطان، ریشه کنی فلج اطفال و ارتقای سن امید به زندگی از 57 سال در قبل از انقلاب به 75 کنونی و ...

12- رشد مبارزه با بیسوادی در کشور از 68 درصد بزرگسالان در قبل از انقلاب به مرز ریشه کنی بیسوادی در کشور، رشد تعداد دانشجویان از 154هزار نفر قبل از انقلاب به حدود 5میلیون نفر اخیر

13- خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند محصول استراتژیک گندم، صادرات برق، خودکفایی در تولید بنزین و صادر کننده بسیاری از محصولات کشاورزی و غذای حلال به کشورهای جهان

بخش چهارم:

امور عمرانی دولت خدمت گذار در شهرستان آستارا، یک سال اخیر منتهی به 22 بهمن سال 1398

1- دریافت اعتبار63میلیارد تومانی پروژهای آب و فاظلاب در پی سفر بهاری ریاست محترم جمهوری به استان گیلان و نماینده ویژه ایشان به شهرستان آستارا

2- پیگیری ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان

3- غنای کتابخانه های عمومی شهرستان از حیث افزایش عناوین کتب

4- برقراری حق نوار مرزی برای کارکنان شاغل در شهرستان مرزی آستارا

5- در بخش بهداشت و درمان، دریافت دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهر به همراه اضافه شدن 7نفر پزشک متخصص به کادر درمانی بیمارستان

6- راه اندازی اروژانس هوایی به عنوان اولین شهر در استان گیلان

7- افتتاح زمین ورزشی فوتبال آستارا مجهز به چمن مصنوعی و پیست سلامت

8- انجام امور زیباسازی تالاب استیل جهت برخورداری مردم عزیز و گردشگران محترم و احداث سایت پرنده نگاری در این تالاب

9- ادامه احداث سد لاستیکی با پیشرفت 30 درصد

10- تعریض محور آستارا – اردبیل (فاز نخست تا پل بهارستان)

11- اجرای 14پروژه در حوزه برق شهرستان با اعتباری بالغ بر 5/2میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 65درصدی - پست تقویت برق آستارا با اعتباری بالغ بر 30میلیارد تومان.

12- هزینه 5/4میلیارد تومانی در بخش گازروستایی. لازم به ذکر است 100%جمعیت شهری و 93%جمعیت روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

12- احداث ساختمان محیط بانی با اعتباری بالغ بر 560میلیون تومان

بخش پنجم:

چشم انداز آینده کشور درگام دوم انقلاب

1- قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه پایدار که همین امر خشم قدرت های بزرگ را بر انگیخته و سالیان اخیر ظالمانه ترین تحریم ها را علیه کشورمان اعمال نموده اند.

2- پیدایش افق جدیدی از انقلاب اسلامی پس از پایه ریزی های علمی همه جانبه که در افق 1404 با توجه به مجموع جهات ایران اسلامی می بایست به کشور اول منطقه در همه ی زمینه های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و ... تبدیل گردد.

3- صفحه جدید پسا "شهادت سردار سلیمانی" و حضور میلیونی مردم در سراسر کشور و طرفداران نظام اسلامی در سراسر جهان که نشانگر اوج اقتدار نظام اسلامی در سراسر عالم است.

بخش ششم:

انتخابات پیش رو

در مجموع جهات آینده برای ملت ایران روشن است و این مستلزم تلاش مضاعف در ادامه راهی است که در پیش گرفته ایم. راهی که این روزها از گردنه انتخابات پیش رو می گذرد و همه ما موظفیم در مسیر اقتدار کشور در این انتخابات مشارکت حداکثری نمائیم.

مردم بزرگ آستارا انتخابات تجلی اقتدار ملی ماست و آنجه مسیر توسعه کشور را هموارتر مینماید " انتخاب بهتر و به عبارتی انتخاب اصلح و انتخاباتی حداکثری" است که این ورطه دارای سه بخش است.

بخش نخست: کاندیداهای انتخاباتی که می بایست برابر قانون رفتار نمایند. تبلیغات زودتر از موعد خلاف مقررات است، سخنرانی علیه کاندیداهای رقیب خلاف قانون است، استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای انتخابات خلاف مقررات است، وعده و وعیدهای نشدنی خلاف قانون است و در یک کلام کاندیدا موظف است در سخنرانی های خود مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرد نه آنکه تلاش کند به هر وسیله ای به هدف شخصی خود نزدیک شود. کاندیدا بر اساس قانون موظف است مراقب اظهار نظرهای منتصبین به خود نیز باشد که تمام این اظهار نظرها هم از نظر قانون و هم از افکار عمومی به پای نامزد نوشته می شود.

بخش دوم: ما مردم این کشور می بایست با عقل و درایت خود و یا استعلام از معتمدین خویش، به انتخاب اصلح برسیم. بهتر است دقت کنیم کاندیدایی را انتخاب کنیم که برنامه های بهتری برای قانون گذاری و ریل گذاری امور کشور داشته باشد و اسیر هیجانات این روزها نشویم و این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که نماینده شهر و دیار ما، وکیل کل مردم ایران است و انتخابمان طوری باشد که خیرش به همه مردم این مرز و بوم برسد.

بخش سوم: ما متولیان انتخابات شهرستان و این جانب به عنوان نماینده دولت و رئیس هیئت اجرایی انتخاب این قول را به شما مردم عزیز می دهیم که با همه ی توان و نیرو و بالاترین استاندارها از رای و نظر شما صیانت نمائیم و همه ما واقفیم و ایمان داریم که رای مردم حق الناس است و ایمان و شرف خود را به هیچ و شخص و گروهی نمی فروشیم که در غیر اینصورت علاوه بر اخلاق و قانون، باید در روز جزا و پیشگاه پروردگار نیز پاسخگوی اعمال خود باشیم.

با آرزوی موفقیت برای ملت بزرگ ایران و مردم شریف شهرستان آستارا

اللهم صلی علی محمد و آل محمدبه نام خدا

سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)

به یاد بیانگزار و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه نظام

و خاطره شهیدان وطن علی الخصوص شهیدان گلگون کفن این شهرستان و شهید گمنامی که اخیرا در شهرمان بندر مرزی بندر آستارا آرام گرفته است.

سلام بر مردم شریف، بزرگوار و همیشه در صحنه شهرستان آستارا:

بار دیگر خجسته ایام چهل و یکمین بهار آزادی را جشن گرفتیم و اکنون در اوج این سرور ملی، به 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب رسیده ایم. جایی که بار دیگر دنیا به تماشای خروش بی همتای شما مردم بزرگ در راهپیمایی شکوهمند این روزعزیز نشست و تجدید پیمانتان با آرمانهای نظام اسلامی، چهارگوشه کاخ استبداد را به لرزه انداخت تا ندای مظلومیت و حق طلبی این قوم، با اصالتی اسلامی ایرانی، به عالم و عالمیان مخابره گردد.

مردم شریف، صاحبان خرد و اندیشه:

با کسب اجازه از خانواده شهیدان و ایثارگران نجیب، بار دیگر به اختصار آنچه در این سالها بر ماگذشت را مروری می نمائیم تا تجدید خاطره ای برای ادامه راه سخت رسیدن به قله های افتخار باشد و نسل امروز نیز بداند، هزینه نیل به این استقلال چه بوده است.

بخش اول:

علل وقوع انقلاب اسلامی

1- وابستگی همه جانبه کشور به قدرت های سلطه گر زمان، مانند نظام امپریالیسمی آمریکا و شوروی کمونیستی در آن طرف مرزهای جغرافیایی و قوانینی مانند کاپیتولاسیون که مایه ننگ مردم این سرزمین به شمار می رفت.

2- خودکامگی رژیم شاه در برخورد با اقشار فرودست جامعه، ترویج اشرافی گری، رواج طاغوت و کاخ نشینی که نقطه مقابل آن، یعنی مسئله کوخ نشینی اقشار ضعیف مملکت، برای حکومت شاهنشاهی عادی شده بود.

3- چشم اندازی هر دو بلوک شرق و غرب به غارت منابع نفتی، معادن، منابع انسانی کشور

4- تعدی به اصالت فرهنگی مردم ایران با مسائلی مانند اجباری کردن برداشتن حجاب از سر زنان، گسترش انواع مفسده های اخلاقی - اجتماعی و شیوع فساد همه جانبه در بخش های فرهنگی مانند سینما، هنر، رواج قمارخانه ها و مشروب فروشی ها و ... که از مهمترین دلایل امام راحل و مردم جهت آغاز انقلاب اسلامی ایران بود.

5- تبدیل شدن شاه به ژاندارم منطقه و تبدیل شدن ارتش ایران به سربازانی که می بایست در خدمت تامین امنیت رژیم صهیونستی و منافع آمریکا در برابر شوروی می بودند.

6- گسترش فقر عمومی در بین مردم، صنایع وابسته به خارجی ها، اخذ تصمیمات راهبردی توسط دول سلطه گر مانند انگلیس،آمریکا و شوروی که مردم از این اوضاع احساس خفت و خواری می نمودند.

که همه این موارد سبب شد امام خمینی (ره) با بسیج همه اقشار جامعه و استفاده از تمام ظرفیت فرهنگی و اعتقادی مردم و تاصی از قیام سرو و سالار شهیدان امام حسین(ع) که ریشه در اعتقادات مردم این سرزمین داشته و دارد، انقلاب اسلامی ایران را پایه ریزی نماید، در امتداد پیروزی آن را راهبری کند، پس از پیروزی نیز در مسیر بلوغ قرار دهد و با کمک مردم و یاری خون شهیدان وطن، نهضت را از گزند دشمنانش در امان نگه دارد.

بخش دوم:

مسیر پرپیچ و خم انقلاب

1- وقوع جنگ تحمیلی از سوی حزب بعث عراق علیه مردم مظلوم ایران که با حمایت آمریکا، شوروی و دیگر قدرت های جهان خسارات فراوانی به این مرز پرگهر وارد آمد.

2- ترورهای ناجوانمردانه ذخایرانسانی نظام مانند آیت الله شهید بهشتی،شهید مطهری، شهادت سردارشهید آبشناسان، سردار شهید همت، سردار شهید صیاد شیرازی، ترور دانشمندان هسته ای و هزاران تن دیگراز فرزندان رشید این آب و خاک

3- وقوع کودتای 28 مرداد، کوتای نوژه، حمله نافرجام به صحرای طبس، حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و ... که همگی در حافظه تاریخی مردم سرزمینمان ثبت و ضبط شده است.

4- برپایی اختلافات قومی در کشور و منطقه با تقویت گروههای تکفیری و ظهور و بروز طالبان،داعش و ...  افروختن آتش تحرکات داخلی که منجر به شهادت گروه زیادی از هموطنانمان گردیدند.

5- عهد شکنی غرب و آمریکا پس از پیمان بستن با مردم و دولت ایران در برجام و شکستن معاهدات خود، و در پی آن انعقاد ظالمانه ترین تحریم های اقتصادی علیه نظام اسلامی

بخش سوم:

دستاوردهای انقلاب و وضعیت موجود

1- اثبات جمهوریت انقلاب اسلامی ایران در روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب با برگزاری انتخابات آزاد و رای 2/98درصدی مردم به این نظام و تصویب قانون اساسی کشور مطابق با شریعت مقدس اسلام که از آرزوهای امام و امت اسلامی ایران بوده است.

2- نیل به استقلال سیاسی کشور و تحقق شعار نه شرقی و نه غربی که مهمترین آرمان مردم ایران در همه ی ادوار این سرزمین بوده است.

3- پیروزی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بر دشمنان تا دندان مسلح

4- اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و اثبات این سخن تاریخی امام که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

4- صدور اندیشه های امام راحل و دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی به سراسر جهان و سرآغاز تشکیل حکومتی جهان شمول  با محوریت  بیداری اسلامی

5- توسعه سیاسی و ظلم ستیزی علیه رژیم صهیونستی با تقویت خط مقاومت و تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه ای و از قدرت های موثر بین المللی

6- خودکفایی کامل در صنایع دفاعی کشور مانند موشک های بالستیک توسط جوانان و بومی کردن دانش هسته ای، نانوتکنولوژی،پهبادها، صنایع هوافضا، ماهواره ها و ... با علم به آنکه روزگاری توان تولید سیم خاردار را هم نداشتیم.

7- انقلاب اسلامی و تبدیل شدن ایران به الگوی ملل ستمدیده اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان و گروههای آزادیخواه جهان در کشورهایی مانند عراق، یمن، فلسطین، سوریه، افغانستان و گسترش اسلام درشرق آسیا مانند اندونزی و مالزی و پیروزی انتخاباتی گروههای اسلام گرا در ترکیه، آسیای میانه و قفقاز و ... که متاثر از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

8- رشد بی سابقه کشور در المپیادهای جهانی علمی و ورزشی

9- رشد کشور در مسائل عمرانی خصوصا درمناطق کمتر توسعه یافته مانند برخورداری از آب آشامیدنی، برق، گاز، شبکه مخابرات و اینترنت در همه ی شهرها و نزدیک به کل روستاهای کشور

10- غلبه بر عقب ماندگی علمی کشور به ویژه در بخش های پیشرفت های علمی که میزان رشد آن 11برابر متوسط سرعت جهانی است.

11- پیشرفت های پزشکی مانند سلول های بنیادی، تولید داروهای ضد سرطان، ریشه کنی فلج اطفال و ارتقای سن امید به زندگی از 57 سال در قبل از انقلاب به 75 کنونی و ...

12- رشد مبارزه با بیسوادی در کشور از 68درصد بزرگسالان در قبل از انقلاب به مرز ریشه کنی بیسوادی در کشور، رشد تعداد دانشجویان از 154هزار نفر قبل از انقلاب به حدود 5میلیون نفر اخیر

13- خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند محصول استراتژیک گندم، صادرات برق، خودکفایی در تولید بنزین و صادر کننده بسیاری از محصولات کشاورزی و غذای حلال به کشورهای جهان

بخش چهارم:

امور عمرانی دولت خدمت گذار در شهرستان آستارا، یک سال اخیر منتهی به 22 بهمن سال 1398

1- دریافت اعتبار63میلیارد تومانی پروژهای آب و فاظلاب در پی سفر بهاری ریاست محترم جمهوری به استان گیلان و نماینده ویژه ایشان به شهرستان آستارا

2- پیگیری ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان

3- غنای کتابخانه های عمومی شهرستان از حیث افزایش عناوین کتب

4- برقراری حق نوار مرزی برای کارکنان شاغل در شهرستان مرزی آستارا

5- در بخش بهداشت و درمان، دریافت دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهر به همراه اضافه شدن 7نفر پزشک متخصص به کادر درمانی بیمارستان

6- راه اندازی اروژانس هوایی به عنوان اولین شهر در استان گیلان

7- افتتاح زمین ورزشی فوتبال آستارا مجهز به چمن مصنوعی و پیست سلامت

8- انجام امور زیباسازی تالاب استیل جهت برخورداری مردم عزیز و گردشگران محترم و احداث سایت پرنده نگاری در این تالاب

9- ادامه احداث سد لاستیکی با پیشرفت 30 درصد

10- تعریض محور آستارا – اردبیل (فاز نخست تا پل بهارستان)

11- اجرای 14پروژه در حوزه برق شهرستان با اعتباری بالغ بر 5/2میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 65درصدی - پست تقویت برق آستارا با اعتباری بالغ بر 30میلیارد تومان.

12- هزینه 5/4میلیارد تومانی در بخش گازروستایی. لازم به ذکر است 100%جمعیت شهری و 93%جمعیت روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

12- احداث ساختمان محیط بانی با اعتباری بالغ بر 560میلیون تومان

بخش پنجم:

چشم انداز آینده کشور درگام دوم انقلاب

1- قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه پایدار که همین امر خشم قدرت های بزرگ را بر انگیخته و سالیان اخیر ظالمانه ترین تحریم ها را علیه کشورمان اعمال نموده اند.

2- پیدایش افق جدیدی از انقلاب اسلامی پس از پایه ریزی های علمی همه جانبه که در افق 1404 با توجه به مجموع جهات ایران اسلامی می بایست به کشور اول منطقه در همه ی زمینه های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و ... تبدیل گردد.

3- صفحه جدید پسا "شهادت سردار سلیمانی" و حضور میلیونی مردم در سراسر کشور و طرفداران نظام اسلامی در سراسر جهان که نشانگر اوج اقتدار نظام اسلامی در سراسر عالم است.

بخش ششم:

انتخابات پیش رو

در مجموع جهات آینده برای ملت ایران روشن است و این مستلزم تلاش مضاعف در ادامه راهی است که در پیش گرفته ایم. راهی که این روزها از گردنه انتخابات پیش رو می گذرد و همه ما موظفیم در مسیر اقتدار کشور در این انتخابات مشارکت حداکثری نمائیم.

مردم بزرگ آستارا انتخابات تجلی اقتدار ملی ماست و آنجه مسیر توسعه کشور را هموارتر مینماید " انتخاب بهتر و به عبارتی انتخاب اصلح و انتخاباتی حداکثری" است که این ورطه دارای سه بخش است.

بخش نخست: کاندیداهای انتخاباتی که می بایست برابر قانون رفتار نمایند. تبلیغات زودتر از موعد خلاف مقررات است، سخنرانی علیه کاندیداهای رقیب خلاف قانون است، استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای انتخابات خلاف مقررات است، وعده و وعیدهای نشدنی خلاف قانون است و در یک کلام کاندیدا موظف است در سخنرانی های خود مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرد نه آنکه تلاش کند به هر وسیله ای به هدف شخصی خود نزدیک شود. کاندیدا بر اساس قانون موظف است مراقب اظهار نظرهای منتصبین به خود نیز باشد که تمام این اظهار نظرها هم از نظر قانون و هم از افکار عمومی به پای نامزد نوشته می شود.

بخش دوم: ما مردم این کشور می بایست با عقل و درایت خود و یا استعلام از معتمدین خویش، به انتخاب اصلح برسیم. بهتر است دقت کنیم کاندیدایی را انتخاب کنیم که برنامه های بهتری برای قانون گذاری و ریل گذاری امور کشور داشته باشد و اسیر هیجانات این روزها نشویم و این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که نماینده شهر و دیار ما، وکیل کل مردم ایران است و انتخابمان طوری باشد که خیرش به همه مردم این مرز و بوم برسد.

بخش سوم: ما متولیان انتخابات شهرستان و این جانب به عنوان نماینده دولت و رئیس هیئت اجرایی انتخاب این قول را به شما مردم عزیز می دهیم که با همه ی توان و نیرو و بالاترین استاندارها از رای و نظر شما صیانت نمائیم و همه ما واقفیم و ایمان داریم که رای مردم حق الناس است و ایمان و شرف خود را به هیچ و شخص و گروهی نمی فروشیم که در غیر اینصورت علاوه بر اخلاق و قانون، باید در روز جزا و پیشگاه پروردگار نیز پاسخگوی اعمال خود باشیم.

با آرزوی موفقیت برای ملت بزرگ ایران و مردم شریف شهرستان آستارا

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز