خبرگزاری کار ایران

حسن بیگی:

وضعیت بررسی صلاحیت‌ها هنوز به استانداری تهران واصل نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۴۸

رئیس ستاد انتخابات تهران گفت: به طور قانونی بنا بوده است که هیات نظارت تا پایان روز گذشته اسامی تجدیدنظر را به استانداری ارسال کند که تاکنون چیزی به استان تهران واصل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات تهران امروز ۱۲ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات گفت: از جمله مراحل مهم انتخابات ثبت‌نام‌ها، تشکیل هیات‌های اجرایی و احراز صلاحیت‌ها بود که به خوبی انجام شد و همچنین در هفته گذشته توزیع اقلام انتخاباتی را داشتیم که با این اقدام استان تهران آماده برگزاری انتخابات پرشور است.

وی با بیان اینکه مجموعا ۳هزار و ۸۷۹ نفر در شش حوزه انتخابی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳هزار و ۶۱۱ نفر یا ۹۳.۳ درصد تایید صلاحیت شدند، اظهار داشت: ۲۲۳ نفر از ثبت‌نام کنندگان توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شدند که عده‌ای از آنها به دلیل اشکال در پرونده مانند مدارک تحصیلی یا استعفاء نکردن به موقع تایید نشده‌اند و بخش دیگری هم به واسطه استعلام از مراجع چهارگانه رد شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات تهران با بیان اینکه ۳۷ هیات اجرایی را در موعد مقرر تشکیل دادیم، گفت: در مرحله هیات نظارت ۱۲۶۹ نفر تایید شدند و مجموعا ۲۴۹۵ نفر هم یا رد صلاحیت یا عدم احراز خورده‌اند که برای ما تاییدشدگان مهم هستند.

وی ادامه داد: به طور قانونی بنا بوده است که هیات نظارت تا پایان روز گذشته اسامی تجدیدنظر را به استانداری ارسال کند که تاکنون چیزی به استان تهران واصل نشده است.

حسن‌بیگی در توضیح تعداد شعب و اعضای فعال در آن گفت: برای برگزاری انتخابات ۱۸۰ هزار نفر اعم از نمایندگان فرماندار هیات بازرسی، عوامل اجرایی و نیروهای امنیتی و انتظامی در ۶۶۵۹ شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت که این تعداد شعبه به واسطه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان دو برابر و ۱۳۳۱۸ شعبه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات تهران گفت: ۱۴۴ نفر در مجلس خبرگان برای سه کرسی استان تهران ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۰ نفر انصراف، ۵۸ نفر رد و ۱۶ نفر هم تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: ۲۴ تا ۳۰ بهمن زمان تبلیعات انتخاباتی است و ۱ اسفندماه هم تبلیغات ممنوع می‌شود و ۲ اسفند هم روز رای‌گیری است. برای خبرگان رهبری به مدت تبلیغات ۱۴ روز و از ۱۷ تا ۳۰ بهمن ماه خواهد بود.

شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات تهران با اشاره به تبلیعات زودهنگام برخی از کاندیدا‌های انتخابات بیان کرد: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است. با دکتر حشمتی رئیس دادگستری استان تهران که رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی هم هستند هماهنگ شده است که با تعامل با پلیس فتا تخلفات را اعلام و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه شاهد تبلیغات زود هنگام هستیم و می‌بینیم که لیست‌هایی که بعضا افراد حاضر در آنها رد صلاحیت شده اند منتشر می‌شود، اظهار داشت: گروه‌ها و جبهه‌ها باید در مورد این لیست‌ها اعلام نظر کنند در غیر این صورت تبلیغات زودهنگام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز