خبرگزاری کار ایران

ابتکار در دیدار با سفیر سوئد در ایران:

ایران کشوری قوی است اما به­ دنبال تنش نیست

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۱۵

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با سفیر سوئد در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در دیدار با پیتر تیلر با اشاره به موقعیت حساس منطقه آسیا، بر لزوم وجود صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد و گفت: اگر منطقه نا امن باشد،‌ دنیا تحت تاثیر قرار می­‌گیرد که مثال بارز آن پیدایش داعش و مشکلات پناهندگی ناشی از آن در سراسر جهان بود.

وی تصریح کرد: ایران کوشش فراوانی برای از میان برداشتن داعش کرد. تلاشهای بی‌وقفه سردار سلیمانی برای محو آنها اقدامی بین المللی در راستای ایجاد صلح محسوب می­‌شود و امروز از میان برداشتن سردار سلیمانی یعنی حمایت از داعش.

ابتکار با بیان اینکه ایران قدرت نظامی بسیار زیادی دارد، افزود: رئیس جمهور آمریکا گفته بود که می­‌خواهد ۵۲ مکان در ایران از جمله مکان­‌های فرهنگی را مورد هدف قرار دهد و همین تهدیدهای وی خسارت­های زیادی را به کشور ما تحمیل کرد.

وی گفت: ایران کشوری قوی است اما به­ دنبال تنش نیست.

معاون رییس جمهور همچنین اظهار کرد: تحریم­‌های اقتصادی تحمیل شده بر ما، در طول تاریخ بی­ سابقه بوده و کشورهای جهان باید از ایران حمایت کنند.

به گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وی به آموزش زنان کشاورز برای تولید محصولات طبیعی با کاهش سم و کود اشاره کرد و گفت: تا کنون ۴۸ محصول توسط زنان تولید شده و امید است که این رقم به زودی به ۱۰۰ محصول برسد.

در این دیدار سفیر سوئد در ایران ضمن تسلیت و اظهار همدردی با خانواده­های مسافرین حادثه هواپیمای اوکراینی و اشاره به حضور ۱۷ سوئدی در این پرواز، گفت: همکاریهایی در قالب تفاهم نامه و فعالیت­های مشترک با ایران در دست انجام داریم.

پیتر تیلر همچنین بر ضرورت ایجاد سازوکارهای بین­ المللی برای گفتگو و مطرح کردن مباحث گفتمانی با ایران و نیز اهمیت سازوکار اینستکس و ایجاد توافق مشترک تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز