خبرگزاری کار ایران

بیگلری در نطق میان دستور:

رای دیوان عدالت درباره رد بومی‌گزینی به زیان مناطق محروم است

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۶۶

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس ، گفت: افراد غیربومی جذب شده از همان روزهای ابتدایی به دنبال دریافت مجوز انتقالی هستند و این اقدام حقوق افراد واجد شرایط بومی را پایمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی صحن امروز مجلس، گفت: همه ما می‌دانیم که دی ماه ۹۸ پر از حادثه و اندوه برای ما بود، ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی برا ما بسیار سخت بود اما حضور میلیونی و غرور آفرین مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی و همراهان وی به جهانیان ثابت کرد ملت ایران همچنان پشت سر نظام و رهبری هستند، این مهم را به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری تسلیت و تبریک می‌گویم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حادثه جانباختن هموطنان کرمانی در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنانمان در حادثه هواپیمایی اوکراینی که سه نفر از آنها از همشهریان ما بودند به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه از همشهریان سقزی و بانه به دلیل اعتماد آنها قدردانم که هشت سال بار سنگین وکالت خود را در مجلس شورای اسلامی به من سپردند، تصریح کرد: خداوند را شاکرم که وجدانم راحت است زیرا برای خدمت به همشهریانم هرچه در توان داشتم انجام داده‌ام و کوتاهی نکرده‌ام. هر آنچه مطالبه به حق مردم بوده و انجام نشده به آنها اطمینان می‌دهم تا حد توان پیگیری کرده‌ام و از تاخیر آن پوزش می‌طلبم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جناب آقای روحانی آیا قبول دارید عملکرد ضعیف تعدادی دولت مردان باعث نارضایتی تعدادی از مردم شده است، چرا کاری کرده‌اند که مردم باوری به قول‌ها دولتمردان و آمارهای دولت ندارند مگر قرار نبود ۶۰ میلیون نفر ایرانی در مرحله اول کمک معیشتی پرداخت شود بین مردم بیایید تا بدانید از هر ۱۰ خانواده ۸خانواده یارانه کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و کسی نیز پاسخگوی نیست.

بیگلری اضافه کرد: جناب آقای روحانی، با توجه به افزایش غیر کارشناسی قیمت بنزین و کالاهای اساسی زندگی برای قشر متوسط و پایین جامعه بسیار سخت شده است حداقل کمک معیشتی آنها را پرداخت کنید هرچند متاسفانه دولتمردان با زرنگی خاص در حیاط مجلس می‌اندازند، معمار کبیر انقلاب فرمود که مجلس در راس امور است اما امروز نمایندگان مجلس سیبل کم‌کاری دولت و مدیران شده‌اند. هر جایی نیز که اقدامی با پیگیری و فشار نماینده صورت می‌گیرد گفته می‌شود که دولت آن را انجام داده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رای دیوان عدالت مبنی بر رد بومی گزینی، بیکاری جوانان، تورم، معیشت سخت مردم و تمامی مشکلات جامعه را به نا حق به نمایندگان مردم در مجلس ارتباط می‌دهند، سرکشی مسئولین به روستاها به حداقل خود رسیده است، برای جلوگیری از حاشیه نشینی توجه به روستاها به ویژه آسفالت کرده جاده‌ها، آب‌شرب، گاز رسانی، فاضلاب، طرح هادی، اینترنت، اشتغال خانگی، توجه به کشاورزان، افزایش قیمت گندم و محصولات کشاورزی و توجه به دامپروران لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: چند کار اساسی و زیربنایی انجام دهد و کاری کنید که مهخاجرت معکوس به روستاها داشته باشیم زیرا بسیاری از مشکلات با این سیاست حل می‌شود، آقای رئیس جمهور، وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور درست است که همه ما می‌دانیم در انتخابات تخریب نشان از ترس از رغیب است و در هر انتخابی که باشد تخریب اعلام باخت رغیب است اما برای برای دفاع از حقوق شهروندی و آداب و اخلاق ایرانی و اسلامی بیایید برای فضای مجازی تدبیری در نظر گرفته و آن را شناسنامه دار و کنترل نمایید در غیر اینصورت کشور فرزندان و آیندگان ما آسیب جدی می‌بینند.

بیگلری، گفت: فضای مجازی امروزی تبدیل به پایگاه اجیر شدگانی شده است که با تخریب، تهمت و دروغ ناامیدی و یاس را در جامعه ترویج می‌کنند و باتوجه به نبود سازوکار مشخص تریبونی برای بدخواهان نظام، انقلاب و مسئولان شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم سقز و بانه خدای بزرگ را شاکرم که با تمام سختی‌ها، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در این مدت وکالت خود شاهد به سرانجام رساندن پروژه‌های زیادی در سقز و بانه بودیم که تمام مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری که من را یاری کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی، اضافه کرد: اتمام بیمارستان ۲۳۵ تخت خوابه سقز، بیمارستان ۹۶ تخت خوابه رازی بانه، درمانگاه تامین اجتماعی بانه، سد چراغ ویس سقز، سد عباس آباد بانه، کترگگذر سقز، تصویه خانه بانه، جاده سقز-مریوان، فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه، کارخانه سیگار سقز، گازرسانی به روستاهای بانه و سقز، MRI سقز، تجهیزات پزشکی لاپراسکوپی، ماموگرافی، سی تی اسکن، سونوگرافی و تامین چندین دستگاه آمبولانس برای بیمارستان‌های سقز و بانه، اتمام و افتتاح سد بانه، استخر کاوه سقز، چندین سالن ورزشی در سقز و بانه، اتمام چهار خطه نمودن جاده سقز-ایران‌خواه، تغییر کاربری ۴۳۳ هکتار زمین در بانه و ۲۹۵ هکتار در سقز، حل مشکل قسمت عمده‌ای از اراضی ملی سقز، آسفالت جاده چندین روستا در سقز و بانه، آنتن دهی موبایل و اینترنت در چندین روستای بانه و سقز ، هتل ورزشی سقز، سالن ۱۲۰۰نفری بانه، توسعه بیمارستان تامین اجتماعی سقز، چهار خطه شدن جاده بانه سقز و سقز بوکان تا سه سال آینده از جمله اقدامات انجام شده در دوره نمایندگی اینجانب بوده است.

بیگلری خاطرنشان کرد: در سال آینده عملیات ساخت راه‌آهن میاندوآب به سقز شروع می‌شود و مهمتر از همه فرودگاه سقز که آرزوی دیرینه مردم استان کردستان و بخشی از استان آذربایجان غربی بوده سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: وزیر آموزش و پرورش، امروز شاهد آن هستیم که طرح رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان نشده، لازم است که بازنشستگان نیز از این مزایا برخوردار شوند، امیدوارم رئیس جمهور برای یک.سان سازی حقوق بازنشستگان نیز چاره اندیشی کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنان که بارها اعلام کرده‌ام رای دیوان عدالت مبنی بر رد بومی گزینی کاملا به زیان مناطق محروم است زیرا غیر بومی ها حق بومی‌ها را پایمال می‌کنند و از همان روزهای اول به دنبال انتقالی هستند، برای بیمارستان سقز، تویسرکان همدان و چندین شهر دیگر مشکلات جدی داریم به همین دلیل به توجه به تصویب یک فوریت طرح در صحن علنی در مجلس درخواست داریم به کارگیری افراد پذیرفته شده غیر بومی به تعویق افتد تا حق متقاضیان سقزی ضایع نشود، ضمنا سایر دستگاه‌ها سه برابر ظرفیت پذیرش کرده‌اند اما تنها وزارت بهداشت و درمان برابر نیاز نیرو معرفی کرده که انتظار داریم این موضوع اصلاح شود.احتساب سنوات دو سال بهورزی نیز خواسته جدی نمایندگان است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بازگشایی بازارچه‌های مرزی سقز و بانه بهترین محل برای دور زدن تحریم‌ها هستند که باید در این زمینه تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز