خبرگزاری کار ایران

بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در مورد سفر شاه محمود قریشی به ایران

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۴۷

وزارت امور خارجه پاکستان در مورد سفر شاه محمود قریشی به ایران بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه پاکستان، این وزارتخانه بیانیه‌ای را در مورد سفر  شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به ایران منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: در این سفر شاه محمود قریشی با مقام‌های ایران در مورد تحولات اخیر در خاورمیانه و روابط ایران و پاکستان گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه پاکستان مجدداً بر اهمیت روابط ایران و پاکستان تاکید کرد و عزم راسخ خود را برای تقویت بیشتر روابط تاریخی و چندجانبه بین دو کشور بیان کرد. 

وی همچنین در مورد تحولات اخیر خواهان خویشتن‌داری و اقدامات لازم برای کاهش تنش‌ها از جانب دوطرف شد. 

قریشی گفت: جنگ به نفع هیچ کسی نیست و ضروری است که مسائل را از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل و فصل کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد که پاکستان اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور برای اقدام علیه کشوری استفاده شود. همچنین پاکستان وارد جنگ و درگیری در منطقه نخواهد شد.

وی تأکید کرد که پاکستان فقط می‌تواند شریکی برای صلح باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهار داشت: پاکستان از تمایل ایران برای عدم تشدید تنش‌ها قدردانی می‌کند و ابراز امیدواری کرد که ایران با برخورداری از عقل  و درایت همیشگی خود در برخورد با این موضوعات رفتار کند.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد که با وجود پیچیدگی شرایط فعلی، پاکستان به کار خود برای صلح ادامه خواهد داد زیرا صلح به نفع  منطقه و جهان است.  پاکستان همچنان خواستار تعامل سازنده بین همه طرف‌ها برای صلح و استفاده از راه‌های دیپلماتیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز