خبرگزاری کار ایران

تصویب اصلاح آیین نامه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۲۴۲

در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد به ریاست فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ بررسی شد و به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» براساس  تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به منظور اجرائی نمودن ماده (۲۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ‌(۲)، دستگاههای اجرائی مکلفند از محل منابع بودجه کل کشور و دارایی‌ های خود تمهیدات لازم را برای اجرای طرح‌ جدید، نیمه ‌تمام و آماده ‌بهره ‌برداری و در حال بهره ‌برداری از طریق انعقاد قرارداد واگذاری و یا مشارکت با بخشهای خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ ها و دهیاری ‌ها با اولویت بخشهای خصوصی و تعاونی فراهم کنند.

در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد باتوجه به محدودیت­‌های ایجاد شده در آیین­‌نامه اجرایی تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، برای استفاده کامل از ظرفیت­های قانونی تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و توان بخش خصوصی پیشنهاد اصلاح این آیین­ نامه به تصویب رسید.

براساس این تصمیم، تمام طرح ها و پروژه های جدید و نیمه تمام ( با اولویت طرح (پروژه های نیمه تام) و همچنین بهره برداری از طرح پروژه های تکمیل شده یا در حال بهره برداری و فعالیت های وابسته به آنها، مربوط به دستگاه های اجرایی موضوع بند (ب) ماده (۱) قانون برگزاری مناقصات – مصوب ۱۳۸۳ – و ماده (۱) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۹۵ – مشمول این آیین نامه می باشند.

همچنین طرح ( پروژه) هایی که براساس مصوبات هیئت واگذاری موضوع قانون اجرای سیاست های کلی اصلی چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب ۱۳۸۷ – در فهرست واگذاری قرار دارند، از شمول طرح (پروژه) های این آیین نامه خارج می‌شوند.

به منظور استفاده از منافع تعهد شده دولت موضوع تبصره (۱۹) قانون، باید اقداماتی حسب مورد در ضمن فرایند اجرایی دستورالعمل ماده (۲۷) قانون الحاق (۲) انجام شود. طبق این مصوبه دستگاه اجرایی استفاده از منابع تعهد شده دولت ( موضوع بند (الف) این آیین نامه) حسب مورد به صورت تسهیلات تلفیقی، یارانه سود یا کمک از جمله برای استملاک زمین و تامین بخشی از هزینه سرمایه در دوران احداث یا توسعه پروژه از محل دارایی‌های دستگاه های اجرایی (‌موضوع بند (پ) ماده (۴) این آیین نامه) را ضمن تهیه گزارش تصمیم به واگذاری و در تهیه الگوی مالی منظور می‌نماید.

 گفتنی است، این آیین نامه در کمیسیون اقتصاد به تصویب رسیده و برای تصویب نهایی آماده طرح در هیئت دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز