خبرگزاری کار ایران

در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران؛

لاریجانی بر توسعه روابط میان تهران و تفلیس تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۵۷۸

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران گفت: ایران و گرجستان می‌توانند از ظرفیت‌های خود برای توسعه روابط استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، هیأت پارلمانی گروه دوستی گرجستان و ایران روز یکشنبه با علی لاریجانی دیدار و گفت و گو کردند.

لاریجانی در این دیدار با یادآوری روابط خوب میان پارلمان‌ها و دولت‌های دو کشور، گفت: امیدواریم مذاکرات منتج به توسعه بیشتر روابط میان دو کشور شود.

وی با بیان اینکه ایران و گرجستان می‌توانند از ظرفیت‌های خود برای توسعه روابط میان دو کشور استفاده کنند، ادامه داد: شرکت‌های بسیار فعالی در ایران حضور دارند که می‌توانند خدمات مهندسی را در گرجستان ارائه کنند و مقررات خوبی در ایران برای فعالیت این شرکت‌ها در کشورهای همسایه وجود دارد.

شالوا کیکناولدیزه، رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران در ادامه گفت: روابط میان ایران و گرجستان در حال پیشرفت است و پارلمان‌های دو کشور می‌توانند نقش موثری در توسعه روابط داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در دولت برای گسترش همکاری‌ها و همچنین میان سفارت‌خانه‌های دو کشور در حال انجام است و در زمینه اقتصادی و گردشگری می‌توان همکاری مناسبی را داشته باشیم.

شالوا کیکناولدیزه بر ضرورت گسترش همکاری ها در زمینه های آموزش، راه آهن و حمل و نقل و کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که پس از استقلال گرجستان ما را به رسمیت شناخت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران یادآور شد: دیدارهایی میان مسئولان دو کشور در زمینه همکاری‌های حمل و نقل و راه آهن انجام شده و امیدواریم به نتیجه مثبت برسد؛ گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران آمادگی لازم برای رفع مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های میان دو کشور را دارند و با همکاری‌ها می‌توان روابط را توسعه داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز