خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در جمع خبرنگاران:

۵۷۰ کیلومتر رودخانه در استان‌های سیل‌خیز لایروبی شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۱۵

وزیر نیرو گفت: از ابتدای امسال تاکنون و با هدف آمادگی در برابر سیلاب های محتمل، ۵۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان‌های سیل خیز لایروبی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت درباره روند بارندگی‌ها و افزایش حجم ذخایر گفت: حجم زیادی از مخازن سدهای کشور نیز آماده شده تا سیلاب های محتمل را درخود جای دهند.

وی ادامه داد: برای یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت دار کشور طرح‌هایی آماده شده تا با استفاده از منابع مالی موجود کارهای مانند آماده سازی، لایروبی و کناره بندی صورت خواهد گیرد و علاوه بر آن در استان‌های سیل‌خیز به خصوص خوزستان و گلستان اکنون کارها آغاز شده است به گونه ای که  ۱۴۶ کیلومتر از سیل بندها در این استان ها  مرمت شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امید است با کارهای انجام شده و در دست اقدام امسال بتوان از نزولات آسمانی استفاده بهتری داشته باشیم و برکت برای کشور باشد.

اردکانیان سازمان هواشناسی را مسئول پیش‌بینی‌ها دانست و گفت: بر اساس پیش‌بینی این سازمان برای پائیز امسال شرایط نرمال است و شرایط نرمال به معنای متوسط بارش ۳۵ ساله است .آنچه که در یک ماهه فصل پائیز اتفاق افتاده تا روز ۵ آبان ماه حدود ۱۵ میلی متر بارندگی گزارش شده که اگر با دراز مدت ۵۰ ساله مقایسه شود حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرایط یکسان نخواهد ماند، افزود: در وضعیت فعلی مخازن سدها که ظرفیتی نزدیک ۵۰ میلیارد متر مکعب دارند اکنون نزدیک ۲۶ میلیارد متر مکعب آنها پر است و در عین حال برابر با برنامه، کار رهاسازی‌ها برای برخی مناطق شروع شده است.

اردکانیان ادامه داد: تلاش می شود رهاسازی در زمان‌هایی باشد که بتوان از آب رها شده تولید برق انجام شود و پایین دست هم مصارفی داشته باشد و در عین حال مخزن هم برای سیلاب های محتمل پیش رو خالی شود.

وزیر نیرو با تاکید بر آمادگی برای مقابله با سیلاب های محتمل گفت: آنچه تاکنون انجام شده با این هدف بوده تا بتوان از سیلاب ها بهترین بهره برداری را داشت ضمن آنکه  سازمان هواشناسی برای فصل زمستان هم به زودی پیش بینی هایی خواهد کرد و بر این اساس از همه توان فنی و مهندسی کشور برای آمادگی در برابر سیلاب ها استفاده خواهد شد.

وی به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران که از فردا پنج شنبه کلید می خورد اشاره کرد و گفت: از وزیران برق کشورهای منطقه برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده که انتظار می رود باب جدیدی در توسعه روابط برق ایران و کشورهای منطقه باشد.

وزیر نیرو افزود: در این نمایشگاه که  با حضور ۳۶ شرکت از ۱۳ کشور برگزار می شود بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی حضور خواهند داشت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز