خبرگزاری کار ایران

داوودی در نطق میان دستور:

مجلس در امر مبارزه با فساد پیشتاز باشد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۰۳

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد مردم به مسئولان جزو بزرگترین سرمایه‌های ملی کشور است و کاهش این اعتماد بزرگترین آسیب و تهدید ملی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، یوسف داودی در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه، ۱۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: هفته نیروی انتظامی را به همه تلاش گران و مجاهدان سنگر امنیت تبریک عرض نموده و از تلاش‌های پلیس‌راه سراب در کاهش تلفات جاده‌ای تشکر می‌نمایم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، افزود: روز ۱۴ مهر ماه، روز ملی دامپزشکی را به تمامی رده های تحصیلی دامپزشکی، این سربازان بی ادعای خط مقدم سلامت و مبارزه با بیماری‌ها و به دامداران و دامپروران تبریک می‌گویم و در خواست حمایت‌های همه جانبه بهداشتی، درمانی و بیمه عمر و حوادث برای کشاورزان و دامداران عزیز و رنج کشیده و زحمتکش کشور را دارم و همچنین ۱۵ مهر ماه روز روستا و عشایر را تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با بیان اینکه، اعتماد مردم به مسئولین جزو بزرگترین سرمایه‌های ملی کشور است و کاهش این اعتماد بزرگترین آسیب و تهدید ملی است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به آسیب شناسی و آسیب زدایی در سطح کلان ملی داریم، چه بسیار پداران و مادرانی که مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری عرق شرمندگی به پیشانی آنها به خاطر بیکاری فرزندانشان جاری است و قصه ناتوانی پدران و مادران در سیر کردن شکم فرزندان چهره‌ها را پیر و شکسته نموده است.

داوودی در ادامه ضمن تشکر از قوه قضاییه بخاطر اقدامت مثبت در امر مبارزه با فساد، اذعان داشت:  امید است این اقدامات محدود نبوده و مستمر باشد، سطحی نبوده و عمیق باشد، به قوه قضاییه محدود نباشد بلکه نظامند شده و هر سه قوه را شامل شود و مجلس قویاً در امر مبارزه با فساد پیشتاز باشد، پیشنهاد می‌شود برای تقویت اعتماد ملی، کلیه مبالغ ناشی از قطع یارانه‌های مربوط به افراد ثروتمند و غیرنیازمند، پول‌ها، سکه‌ها و طلاهای ضبط شده از خلافکاران و دزدان بیت المال با قید مقدار و مبلغ و موارد هزینه به مردم اطلاع‌رسانی شود و با همکاری مجلس با دو قوه دیگر ساز و کاری تهیه شود که مبالغ غارت شده برگشتی به بیت المال و خزانه در ردیف‌های خاص و مشخص در اولویت مناطق محروم هزینه شده و دقیقا به مردم اطلاع رسانی گردد.  

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: مردم توان پرداخت مالیات‌های سنگین را ندارند، از سازمان امور مالیاتی می‌خواهم عدالت مالیاتی را رعایت نموده و از فشار و تحمیل مالیالت زیاد به مردم خودداری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: شفاف سازی وضعیت داوطلبین کنکور و پذیرفته شدن دانشگاه ها چه در مقطع کنکور سراسری و چه در مقطع ارشد و دکتری موضوع بسیار مهم و ضروری است تا از هرگونه تخلف در  هر مرحله‌ای جلوگیری شود چرا که این سرنوشت جوانان و آینده کشور است. هشدار می‌دهم با سرنوشت جوانان بی‌گناه بازی نکنید.

وی، عنوان کرد: صدها هزار کارگر فاقد قرار داد و یا با قراردادهای سفید امضا در کشور وجود دارد که نیازمند رسیدگی قاطع است تا مطالبات پرداخت نشده کارگران و زحمتکشان پرداخت گردد، ازطرفی بیمارستان های بدون پزشک و پزشکان بدون امکانات و بیماران سرگردان جز مهمترین مشکلات بخش سلامت است، ما با کمبود کادر درمانی اعم از پزشک پرستار، بهیار و بهورز، کادر اتاق عمل مواجه هستیم.  ازسوی دیگر ما با کمبود زیر ساخت در شهر‌ها و روستاها مواجه هستیم و مهمتر از آن با ضعف مدیریت عادلانه و بهینه امکانت موجود پزشکی مواجه هستیم .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گستردگی ابتلای مردم کشورمان به بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون، بیمار‌های متابولیک، کبد چرب، سو تغذیه، دیابت و انواع سرطان‌ها باید مورد توجه جدی دولت قرار بگیرد و اقدامات علمی و عملی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها به عنوان یک فرصت تاریخی برای قطع اتکا یا کاهش اتکا به درآمدهای نفتی است، یارب نظر تو برنگردد برگشتن روزگار سهل است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محرومیت شهرستان سراب از وجود کارخانه‌جات بزرگ دولتی و واحدهای تولیدی پایدار مشکل بیکاری، گفت: بیکاری  بلای خانمان‌سوز خانه‌هایمان است و این امر ایجاب می‌کند دولتمردان با عزمی راسخ و جهادی در به بار نشستن پرورژه ملی تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب اقدام نماید، شاید این پرورژه عظیم برای عده‌ای دستاویزی برای نطق و سخنرانی است اما برای مردم مظلوم تنها روزنه امیدی است که با هزار آرزو منتظر احداث آن هستند و این امر به حول قوه الهی تحقق خواهد یافت تا کشور از وابستگی به واردات آلومینا از کشورهای خارج و خروج میلیونها دلار عرض و چپاول غارتگران بیت المال رهایی یابد و برای هزار جوان بیکار شغل ایجاد شود. این مطالبه همه مردم آذربایجان است.

داوودی ادامه داد: تسریع در تسویه حساب طلب‌های جانبازان، دامداران و افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه  خرید گندم و سیب زمینی با توجه به افزایش قیمت تمام شده آنها در خواست جدی ما از دولت است،  دولت موظف است طوری برنامه ریزی کند، که کشاورزان تولیدات خودرا به قیمت مناسب بفروشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، افزود: از وزارت راه وشهرسازی می‌خواهم به دنبال ساخت ۱۵ کیلومتر قطعه اول سراب، ساخت  قطعه دوم راه آهن سراب به طول سی کیلومتر از سمت سراب را آغاز نموده و راه آهن را به شهر‌های نیر، سرعین، اردبیل و قفقاز متصل نماید، اسفالت و روکش راه‌های روستایی شهرستان سراب و آسفالت جاده سراب -میانه، سراب - مشکین شهر و اتمام ساخت بزرگراه سراب - بستان آباد و مسیر گشایی جاده مهربان - مشکین شهر از مطالبات بسیار جدی مردم است، از طرفی راه تعدادی زیادی از روستاهای صعب العبور شهرستان سراب نیازمند رسیدگی فوری است. با توجه به سرد سیری بسیار شدید روستای سراب، شش روستای ما فاقد گاز است، درخواست دارم سریعا فرآیند گازرسانی انجام بگیرد. در پایان دست بر دعا برداریم و از خالق سبحان بخواهیم که خدایا عاقبتمان را محمود گردان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز