خبرگزاری کار ایران

عارف در دیدار با آیت‌الله علوی بروجروی:

در بحث‌های مدیریتی از ظرفیت بزرگ زنان استفاده نکردیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۰۸۷

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:اگرچه حضور زنان و دختران در دانشگاه‌ها پررنگ است اما در بحث‌های مدیریتی از این ظرفیت بزرگ استفاده نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی بروجروی با اشاره به اهمیت نقش زنان برای پیشبرد امور اظهار داشت: در اوایل انقلاب بحث ورود زنان به رشته کشاورزی در دانشگاه‌ها را ممنوع کردیم اما بلافاصله موضوع زراعت بسیاری از زنان در زمین‌های کشاورزی نقاط مختلف ایران مورد بررسی قرار گرفت و خیلی زود به تناقض خوردیم و لذا این محدودیت برداشته شد. در مجموع، آموزش عالی کشور روند خوبی دارد و امروز حدود ۵۰ درصد ظرفیت آموزش عالی کشور در اختیار زنان است.

وی افزود: اگرچه حضور زنان و دختران در دانشگاه‌ها پررنگ است اما در بحث‌های مدیریتی از این ظرفیت بزرگ استفاده نکردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چشم‌اندازی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده این است که در آینده‌ای نزدیک به قدرت اول منطقه‌ای تبدیل شویم اما سوال این است که با چه ظرفیتی قرار است این مهم محقق شود؟ آیا قرار است همچنان با استفاده از نیمی از ظرفیت جامعه به سمت این هدف حرکت کنیم و از ظرفیت زنان غافل شویم؟

وی با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده است، گفت: رهبر محترم انقلاب با بیانیه گام دوم نقشه راه ارزشمندی را برای آینده نظام جمهوری اسلامی ترسیم کردند که از مهمترین موارد مطرح شده در این بیانیه ارتقای بحث علمی و پژوهشی در کشور است اما سوال این است که با چه نیرویی قرار است به این هدف ایده‌آل برسیم؟ آیا همچنان قرار است به کارگیری زنان با محدودیت مواجه باشد و در این مسیر با این مشکل مواجه باشیم؟

عارف تاکید کرد: در هر جایی که به زنان اعتماد کردیم موفقیت دیده‌ایم و بر همین اساس در ماه اول دولت دوم آقای روحانی دیداری با جناب آقای روحانی، رئیس جمهور داشتیم و بحث مطالبه وزیر زن را مطرح کردیم که ایشان هم در پاسخ گفتند که در این زمینه با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که امیدواریم با رهنمودهای مراجع تقلید و علمای روشنفکر این محدودیت‌ها برطرف شود تا بتوانیم برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز