خبرگزاری کار ایران

انور قرقاش:

خواهان استفاده از راه حل دیپلماتیک در مورد تهران هستیم/ ایران را به عنوان یک همسایه عادی می‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۹۱

انور قرقاش بر لزوم استفاده از راه حل دیپلماتیک در مورد ایران تاکید کرد و گفت: امارات متحده عربی و ایران می‌توانند به عنوان یک همسایه عادی با یکدیگر تعامل داشته باشند. ما تنها ایران را به عنوان یک همسایه عادی می‌خواهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از گلف نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مورد متهم دانستن ایران از سوی کشورهای اروپایی برای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو ادعا کرد: امارات متحده عربی از این ابتکار اروپایی‌ها استقبال می‌کند و با مسئول دانستن ایران، کشورهای اروپایی می‌توانند مانع از انجام هرگونه حملات در آینده شوند.

وی در ادامه مدعی شد: برای داشتن روابط مطلوب با ایران باید رفتارهای بی‌ثبات و نگران‌کننده این کشور بررسی شود. ایران باید باید به صورت دائمی داشتن تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد و برنامه‌های موشکی خود را متوقف کند  و حمایت از گروه‌های متخاصم را پایان دهد و همچنین به حاکمیت دیگر کشورها احترام بگذارد.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین افزود: امارات متحده عربی و ایران می‌توانند به عنوان یک همسایه عادی با یکدیگر تعامل داشته باشند. ما تنها ایران را به عنوان یک همسایه عادی می‌خواهیم.

انور قرقاش افزود: ما همواره در مورد ایران خویشتن‌داری کرده‌ایم ما تلاش خود را برای کاهش تنش‌ها به کار خواهیم گرفت ولی همواره به دنبال مسیر دیپلماتیک و عمل‌گرا برای کاهش تنش‌ها و ایجاد گفت‌وگویی باز و معنادار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز