خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای نگهبان باید با وجدان، به هرچه قانون در برابرش قرار داده عمل کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۰۲۷

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اظهارنظر اخیر دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان باید با وجدان، هرچه قانون در برابرش قرار داده عمل کند. هم حقوقدانان و هم فقها به درستی عمل کنند که در پیشگاه خداوند روسفید باشند.

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظر اخیر آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان مبنی بر اینکه «کسانی که تحمل این نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند» و تناقض این اظهارات با فرمایش رهبر انقلاب که گفتند «حتی اگر نظام را قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید، گفت: لازم است آقای جنتی خودشان در این رابطه توضیح دهند؛ اما شما بدانید آنچه مهم است بیانیه مجلس خبرگان است و این بیانیه هم نظریه رئیس این مجلس نیست. باید روی بیانیه این مجلس و خروجی آن بحث صورت بگیرد.  

وی در رابطه با ایجاد شائبه در بی طرف بودن شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌های انتخابات پیش رو و تاثیر این اظهارنظر در پایین آمدن نشاط انتخابات، گفت: بالاخره شورای نگهبان باید با وجدان، هرچه قانون در برابرش قرار داده عمل کند. هم حقوقدانان و هم فقها به درستی عمل کنند که در پیشگاه خداوند روسفید باشند. 

این عضو جامعه روجانیت مبارز در خصوص نقش احزاب در کنار مجریان انتخابات برای برگزاری انتخابات بانشاط گفت: نسبت به انتخابات سه کار باید انجام دهیم؛ نخست باید احزاب فعال شوند که در طول سال عضورگیری کرده و در خصوص مسائل مختلف نظر دهند تا انتخابات که رکن اصلی جمهوریت در جمهوری اسلامی است با نشاط برگزار شود و افراد در قالب همین احزاب همیشه زمینه اظهارنظر داشته باشند. 

وی ادامه داد: نکته دوم این است که متاسفانه انتخابات ما فصلی شده و در آستانه انتخابات جوش و خروش به وجود می‌آید و بعد فعالیت‌های سیاسی را تا انتخابات بعدی متوقف می‌کنیم ما باید مساله نیروسازی در انتخابات‌های مختلف ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر را در دستور کار داشته باشیم تا که کشور علی‌الدوام نیروسازی کند. 

اکرمی گفت: نکته سوم و بسیار مهم این است که مشخص شود هر مجلسی در هر دوره‌ای در پایان کار چه عملکردی داشته تا مردم متوجه شوند که آیا مجلس دهم برتر از مجلس نهم بوده یا بالعکس؛ همچنین متاسفانه در هر دوره آزمایشگاهی درست می شود و افراد جدید الورودی وارد مجالس می‌شوند، تجربه کسب می‌کنند و می‌روند. همین امر هم باعث می‌شود که گاهی می‌بینیم تراکم قانونگذاری وجود دارد ولی فعالیت قانونی وجود ندارد. در رابطه با انتخابات لازم است در این حوزه‌هایی که مطرح کردم بحث و تبادل نظر صورت بگیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز