خبرگزاری کار ایران

ملانوری:

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۵۷

مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب از آخرین بررسی‌های صورت گرفته در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمید ملانوری مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب بعدازظهر امروز چهارشنبه سوم مهرماه با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد شهدا با بیان اینکه امروز هشتمین جلسه کمیسیون ماده ده احزاب را در سال ۹۸ داشتیم، گفت: گزارش مجمع عمومی جمعیت اسلامی فرهنگیان مطرح شد که با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه آن تصویب شد. این شرایط برای مجمع نیروهای خط امام هم مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: همین بررسی برای حزب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم بررسی و مطرح شد که با اصلاحاتی در اساس نامه و مرامنامه تصویب شد.

ملانوری اظهار کرد: صدور پروانه حزب اسلامی قانون تصویب شد اما صلاحیت یکی از بازرسین این حزب احراز نشده است. همچنین دو پرونده تاسیس حزب داشتیم، یکی به نام اصلاحات نوین با گستره کشوری که تصویب نشد و دیگری پروانه حزب کار و کرامت انقلاب اسلامی استان لرستان بررسی شد که با تغییر اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه تصویب شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ گفت: در استان اردبیل صلاحیت مسئولان شعب احزاب جامعه جوانان متحد اسلامی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، حزب مردمی اصلاحات و جوانان ایران اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: صلاحیت مسئولین احزاب حزب اراده ملت، اعتدال و توسعه و همبستگی ایران اسلامی ، جمعیت حامیان ایران اسلامی در آذربایجان شرقی نیز بررسی تایید شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: در استان کرمان نیز مسئولین شعب جمعیت ایثارگران ایران اسلامی، جوانان ایران اسلامی، مردم سالاری، همبستگی ایران اسلامی و مجمع نیروهای خط امام بررسی و تصویب شد.

ملانوری با اشاره به مصوبات دوره عضویت نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ده که پیشتر تمام شده بود، گفت: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مشخص شدند. اولین جلسه هیئت نظارت را مشخص و تقویم زمانی انتخابات مشخص شد.

وی ادامه داد: به ۱۱۶ حزب اعلام کردیم از ۳۰ .۶ .۹۸ تا امروز مهلت ثبت نام برای شرکت در انتخابات این کمیسیون را دارند که تا ساعت ۱۲ ظهر فردا این ثبت‌نام تمدید شد.

ملانوری اضافه کرد: پس از آن سه روز مهلت بررسی صلاحیت ثبت‌نام شدگان را داریم. بعد از اعلام کردن آن دو روز می‌توانند اعتراض کنند به نتایج و نهایتا دو روز بعد بررسی مجدد اعلام می‌کنیم.

وی یادآور شد: قرار بود انتخابات دبیران کل احزاب ملی در نوبت صبح و ساعت ۱۴ و دبیران کل احزاب استانی در روز ۲۵ مهر برگزار شود اما از آنجایی که دو روز پیش از مراسم اربعین است کمیسیون تصویب کرد انتخابات در دوم آبان ماه طبق فرآیند در همان ساعت‌هایی که اعلام شده برگزار شود.

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب با تاکید بر اینکه پنج جبهه جمنا، هماهنگی اصلاحات، اصلاح‌طلبان ایران اسلامی، پیشرفت و عدالت و اصولگرایان استان قم در محدوده استان قم تنها قانونی هستند، جبهه جریان سوم را غیر قانونی دانست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا با اشاره به سخنان جلسه پیش خود گفت: مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز دو تشکل سیاسی هستند که اجازه فعالیتشان با نظر امام خمینی و ادامه فعالیتشان با اجازه رهبر معظم انقلاب بوده است و اکنون نیز تحت حمایت دفتر مقام معطم رهبری هستند بنابراین آن‌ها اذن دارند و می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند و منع قانونی ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه دبیر‌کلی که اعلام شده بود صلاحیتش احراز نشده در صورتی که از قانون تبعیت نکنند بعد از تذکر شفاهی و کتبی رسانه‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز