خبرگزاری کار ایران

گزارش خبرگزاری فرانسه از اعمال محدودیت برای نمایندگان ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۹۳

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به اعمال محدودیت برای نمایندگان ایران و روسیه در نیویورک پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، واشنگتن محدودیت‌هایی را برای تردد روحانی در نیویورک اعمال کرده است. بر این اساس برخی رسانه‌ها خبرهایی را منتشر کردند مبنی بر اینکه روحانی نمی‌تواند از محدوده مقر سازمان ملل خارج شود این در حالی است که پیش از این نیز روحانی خارج از این محدوده ترددی نداشت و این مساله تاثیری در دیدارهای رئیس‌جمهور کشورمان نداشته است.

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه دولت آمریکا مجوز مخصوصی برای روحانی به منظور اقامت در هتل صادر کرده است.

واشنگتن در روزهای اخیر کارشکنی‌هایی بر سر راه صدور ویزا برای هیات ایرانی در سازمان ملل ایجاد کرده بود.

از سوی دیگر این محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها در مورد نمایندگان روسیه هم وجود دارد.

«کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنای روسیه اوایل امروز گفت که به دلیل اینکه آمریکا به موقع ویزای او را صادر نکرده است، قادر به شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل نیست.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفته بود که آمریکا ویزای روس‌ها را برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صادر نکرده که این اقدام نوعی بی‌احترامی است.

بر این اساس آمریکا برای ده نفر از اعضای هیات روسیه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر نکرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز می‌خواهد در جریان مذاکرات خود با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، روی این موضوع تمرکز کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: این یک نمونه بی‌احترامی از طرف آمریکا به کشورهای عضو سازمان ملل و عدم انجام تعهدات یک کشور میزبان است. این اقدام بی‌توجهی به حقوق کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است. عدم اجرای درست تعهدات حقوق بین‌الملل توسط آمریکا، موضوع اصلی مذاکرات لاوروف و پمپئو در نیویورک خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز